wijnliefhebbers

Volledige versie: Leuk forum?
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2
[Afbeelding: its-your-turn.jpg]
Een waslijn? Om de vuile was buiten te hangen?
(06-10-2013 02:57 PM)Tom T schreef: [ -> ]Een waslijn? Om de vuile was buiten te hangen?

Neen, een trigger voor de 90% bezoekers die hier enkel lezen en nooit posten. Niet voor jou bedoeld dus...
With a little help from my wine friends Wink!

http://www.youtube.com/watch?v=bRzKUVjHkGk
You got it ! Was misschien niet de bedoeling om hier wat nummers te posten, maar soit...een beetje sfeer ! Ik verwachtte eigenlijk wel meer reacties....

http://www.youtube.com/watch?v=Mb3iPP-tHdA
(06-10-2013 04:21 PM)vinejo schreef: [ -> ]
(06-10-2013 02:57 PM)Tom T schreef: [ -> ]Een waslijn? Om de vuile was buiten te hangen?

Neen, een trigger voor de 90% bezoekers die hier enkel lezen en nooit posten. Niet voor jou bedoeld dus...

Sorry, ik zal na deze post niets meer posten in deze thread! ;-)
Ik voel me een beetje aangesproken, en dat is terecht.
Ik kom hier zo om de week langs, maar ik post zelden iets.
Dat heeft met een paar dingen te maken.
Ik ben (zeker ook in mijn hoofd) heelder dagen bezig met wijn en ik schrijf ook geregeld, bijna dagelijks zelfs, over wijn in nieuwsbrieven en op mijn FB-pagina. Hier ook nog eens berichten posten, vind ik - foei, ik weet het - te lastig.
Bovendien is wijn voor mij ook een commerciële bezigheid. Ik wil soms iets schrijven over een wijn die ik heb laten proeven tijdens mijn lessen, maar dan lijkt dat misschien reclame voor die lessen. En ik voel soms de drang om iets te schrijven over een domein dat ik ontdekt heb, maar dat zou dan ook weer als sluikreclame kunnen overkomen. Dit is een forum voor liefhebbers, niet voor verkopers. En aangezien ik beide ben, zouden mensen in verwarring kunnen komen. Dus schrijf ik zelden iets op dit forum.
Maar om op Vinejo's vraag te antwoorden: is dit een leuk forum?
JA, NATUURLIJK IS DIT EEN LEUK FORUM!
Meer nog, dit is een verademing in de wereld van digitale manieren om de mening te ventileren. Over de fora van populaire kranten zal ik het niet hebben, want dan maak ik me meteen druk. Maar ook binnen de wijnwereld is dit forum een verademing. Ik veralgemeen ongetwijfeld wat, maar ik vind dit forum enerzijds interessant omdat het niet vervalt in platitudes, en anderzijds toch niet hoogdravend de snobistische toer opgaat die toch nog altijd gemeengoed is binnen de wijnwereld. Tussen haakjes: op die manier is dit forum dus ook een spiegel van de manier waarop de stichter ervan met wijn omgaat: passioneel, maar niet elitair.
Ik kom op dit forum beleefde mensen tegen en ik lees dingen van een goed niveau. Wat wil je dan nog meer?
Goed, misschien vind ik dat er soms wat te weinig aandacht gaat naar wijnen die betaalbaar zijn voor de gewone wijnliefhebber. Dikwijls gaat het hier in het lang en het breed over wijnen (zeker in het segment Bordeaux & Bourgogne), die jan-zonder-wijnkelder nooit zou kopen wegens veel te duur. De meeste mensen - ook wijnliefhebbers - geven nu eenmaal niet meer dan 15 euro voor een fles. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er hier niet mag geschreven worden over VCC of exclusieve C9dP's, maar misschien schrikt dit sommige mensen wel af om eens iets te posten over een "gewone" wijn.
