wijnliefhebbers

Volledige versie: The Vine
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Pagina's: 1 2

Alex

Hey Allen,

Ik heb net een nieuwe website op het net geplaatst.

http://www.thevine.be

Een webshop met meer dan 200 verschillende wijnen uit 10 verschillende landen. Ik heb nog zeer veel werk om alles online te plaatsen omdat ik al mijn tastingnotes er ook bij wil plaatsen.

Ondertussen kunnen jullie er al een paar terugvinden. Prijslijst is verkrijgbaar op aanvraag info@thevine.be

Graag opmerkingen Smile
Dag Alex, proficiat met je site. Je vroeg opmerkingen, hier komen ze. Ik denk dat je het wel op prijs zal stellen als we eerlijk zijn... Big Grin

De site ziet er mooi en modern uit. Er staat nog niet zoveel op dus ik bekeek dan maar eens je filmpjes in de stijl van Gary Vaynerchuck.

De filmkes beginnen flitsend maar wat daarna komt...

Dat van die Portugese wijnen heb ik na twee minuten opgegeven (ik kreeg plots een aanval van acute depressie).

Het filmpje over de Rhonewijnen keek ik wel volledig uit (maar dan vooral omdat ik enkele dingen hilarisch genoeg vond om te blijven kijken)
deze uitspraken vond ik wel sterk::
over een rosé: "de afdronk is precies een atoombom die in het middenpalet blijft hangen"
over een rode Rhone: "ook een beetje tabak, maar ik ben gene roker dus da stoort me een beetje"
"meestal heeft een Vaqueyras een yoghurtsmaak van donkere vruchten"
"Meestal is een Vaqyueras een atoombom op de maag"

Besluit: die fimpjes zijn momenteel pure anti-reclame. t Is nog erger dan naar Alain Bloeykens te moeten luisteren...

ps: Wel tof da ge nie spuwt (en zelfs uw spoelsel opdrinkt ;-) Daar kan den gary dan weer wel iets van leren Wink

Goede raad: Tracht er de volgende keer alvast wat meer tempo in te steken, niet iedereen heeft tijd (en goesting) om 10 minuten te horen zage.. EH.. allez, te horen babbelen over drie-vier doordeweekse wijnen...

Voila, ik hoop dat je m'n eerlijke mening op prijs stelt Wink

Veel succes nog!

Jo
Kijk, hier wordt ik nu vrolijk van ;-)

http://busurleweb.com/2010/07/tempier/
Ik kan u volgen...
Ik krijg zowaar zin om eens te proeven van die
t Is reclame voor de WIJN hé Bertje Big Grin

(sowieso, Olaf, that s more like it... Wink )
awel ja, WIJN, 't is da woord dat ik vergeten was Blush
Big Grin Heart Big Grin
schitterend frans en nog betere wijn
en die slijmers van LPV :-)
Toch raar, hé, al die handelaars die hier even reclame komen maken en dan NOOIT meer terugkomen...(die van the Vine dus ook, heeft sedert zijn post niet meer aangemeld) Je kan ze niet echt verdenken van interesse voor iets anders dan voor wat publiciteit... Sad

(gelukkig ken ik zelf toch nog een paar wijnhandelaars die toen ze met wijn winst begonnen te maken daarbij toch hun passie niet zijn verloren... )
ik ken er zelfs die nooit met passie begonnen zijn...
Zo ken ik een paar wijnhandelaars (regio hasselt -st-truiden) die het volgende principe toepassen:
Koop je flessen bij een wereldwijnhandelaar, die eigelijk al 30% te duur is, tel er nog es 5% procent bij en vertel je klanten dat al je wijnen exclusief zijn, speciaal uitgezocht en wat weet ik nog allemaal....Mja...
Ik zou soms van deur tot deur willen gaan om die mensen te overtuigen iets anders te kopen...Misschien moeten we es afspreken om tijdens het weekend een clublokaaltje te bouwen met proeflokaal en kelder... We brengen de leer van de Jehovins, woehoe Wink
Uw eerste lid staat klaar Jehovader:-) Ik ken nog ergens een gesloten apotheek die een mooie kelder heeft.... prachtig als uitvalsbasis om de baan op te gaan... :-)
(09-08-2010 08:37 PM)Kris schreef: [ -> ]ik ken er zelfs die nooit met passie begonnen zijn...
Zo ken ik een paar wijnhandelaars (regio hasselt -st-truiden) die het volgende principe toepassen:
Koop je flessen bij een wereldwijnhandelaar, die eigelijk al 30% te duur is, tel er nog es 5% procent bij en vertel je klanten dat al je wijnen exclusief zijn, speciaal uitgezocht en wat weet ik nog allemaal........

