wijnliefhebbers

Volledige versie: La Maison de Rose, Lothain, Jura
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Wat een fantastisch verborgen domein is dit! Het begon allemaal met het proeven van hun Savagnin 2009 genaamd Novelin. Proefnotitie: Bijzonder verleidelijke volle neus, een lindeboom met daarin een geurende honingraat, boenwas, mandarijn, wat mineraliteit en vanille. Getoast ook. Romige volle, vette, brede smaak met zeer fijne zuren, die volgepropt zit met de heerlijkste karaktervolle aroma's, mandarijn, veldbloemen en bloesem, qua smaak met geen andere druif te vergelijken, misschien wat sémillonachtig maar fruitiger dan Sémillon. Opgevoed in 228 Bourgondische pièces, geen nieuwe eik. Prijs: 10 euro. Top!

Daarna hun Vin de Paille 2006 aan 19 euro, de smaak blijft nog steeds in mijn mond hangen, vooral die okkernoten.

En nu de Pinot Noir 2010, zeer natuurlijke smaak, kersen, mooie net rijpe tannines die spanning geven, mooie aciditeit, heerlijk. Hou je vast: 6,10 euro.

Van waar komt deze kwaliteit. Wel, ik vond het op het internet. De wijnbouwer is één van de broers van domaine Grand, befaamd domein in de Jura. Hij is zijn eigen wijnbedrijf begonnen, maar 2 hectare. Absolute aanrader in de Jura wat mij betreft. Het moeten niet altijd de grote namen zijn.
Dronk onlangs een VJ 2000 van Grand Frères. Voluptueuze TN thumbsup, heb van het domein nog niet gehoord, ...te koop bij ons ?
Saint-Lothain vlakbij Poligny, vorige zomer nog geweest...'t hoeven idd niet altijd grote namen te zijn. Kun je nog iets meer kwijt over het domein ?
(06-07-2012 11:42 PM)dr_magooo schreef: [ -> ]Dronk onlangs een VJ 2000 van Grand Frères. Voluptueuze TN thumbsup, heb van het domein nog niet gehoord, ...te koop bij ons ?
Dat zou me verwonderen. Ik trek er één van deze dagen naartoe, maar ze hebben maar 2 hectare dus veel export zal er niet bij zijn zeker. Vermoedelijk heeft die man nog een andere job of zo, we zullen het hem eens vragen.
(06-07-2012 11:44 PM)de populist schreef: [ -> ]
(06-07-2012 11:42 PM)dr_magooo schreef: [ -> ]Dronk onlangs een VJ 2000 van Grand Frères. Voluptueuze TN thumbsup, heb van het domein nog niet gehoord, ...te koop bij ons ?
Dat zou me verwonderen. Ik trek er één van deze dagen naartoe, maar ze hebben maar 2 hectare dus veel export zal er niet bij zijn zeker. Vermoedelijk heeft die man nog een andere job of zo, we zullen het hem eens vragen.

Als het maar 2ha is zal alles ongeveer wel ter plaatse geconsumeerd worden...
Saint Lothain vlakbij Poligny, vorige zomer nog geweest, had ik dat eerder geweten, blijf er bij, Jura verbergt nog veel pareltjes zu !Heart
Koppelingen