Maar niettemin blijft dit een zeer interessante plek om af en toe langs te komen en het gevoel te herkennen waar ik ook al een hele poos van geniet: de zotheid voor wijn.
Maar - nogmaals excuus - nu ben ik weer weg...
(06-10-2013 11:46 PM)PvdW schreef: [ -> ]Ik voel me een beetje aangesproken, en dat is terecht.
Ik kom hier zo om de week langs, maar ik post zelden iets.
Dat heeft met een paar dingen te maken.
Ik ben (zeker ook in mijn hoofd) heelder dagen bezig met wijn en ik schrijf ook geregeld, bijna dagelijks zelfs, over wijn in nieuwsbrieven en op mijn FB-pagina. Hier ook nog eens berichten posten, vind ik - foei, ik weet het - te lastig.
Bovendien is wijn voor mij ook een commerciële bezigheid. Ik wil soms iets schrijven over een wijn die ik heb laten proeven tijdens mijn lessen, maar dan lijkt dat misschien reclame voor die lessen. En ik voel soms de drang om iets te schrijven over een domein dat ik ontdekt heb, maar dat zou dan ook weer als sluikreclame kunnen overkomen. Dit is een forum voor liefhebbers, niet voor verkopers. En aangezien ik beide ben, zouden mensen in verwarring kunnen komen. Dus schrijf ik zelden iets op dit forum.
Maar om op Vinejo's vraag te antwoorden: is dit een leuk forum?
JA, NATUURLIJK IS DIT EEN LEUK FORUM!
Meer nog, dit is een verademing in de wereld van digitale manieren om de mening te ventileren. Over de fora van populaire kranten zal ik het niet hebben, want dan maak ik me meteen druk. Maar ook binnen de wijnwereld is dit forum een verademing. Ik veralgemeen ongetwijfeld wat, maar ik vind dit forum enerzijds interessant omdat het niet vervalt in platitudes, en anderzijds toch niet hoogdravend de snobistische toer opgaat die toch nog altijd gemeengoed is binnen de wijnwereld. Tussen haakjes: op die manier is dit forum dus ook een spiegel van de manier waarop de stichter ervan met wijn omgaat: passioneel, maar niet elitair.
Ik kom op dit forum beleefde mensen tegen en ik lees dingen van een goed niveau. Wat wil je dan nog meer?
Goed, misschien vind ik dat er soms wat te weinig aandacht gaat naar wijnen die betaalbaar zijn voor de gewone wijnliefhebber. Dikwijls gaat het hier in het lang en het breed over wijnen (zeker in het segment Bordeaux & Bourgogne), die jan-zonder-wijnkelder nooit zou kopen wegens veel te duur. De meeste mensen - ook wijnliefhebbers - geven nu eenmaal niet meer dan 15 euro voor een fles. Dat wil natuurlijk niet zeggen dat er hier niet mag geschreven worden over VCC of exclusieve C9dP's, maar misschien schrikt dit sommige mensen wel af om eens iets te posten over een "gewone" wijn.
Maar niettemin blijft dit een zeer interessante plek om af en toe langs te komen en het gevoel te herkennen waar ik ook al een hele poos van geniet: de zotheid voor wijn.
Maar - nogmaals excuus - nu ben ik weer weg...
Er zijn op het forum wel wat besprekingen van goedkope wijnen maar ze zijn her en der verspreid. Misschien moeten we een apart rubriekje maken waarin ze gebundeld zitten, iets à la 'prachtige wijnen onder de 7 euro'.
Alhoewel ik hier regelmatig iets post, heb ik zelf ook nog dikwijls het gevoel dat ik nog veel meer zou kunnen posten. En om een of andere reden doe ik dat dan toch niet...