Wel Kris daarom heb ik nooit begrepen dat ons ervaren forum lid Roeland V manager in spe zou zijn bij één van deze wijnhandelaars.
Heb ge hem? Rolleyes
Als de clubkelder zich in de regio Sint-Truiden - Hasselt bevindt doe ik mee !
Ze moesten hem opsluiten diene Roeland V ! Big Grin

nee, serieus, veel van hun wijnen zijn allesbehalve goedkoop, I know, maar, een gebrek aan passie kunt ge ze écht niet verwijten, integendeel... als ge er eens mee begint te babbelen, zijn ze vertrokken ...

en in het gamma steken echt wel enkele pareltjes.
(allé, dat vind ik toch, anders zou ik er mijn job niet voor laten staan Wink )
Ik denk dat onze Roeland één van zijn eerste events een exclusief WIJNFORUMPROEVERIJTJE" wordt.
Iets om naar uit te zien me dunkt...
applaus wijn applaus
Wanneer zegt u wattewatte Dat komt goed uit, dan ben ik vrij ;woeha
(10-08-2010 12:31 PM)Dave schreef: [ -> ]Wanneer zegt u wattewatte Dat komt goed uit, dan ben ik vrij ;woeha

Big Grin thumb
(10-08-2010 10:41 AM)Roeland V schreef: [ -> ]Ze moesten hem opsluiten diene Roeland V ! Big Grin

nee, serieus, veel van hun wijnen zijn allesbehalve goedkoop, I know, maar, een gebrek aan passie kunt ge ze écht niet verwijten, integendeel... als ge er eens mee begint te babbelen, zijn ze vertrokken ...

en in het gamma steken echt wel enkele pareltjes.
(allé, dat vind ik toch, anders zou ik er mijn job niet voor laten staan Wink )

De laatste keer dat ik er wijn kocht was ergens in 2000 in hun afdeling te Brussel.
Ik kocht er toen een witte wijn van Seresin; Sauvignon Blanc (Nieuw Zeeland) toen een kleine 500 BF.
Thuis bleek dit eerder een vlakke wijn te zijn met gebrek aan frisheid en veel te duur voor de verwachtingen die ik had.Sad
Ik had hem spijtig genoeg niet gedegusteerd en me enkel gebaseerd op hun advies.
Ben ondertussen op hun site even gaan kijken. Deze wijn heeft nu een prijskaartje van 16.15€ met als bemerking “Internationaal scoort Seresin als beste Sauvignon Blanc uit de Nieuwe Wereld”
Misschien hem terug eens gaan proeven maar dan in St.Truiden?Slurp
Don quichotte,
als ge nog drietal weken kunt wachten zal ik hem voor u persoonlijk uitschenken en van nodige info voorzien en hem u vergelijkend laten proeven met enkele andere Nieuw-Zeelandse witte Wink

ps. Seresin is maar écht goed beginnen worden vanaf jaargang 2005 vind ik zelf. Is nu toch wel lekker lekker lekker hoor (en veel complexer [wat bijkomend tropisch fruit] dan andere NZ SB's [met enkel maar vloeibaar gras]).

Ik zal denk ik, écht wel eens werk moeten maken van een forumledenproeverij Smile
applaus
Ik denk dat ik ook al kan :-)Tongue
applauscheersapplaus
alted kan , alted dost!
(10-08-2010 01:16 PM)don quichotte schreef: [ -> ]De laatste keer dat ik er wijn kocht was ergens in 2000 in hun afdeling te Brussel.
Ik kocht er toen een witte wijn van Seresin; Sauvignon Blanc (Nieuw Zeeland) toen een kleine 500 BF.
Thuis bleek dit eerder een vlakke wijn te zijn met gebrek aan frisheid en veel te duur voor de verwachtingen die ik had.Sad
Ik had hem spijtig genoeg niet gedegusteerd en me enkel gebaseerd op hun advies.
Ben ondertussen op hun site even gaan kijken. Deze wijn heeft nu een prijskaartje van 16.15€ met als bemerking “Internationaal scoort Seresin als beste Sauvignon Blanc uit de Nieuwe Wereld”
Misschien hem terug eens gaan proeven maar dan in St.Truiden?Slurp

