wijnliefhebbers

Volledige versie: Young Charly (Antwerpen)
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Hey,

Iemand enige ervaring met deze wijnhandelaar? Vorig jaar kocht ik aldaar wat primeur, wegens de prijzen en de service. Ik hoop dat er dit jaar ook weer redelijke prijzen zullen zijn.

Hoe komt het trouwens dat de ene nog lager kan gaan dan de andere? Ik vroeg het eens tijdens een degustatie bij Colruyt, en daar zei men dat dit te verklaren valt doordat de ene handelaar wijn krijgt van druiven die op betere percelen werden geteeld dan de andere... En dat heeft dus zijn prijs. Klopt dit?Sad

Nu ken ik niet zo héél veel van wijn, maar komt op een bepaald ogenblik de wijn niet allemaal samen, voor ze in houten tonnen gaan, om te rijpen?

Alvast bedankt voor de info.thank you
Jean,

ik vind de Young Charly prijzen niet zo heel sterk eerlijkgezegd. Ik krijg hun primeur-emails, maar ben eigenlijk nog niet onder de indruk geweest.

En dat van die percelen lijkt me een beetje blabla, al maken sommige huizen/domeinen wel verschillende cuvees natuurlijk.

Soit, effe wachten op het gros van de aanbiedingen en dan zien wat we van 2009 en primeur zouden binnenhalen...
Bij wie vind je dan betere prijzen?
@ Jean : Ik koop daar ook 'en primeur' en voor zover ik weet is hij de goedkoopste, bij Magnus zou je wel per fles kunnen bestellen maar dat heb ik nog niet in praktijk gedaan.
Bij Young Charly kan je per 6 bestellen als er al iemand voor u een bestelling van 12 heeft geplaatst.
Qua 'en primeur' aanbod ken ik niemand die meer bied dan Young Charly en dat is toch ook een afweging die men maakt.
Grote degustatie dit weekend bij Young Charly: 25 verschillende tafels zijn voorzien (à 10 flessen per tafel)
Tekstje hieronder komt van hun website...

Ongetwijfeld wist u reeds dat sedert begin dit jaar de exclusieve verdeling van het Siciliaanse Planeta aan ons toevertrouwd werd alsook de wijnen van Domaines Ott*, de Cru Classé’s uit de Provence in ons assortiment pronken.
Ook in de voorbije maanden wisten we voor jullie weer enkele mooie parels aan ons assortiment toe te voegen. Zo zijn wij vandaag trotse verdeler van Niepoort, gekend voor zijn uitmuntende Porto’s maar eveneens fantastische wijnen uit de Douro vallei. Ook de Champagne streek lieten we niet onaangeroerd, zo kan je voortaan bij ons ook terecht voor Gosset, het oudste wijnhuis van Champagne!
Tot slot mogen we ook een prachtig Zuid-Afrikaans domein verwelkomen, vanaf heden zal je steeds ‘Weltevrede’ uit ons ruim assortiment kunnen kiezen. Al deze nieuwe wijnen kan je samen met nog veel meer reeds vertrouwde wijnen komen proeven tijdens onze jaarlijkse Open Bottle Days.


Dit jaar nodigen wij jullie, samen met een tal van Europese wijnmakers, graag uit op zaterdag 26 november van 11 tot 16u30 in onze vinotheek en magazijnen op de Bredabaan 746 te Merksem.
De toegang om meer dan 200 wijnen te ontdekken bedraagt 10€/persoon en wordt omgezet in een waardebon welke u kan verzilveren bij uw eerst volgende bestelling van 24 flessen.
Niepoort
Doorgedreven passie voor Portuguese wijnen of ontdekkende beginner?
Zaterdag 9 juni kunt u van 11 tot 17u in onze winkel het gamma wijnen en porto’s van Niepoort komen ontdekken. Onder leiding van onze 2 portugese dames, Mariana Soeiro en Isabel Santos, kunt u de wondere wereld van deze zuiderse parel ontdekken.
De toegang is gratis en inschrijven is niet verplicht. Meer nog zelfs, deze dag koopt u alle wijnen van Niepoort aan het uitzonderlijk lage horeca tarief!! Zo koopt u Allez Santé! aan 7,87€ ipv 10,20€ of de absolute topwijnen uit Portugal… Charme en Batuta aan 48,22€ ipv 62,54€!! (prijzen inclusief BTW) Alleen geldig op zaterdag 9 juni 2012 en in onze winkel, tot dan!
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik weet het dat is vandaag, een beetje te laat voor sommige.
Ik ga straks eens proeven nu de prijzen redelijk zijn - Allez Santé heeft 89-90 punten maar daar moet de concurentie in het Antwerpse niet voor onder doen, ben benieuwd.
Tof. En ik zit hier heel de dag aan mijn cataloguske te typen en ik weet weer van niks.
(09-06-2012 06:36 PM)Jordaens schreef: [ -> ]Tof. En ik zit hier heel de dag aan mijn cataloguske te typen en ik weet weer van niks.

Zet uw cataloguske maar gauw op t forum, Rik, anders weten wij weer van niks. ;-)
3878 flessen ingetikt, nog zo'n 1500 to go... Maar dat zal iets voor morgen worden.
Young Charly Primeur; Niepoort vintage 2009 Bioma Vinha Velha.
Een vintage port voor de (achter)kleinkinderen 2025-2055...
Ik heb me laten verleiden...
Iemand ervaring mee?
http://niepoort-vinhos.com/en/ports/Biom....html#2009
(13-06-2012 04:45 PM)jr02 schreef: [ -> ]Young Charly Primeur; Niepoort vintage 2009 Bioma Vinha Velha.
Een vintage port voor de (achter)kleinkinderen 2025-2055...
Ik heb me laten verleiden...
Iemand ervaring mee?
http://niepoort-vinhos.com/en/ports/Biom....html#2009

Nope maar 2007 is ook een heel mooi jaar, dit terzijde...
Koppelingen