Of het een leuk forum is? Als ik zeg dat het zowat de gans werkdag openstaat (weliswaar op de achtergrond meestal) en er meestal geen dag voorbijgaat zonder dat ik hier een kijkje kom nemen, denk ik dat ik de vraag wel heb beantwoord Smile.

Soit, bij deze beloof ik plechtig om meer TN's posten (ook al zijn ze maar een paar lijntjes lang)! Ik besef nu ook dat ik nog een verslag moet posten van mijn portugal reis, komt er aan !!

Echter ook een vraag: zouden we niet beter de discussie "Wat ben je nu aan het drinken?" opdoeken? Ik besef dat dit een zeer populaire discussie is en er veel in wordt gepost maar al deze info gaat helaas min of meer verloren want het is niet zo makkelijk om hierin te zoeken. Het zou veel beter zijn als al deze info bij de respectievelijke regio topics zouden staan. Het lijkt alsof veel mensen deze topic zien als de plaats voor kortere TN's van 2 tot 3 lijnen (vandaar de populariteit en lagere drempel om iets te posten) en dat er in de regio topics enkel langere, uitgebreide TN's mogen komen (vandaar de hogere drempel misschien om iets te posten)...

Soit, my 2 cents, ik blijf anyway toch dit forum bezoekenTongue
(07-10-2013 10:40 AM)nco schreef: [ -> ]Alhoewel ik hier regelmatig iets post, heb ik zelf ook nog dikwijls het gevoel dat ik nog veel meer zou kunnen posten. En om een of andere reden doe ik dat dan toch niet...

Of het een leuk forum is? Als ik zeg dat het zowat de gans werkdag openstaat (weliswaar op de achtergrond meestal) en er meestal geen dag voorbijgaat zonder dat ik hier een kijkje kom nemen, denk ik dat ik de vraag wel heb beantwoord Smile.

Soit, bij deze beloof ik plechtig om meer TN's posten (ook al zijn ze maar een paar lijntjes lang)! Ik besef nu ook dat ik nog een verslag moet posten van mijn portugal reis, komt er aan !!

Echter ook een vraag: zouden we niet beter de discussie "Wat ben je nu aan het drinken?" opdoeken? Ik besef dat dit een zeer populaire discussie is en er veel in wordt gepost maar al deze info gaat helaas min of meer verloren want het is niet zo makkelijk om hierin te zoeken. Het zou veel beter zijn als al deze info bij de respectievelijke regio topics zouden staan. Het lijkt alsof veel mensen deze topic zien als de plaats voor kortere TN's van 2 tot 3 lijnen (vandaar de populariteit en lagere drempel om iets te posten) en dat er in de regio topics enkel langere, uitgebreide TN's mogen komen (vandaar de hogere drempel misschien om iets te posten)...

Soit, my 2 cents, ik blijf anyway toch dit forum bezoekenTongue

Ik vind dat geen slechte suggestie.....
(07-10-2013 10:40 AM)nco schreef: [ -> ]Echter ook een vraag: zouden we niet beter de discussie "Wat ben je nu aan het drinken?" opdoeken? Ik besef dat dit een zeer populaire discussie is en er veel in wordt gepost maar al deze info gaat helaas min of meer verloren want het is niet zo makkelijk om hierin te zoeken. Het zou veel beter zijn als al deze info bij de respectievelijke regio topics zouden staan. Het lijkt alsof veel mensen deze topic zien als de plaats voor kortere TN's van 2 tot 3 lijnen (vandaar de populariteit en lagere drempel om iets te posten) en dat er in de regio topics enkel langere, uitgebreide TN's mogen komen (vandaar de hogere drempel misschien om iets te posten)...

Helemaal mee eens. Bedenking die'k zelf ook al meerdere malen gemaakt heb.
Ik begrijp de opmerking. Het hoeft, zoals Vinejo al een paar keer liet vallen, niet altijd meer te zijn dan een appreciatie. Altijd goed om te weten hoe een wijn zich op een bepaald moment in zijn ontwikkeling voordoet. Als we met z'n allen de TN's die we op "Wat ben je aan het.." posten ook posten onder het topic van de desbetreffende wijn (of er eentje aanmaken), dan is dit probleem alvast opgelost. Copy-paste mannen Wink!

Er bestaat een topic waarin rekening gehouden wordt met de prijs: Tot 6, 12 en 18 euro. Maar die sectie hebben we collectief wat verwaarloosd. Dat er nog (veel) meer betaalbare wijnen besproken mogen worden, daarmee ben ik het volledig eens.

Warme oproep om te posten, te delen, anderen nieuwsgierig te maken cheers!
(07-10-2013 12:16 PM)Mt schreef: [ -> ]Ik begrijp de opmerking. Het hoeft, zoals Vinejo al een paar keer liet vallen, niet altijd meer te zijn dan een appreciatie. Altijd goed om te weten hoe een wijn zich op een bepaald moment in zijn ontwikkeling voordoet. Als we met z'n allen de TN's die we op "Wat ben je aan het.." posten ook posten onder het topic van de desbetreffende wijn (of er eentje aanmaken), dan is dit probleem alvast opgelost. Copy-paste mannen Wink!

Er bestaat een topic waarin rekening gehouden wordt met de prijs: Tot 6, 12 en 18 euro. Maar die sectie hebben we collectief wat verwaarloosd. Dat er nog (veel) meer betaalbare wijnen besproken mogen worden, daarmee ben ik het volledig eens.

Warme oproep om te posten, te delen, anderen nieuwsgierig te maken cheers!

Mja, die reflex om systematisch posts te kopiëren naar andere rubrieken heb ik niet.