In juni nog een Moss Wood Chardonnay 2000 van AB opengetrokken en dat ging er zeer goed in, nu nog de 01, 02, 03 en 04 proberen want met die kelderopruiming actie van ze ben ik een stuk armer geworden in mijn portefeuille maar rijker in mijn geest cheers
Awel, zo`n forumproeverij of hoe je het ook wil noemen, vind ik een fantastisch initiatief !
Ik had er eigenlijk al over zitten denken, maar na een interne move word ik hier vooral opgeslorpt door t werk (ben hier gemiddeld van 7 tot 7 .... pfff en daarvoor sta ik rond 5h30 op, wat dus ook mijn wijnconsumptie savonds beinvloedt...)
Ik weet dat er mensen uit het gentse, het leuvense en het limburgse zijn.
Een compromis-locatie in het antwerpse ?
Iedereen brengt een fleske of 2-3 mee en we zijn vertrokken.
Nietwaar ?

Gaan met die banaan !

Sante (nu nog niet, iets te vroeg)

Zou ook gewoon eens leuk zijn om iedereen in levende lijve te zijn en een face op de name kunnen plakken, zoals dat zo mooi heet...

Alex

(09-08-2010 12:20 PM)vinejo schreef: [ -> ]Toch raar, hé, al die handelaars die hier even reclame komen maken en dan NOOIT meer terugkomen...(die van the Vine dus ook, heeft sedert zijn post niet meer aangemeld) Je kan ze niet echt verdenken van interesse voor iets anders dan voor wat publiciteit... Sad

(gelukkig ken ik zelf toch nog een paar wijnhandelaars die toen ze met wijn winst begonnen te maken daarbij toch hun passie niet zijn verloren... )

Hey Vinejo,

Geen paniek ik ben jullie niet vergeten. Ik tracht niet een wijnhandelaar te zijn, die enkel zijn wijnen wilt verkopen. Anders zou ik geen vidoblogs maken van wijnen die ik niet verkoop. Het feit dat ik wijnen ben beginnen te verkopen is omdat het een uitgelopen hobby is geworden.

Indien jullie een wijn wensen te bespreken die ik niet in mijn gamma heb. Feel free to send me an E-mail. Dan maken we samen een video over die specifieke wijn.

Ik heb me hier lid gemaakt om echt actief te zijn in de discussies, maar het is niet altijd gemakkelijk om er tijd voor te maken. Daarom vind ik het een beetje grof om zulke dingen te lezen als iemand zich een paar weken niet aanmeldt. Ik kan begrijpen dat er op veel fora's spammers zijn. Maar geloof me, dit zijn mijn intenties niet.

Over jouw opmerkingen:


(28-07-2010 02:21 PM)vinejo schreef: [ -> ]Dag Alex, proficiat met je site. Je vroeg opmerkingen, hier komen ze. Ik denk dat je het wel op prijs zal stellen als we eerlijk zijn... Big Grin

ik heb er zeker geen problemen mee dat mensen eerlijk zijn, zo ben ik namelijk ook. Maar als je opmerkingen geef moet je dan ook zeggen wat er beter moet Smile

Citaat:De site ziet er mooi en modern uit. Er staat nog niet zoveel op dus ik bekeek dan maar eens je filmpjes in de stijl van Gary Vaynerchuck.

Ik ga het niet ontkennen dat Vay-Ner-Chuck een soort inspiratiebron was om er mee te beginnen. Maar zijn films zijn pas veel te lang 25min...
Ook vind ik dat zijn enthousiasme te overdreven is, waardoor hij zeer hypocriet overkomt.

De filmkes beginnen flitsend maar wat daarna komt...

Citaat:Dat van die Portugese wijnen heb ik na twee minuten opgegeven (ik kreeg plots een aanval van acute depressie).
Waarom? En welk filmpje? Ik heb er 2 van Portugese wijnen. Eén buiten met Fiuza en een andere binnen van HDL.