Ik probeer TN's tegenwoordig vooral in de "herkomst"-rubrieken te posten, juist omdat ik gemerkt heb dat dit het beste werkt voor de zoekfunctie. Ik vind dat ook het makkelijkst als ik info zoek over een bepaalde wijn.

Een beetje hetzelfde met de 6-12-18 euro rubrieken: Als ik het in de "herkomst"-rubriek zet, dan staat het niet in die "prijsvork"-rubrieken, ook al zal 90% van mijn wijnconsumptie wel binnen die prijsvork passen.

Maar van mij mag de "Wat ben je nu ...."-rubriek ook blijven bestaan, hoor; ik zal ze met plezier lezen, maar ik zal er waarschijnlijk niet zo veel in posten.
HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL LEUK FORUM

Interessante discussie trouwens over "Wat ben je nu ...." Het zou zeker moeten blijven bestaan, zeer lage drempel. Maar anderzijds heb ik me ook al vaak gestoord aan de schat aan info die opgezwolgen wordt door zo'n monstertopic. Zelfdiscipline zekers: keep it short en simple. Alles met wat meer body ... richting "herkomst"-topics en eventueel ne link in de "wat ben je nu ..." topic.

De topics gebaseerd op prijscategorie zitten voor mij in 't zelfde schuitje van overkoepelende topics .... zie het allemaal liever binnen de "herkomst" categorie vallen. Trouwens ik pleit gedeeltelijk schuldig met mijn degustatieverslagen Brussel-Leuven of andere proeverijen. Vaak is het al tijdsintensief om het op één TN te zetten ... om alles dan nog eens op te splitsen .... in an ideal world ...
Misschien toch ook even benadrukken dat het hier eigenlijk nog niet zo slecht gesteld is in vergelijking met bepaalde andere landen. Ik heb uit nieuwsgierigheid eens vergelijkbare fora bekeken in UK en Duitsland. Het forum in UK loopt, maar is verschrikkelijk chaotisch en het forum in Duitsland wordt nauwelijks aangevuld. En dit zijn toch wel twee heel grote landen, waar je toch iets meer zou mogen verwachten. Dus wij doen het nog zo slecht niet...

Voor mij een goed idee om de topic "wat ben je nu aan het drinken" af te sluiten. Kan even goed in de originele topic. Zoals reeds gezegd, dat maakt het zoeken een stuk gemakkelijker.
(07-10-2013 01:51 PM)koen schreef: [ -> ]HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL LEUK FORUM

Interessante discussie trouwens over "Wat ben je nu ...." Het zou zeker moeten blijven bestaan, zeer lage drempel. Maar anderzijds heb ik me ook al vaak gestoord aan de schat aan info die opgezwolgen wordt door zo'n monstertopic. Zelfdiscipline zekers: keep it short en simple. Alles met wat meer body ... richting "herkomst"-topics en eventueel ne link in de "wat ben je nu ..." topic.

De topics gebaseerd op prijscategorie zitten voor mij in 't zelfde schuitje van overkoepelende topics .... zie het allemaal liever binnen de "herkomst" categorie vallen. Trouwens ik pleit gedeeltelijk schuldig met mijn degustatieverslagen Brussel-Leuven of andere proeverijen. Vaak is het al tijdsintensief om het op één TN te zetten ... om alles dan nog eens op te splitsen .... in an ideal world ...

Tja, die "Tasting"-topics vind ik net heel leuk, omdat dat niet alleen een beeld geeft van de degustatie van een mooie reeks wijnen, maar ook van de sfeer van de avond, de locatie, de aanwezigen, etc.

Mij stoort het dan ook niet dat die TN's dan niet in de "herkomst"-rubrieken geraken.
(07-10-2013 02:12 PM)Dave schreef: [ -> ]
(07-10-2013 01:51 PM)koen schreef: [ -> ]HEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEL LEUK FORUM

Interessante discussie trouwens over "Wat ben je nu ...." Het zou zeker moeten blijven bestaan, zeer lage drempel. Maar anderzijds heb ik me ook al vaak gestoord aan de schat aan info die opgezwolgen wordt door zo'n monstertopic. Zelfdiscipline zekers: keep it short en simple. Alles met wat meer body ... richting "herkomst"-topics en eventueel ne link in de "wat ben je nu ..." topic.

De topics gebaseerd op prijscategorie zitten voor mij in 't zelfde schuitje van overkoepelende topics .... zie het allemaal liever binnen de "herkomst" categorie vallen. Trouwens ik pleit gedeeltelijk schuldig met mijn degustatieverslagen Brussel-Leuven of andere proeverijen. Vaak is het al tijdsintensief om het op één TN te zetten ... om alles dan nog eens op te splitsen .... in an ideal world ...

Tja, die "Tasting"-topics vind ik net heel leuk, omdat dat niet alleen een beeld geeft van de degustatie van een mooie reeks wijnen, maar ook van de sfeer van de avond, de locatie, de aanwezigen, etc.

Mij stoort het dan ook niet dat die TN's dan niet in de "herkomst"-rubrieken geraken.

Vind ze ook plezanter om lezen zulle ...

D'er is misschien nog één dingske waar ik me enorm kan aan ergeren ...













30 sec wachten vooraleer je een nieuwe zoekopdracht kan doen.
Je wilt iets opzoeken, je drukt uit macht der gewoonte op "Berichten van Vandaag" en lap 30 seconden aan je broek taz
Heel leuk forum, laagdrempelig, voor elk wat wils. Info voor zowel de passant als voor de meerwaardezoeker.
Telkens ik even tussen al het werk door het forum binnenglip geniet ik ten volle hoe echte wijnliefhebbers over hun passie en ervaringen schrijven. Ik heb mijn gading ondertussen echt wel gevonden. In het begin, in al mijn jeugdigheid (Vinejo ;-) )... wou ik echt alles delen en posten maar ik heb ondertussen geleerd om vooral te lezen en te ondervinden. Het is prachtig hoe gepassioneerde wijnfanaten zo uit de doeken doen, ik kan er alleen maar een beetje jaloers om zijn. Het is een forum voor de gewone werkmens, die graag geniet van een lekker glaasje druivensap en er zijn ervaringen samen met andere levensgenieters kan en wil delen. Ik ben persoonlijk nog maar een leek (een zandkorreltje) in de grote wereld van de wijnen maar hoe meer ik op het forum kom, hoe meer ik elke dag meer en meer geniet van deze passie!
Dit steentje in de wijnvijver was eigenlijk bedoeld om even aan de mouw te trekken van het grote deel liefhebbers die hier komen lezen zonder ooit te posten of zelfs zonder zich lid te maken van ons forum.
De reacties die er kwamen van de ususal suspects doen me echter heel veel plezier én zijn ook bijzonder interessant.
Misschien moeten we inderdaad even proberen dat Forum "Wat ben jij..." te sluiten. Afwachten of men zich niet zal ontzien de wijn op te zoeken of zelf een topic te starten. Want de ene keer hebben we al meer zin dan een andere, we hebben allen weinig tijd, we willen het soms te goed doen...
Enfin, ik sluit even dat forum en wacht tot iemand smeekt om het weer te openen ;-)
Bedankt alvast voor de feedback!


Edit: Koen, heb ook de 30-secondenregel afgeschaft, doet idd wat teveel denken aan een basketbalmatch ;-)
Nu afwachten of de server hierdoor soms niet te zwaar belast wordt, maar zal wel meevallen denk ik.
(07-10-2013 05:27 PM)vinejo schreef: [ -> ]Edit: Koen, heb ook de 30-secondenregel afgeschaft, doet idd wat teveel denken aan een basketbalmatch ;-)
Nu afwachten of de server hierdoor soms niet te zwaar belast wordt, maar zal wel meevallen denk ik.

voor zolang het duurt ... you made my day cheers
(07-10-2013 07:05 PM)koen schreef: [ -> ]
(07-10-2013 05:27 PM)vinejo schreef: [ -> ]Edit: Koen, heb ook de 30-secondenregel afgeschaft, doet idd wat teveel denken aan een basketbalmatch ;-)
Nu afwachten of de server hierdoor soms niet te zwaar belast wordt, maar zal wel meevallen denk ik.