Citaat:Het filmpje over de Rhonewijnen keek ik wel volledig uit (maar dan vooral omdat ik enkele dingen hilarisch genoeg vond om te blijven kijken)
deze uitspraken vond ik wel sterk::
over een rosé: "de afdronk is precies een atoombom die in het middenpalet blijft hangen"

Het was ook zo, de neus had zeer veel fruitige en florale toetsen. In mond explodeerde de kracht van deze wijn. Maar hij viel, naar mijn smaak iets te bitter uit in de afdronk. Veel mensen vergeten de smaak van wijn op het middenpalet en denken enkel aan neus, smaak en afdronk. Persoonlijk vind ik dat er nog iets is tussen de smaak en de afdronk. Namelijk het middenpallet. Op de achterkant van de tong, nog net voor je het inslikt.

Citaat:over een rode Rhone: "ook een beetje tabak, maar ik ben gene roker dus da stoort me een beetje"

Ik ben echt geen roker en die geur stoorde me echt. Het gebeurt niet vaak dat ik van een wijn moest hoesten. Bij deze was het het geval.

Citaat:"meestal heeft een Vaqueyras een yoghurtsmaak van donkere vruchten"
"Meestal is een Vaqyueras een atoombom op de maag"

VaCqueyras zijn zeer lekkere wijnen. Er is zelf een periode geweest waar het mijn lievelingswijnen waren. Persoonlijk vindt ik de Rhône niet zo interessant. Gigondas is een uitzondering hierop en in de Vaucluse maken ze goede VDP's, Chateau Neuf is een beetje overroepen (op een paar uitzonderingen na)

Soit, de vacqueyras zijn zeer krachtige wijnen die gedomineerd worden door de grenache druif. Daarbovenop nog een syrah, mouvedre en heel af en toe cinsaut. Op zich een mix die men in verschillende streken terug kan vinden.
Toch kan ik meestal de Vacqueyras onderscheiden met zijn dikke romige structuur, die me steeds doet denken aan yoghurt van donker bosbessen of aan zeer donkere kersen.
Het nadeel van veel Vacqueyras is dat ik na twee glazen al dik ben. Van daar mijn uitspraken.


Citaat:Besluit: die fimpjes zijn momenteel pure anti-reclame. t Is nog erger dan naar Alain Bloeykens te moeten luisteren...

Anti reclame zou ik het niet noemen. Het is gewoon eerlijk zeggen wat ik denk. Zoals jij hier nu hebt gedaan.
Het zijn mijn wijnen niet en ik heb ook besloten om ze niet te importeren.

Citaat:ps: Wel tof da ge nie spuwt (en zelfs uw spoelsel opdrinkt ;-) Daar kan den gary dan weer wel iets van leren Wink

Het zou jammer zijn om 3 wijntjes te spuwen. Er is een video van 5 wijnen, daar heb ik gekozen om ze uit te spuwen omdat ik nadien nog naar een klant moest.

Citaat:Goede raad: Tracht er de volgende keer alvast wat meer tempo in te steken, niet iedereen heeft tijd (en goesting) om 10 minuten te horen zage.. EH.. allez, te horen babbelen over drie-vier doordeweekse wijnen...

Je bent niet de enige die zegt dat 10 min te lang is. Ik zal echt proberen korter te zijn. Maar ik hoop dat je begrijpt dat je geen 3 wijnen kan proeven op 3 minuten en dan nog een uitgebreide mening over kunt geven.

Citaat:Voila, ik hoop dat je m'n eerlijke mening op prijs stelt Wink

Veel succes nog!

Jo

Ik stel elke mening op prijs, al zijn ze niet steeds constructief. Maar ik weet graag hoe mensen er over denken.
En als ge wilt kan je een mee een film maken over door jou geselecteerde wijnen.

ps: begin niet te panikeren als ik een week niet antwoord hé Wink
pps: is de rest van de post niet lichtjes off topic Rolleyes
Aha, een leuke verrassing!
Be our guest, Alex!
cheers

Alex

je zou die biertjes moeten veranderen in wijn. Ik denk dat ik iets leuks heb staan in die aard. Ik zal het voor jou opzoeken


edit: gevonden:
[Afbeelding: wine.gif]
[Afbeelding: drinkingwine.gif]
[Afbeelding: wine_red.gif]
[Afbeelding: smiley_wine_toast.gif]
Ja maar wij drinken graag ne keer ne goeien trapist ook zunne
Wink

Alex

wie niet? Smile
Pagina's: 1 2
Koppelingen