voor zolang het duurt ... you made my day cheers

Yep, was ook een van mijn frustraties thumbsup.
Ik begin nu al "Wat ben je aan het drinken nu..." te missen. Was een leuke ad-valvas thread op dit forum en tevens een opstapje voor nieuwe liefhebbers om iets te posten.
Gisteren had ik er misschien dit kunnen posten: "Net een mooi Crémantje de Loire van Ch. de Chaintres gedronken, een Blanc de Noir" (van CF...watte). Zomaar een wistjedatje ...
Maar ik begrijp de eerder vernoemde bedenkingen wel.
Don't worry Doc ... 't zal wel terugkomen ... die goeie ouwe tijd Cool
(07-10-2013 11:46 PM)doc schreef: [ -> ]Ik begin nu al "Wat ben je aan het drinken nu..." te missen. Was een leuke ad-valvas thread op dit forum en tevens een opstapje voor nieuwe liefhebbers om iets te posten.
Gisteren had ik er misschien dit kunnen posten: "Net een mooi Crémantje de Loire van Ch. de Chaintres gedronken, een Blanc de Noir" (van CF...watte). Zomaar een wistjedatje ...
Maar ik begrijp de eerder vernoemde bedenkingen wel.

You 've got the power... Cool
(08-10-2013 12:54 PM)vinejo schreef: [ -> ]
(07-10-2013 11:46 PM)doc schreef: [ -> ]Ik begin nu al "Wat ben je aan het drinken nu..." te missen. Was een leuke ad-valvas thread op dit forum en tevens een opstapje voor nieuwe liefhebbers om iets te posten.
Gisteren had ik er misschien dit kunnen posten: "Net een mooi Crémantje de Loire van Ch. de Chaintres gedronken, een Blanc de Noir" (van CF...watte). Zomaar een wistjedatje ...
Maar ik begrijp de eerder vernoemde bedenkingen wel.

You 've got the power... Cool


We kunnen nog een PM met onderwerp 'Wat ben je aan het drinken... ?" sturen...
applaus
Het heeft wel effect, me dunkt! Forum staat ineens vol met verschillende "TN's" :-)

Hoewel het wel een leuke thread was, verdronk je inderdaad wel in de info...

Het afschaffen van die 30sec regel daarentegen is wree wijs!
En toch is de drempel blijkbaar te hoog om hierop te reageren, leechers? ;-) Vroeger ook nog MOD geweest op Digitaldreams (bestaat nu niet meer) en daar hanteerde we een minimum post regel... Onder een bepaald aantal posts kon je maar een beperkt aantal threads lezen. Zorgt natuurlijk wel voor minder hits...
(07-10-2013 11:46 PM)doc schreef: [ -> ]Ik begin nu al "Wat ben je aan het drinken nu..." te missen. Was een leuke ad-valvas thread op dit forum en tevens een opstapje voor nieuwe liefhebbers om iets te posten.
Gisteren had ik er misschien dit kunnen posten: "Net een mooi Crémantje de Loire van Ch. de Chaintres gedronken, een Blanc de Noir" (van CF...watte). Zomaar een wistjedatje ...
Maar ik begrijp de eerder vernoemde bedenkingen wel.

About the same feelings.

Als ik 's avonds iets uit de kelder haal en de glimlach op mijn gezicht komt bij het drinken van het eerste glas heb ik nog altijd de oncontroleerbare drang naar dit onderwerp terug te grijpen.
Maar "Dura lex sed lex" de lezers van dit forum zullen meer geconfronteerd worden door mijn ervaring van kleine of democratische wijntjes.
Flesjes die zeker niet even veel aandacht en respons gaan krijgen dan bv grote kanonnen van Bordeaux . .Wink
(24-10-2013 11:50 PM)don quichotte schreef: [ -> ]
(07-10-2013 11:46 PM)doc schreef: [ -> ]Ik begin nu al "Wat ben je aan het drinken nu..." te missen. Was een leuke ad-valvas thread op dit forum en tevens een opstapje voor nieuwe liefhebbers om iets te posten.
Gisteren had ik er misschien dit kunnen posten: "Net een mooi Crémantje de Loire van Ch. de Chaintres gedronken, een Blanc de Noir" (van CF...watte). Zomaar een wistjedatje ...
Maar ik begrijp de eerder vernoemde bedenkingen wel.

About the same feelings.
Als ik 's avonds iets uit de kelder haal en de glimlach op mijn gezicht komt bij het drinken van het eerste glas heb ik nog altijd de oncontroleerbare drang naar dit onderwerp terug te grijpen.
Maar "Dura lex sed lex" de lezers van dit forum zullen meer geconfronteerd worden door mijn ervaring van kleine of democratische wijntjes tussen de grote kanonnen van Bordeaux bv.Wink

Willen we t weer openen? Geen probleem hoor.
Anderzijds, momenteel draait het wel lekker vind ik Smile
Pagina's: 1 2
Koppelingen