wijnliefhebbers

Volledige versie: La Chapelle ,Sauternes
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Deze vakantie een zeer aangename lunch gehad in La Chapelle, het restaurant van Château Guiraud 1er Grand Cru in Sauternes.

We konden onze ogen bijna niet geloven toen we het menu zagen op de site : aan 25€ een weeklunch entrée + plat of plat + dessert (35€ voor alle drie) en 15€ voor een kindermenu, steak of vis en een dessert. Dat is dus wat ik een win-win noem. Volwassenen eten/drinken goed en goedkoop op een prestigieus château en kinderen worden niet scheef bekeken en eten ook goed. Direct geboekt dus!

Het kader is werkelijk mooi. Het château zelf, maar ook het restaurant op het einde van de tuin is mooi. Het is een oude kapel, tiens tiens, die heel lichtrijk is en stijlvol aangekleed. Het eten werd buiten op het grote terras geserveerd. Lange tafel in de schaduw van een boom, briesje die voor wat afkoeling zorgde, heerlijk.

Als voorgerecht kregen we een koud courgettesoepje, fris en romig, perfect voor het warme weer. Als hoofdgerecht kregen we gekonfijte rundswang, blijkbaar iets typisch voor Bordeaux. Viel niet in de smaak van iedereen omwille van de textuur van het vlees, doet wat denken aan koeientong qua structuur. Maar ik vond het heerlijk. Mals, en het vet tussen het vlees smolt in de mond.

Daar bij dronken we een Haut-Médoc van Clos du Jaugueyron, een huis uit Margaux, en de finesse en elegantie van die wijn waren ook werken très margalais...

Heel beleefde en vriendelijke bediening. Heerlijke lunch voor een prijs waar je in België een pasta pesto voor krijgt. Tja, het leven in Bordeaux is goed!

[attachment=6656][attachment=6657]
Aanrader dus!
Niet geproefd van het gouden vocht dat er geproduceerd wordt? Eén van mijn favoriete Sauternes toch.
(15-08-2023 02:58 PM)wvd schreef: [ -> ]Aanrader dus!
Niet geproefd van het gouden vocht dat er geproduceerd wordt? Eén van mijn favoriete Sauternes toch.

Ik had eigenlijk wel gewild, maar de prijs van 22€ voor een glas schrok mij toch af. Dan koop ik liever een fles om thuis van te genieten.

En voor dezelfde prijs van een glas Guiraud heb ik een fles Sauternes van Roumieu 2011 gekocht. Ook al ben ik ervan overtuigd dat er redelijk kwaliteitsverschil zal zijn.
(15-08-2023 04:00 PM)Olivier schreef: [ -> ]
(15-08-2023 02:58 PM)wvd schreef: [ -> ]Aanrader dus!
Niet geproefd van het gouden vocht dat er geproduceerd wordt? Eén van mijn favoriete Sauternes toch.

Ik had eigenlijk wel gewild, maar de prijs van 22€ voor een glas schrok mij toch af. Dan koop ik liever een fles om thuis van te genieten.

En voor dezelfde prijs van een glas Guiraud heb ik een fles Sauternes van Roumieu 2011 gekocht. Ook al ben ik ervan overtuigd dat er redelijk kwaliteitsverschil zal zijn.

Amaai, ja, daar volg ik je in. En ik hou ook erg van de -goed gemaakte- kleinere Sauternes. Het hoeft voor mij geen 150gr/l te zijn, verre van zelfs
Koppelingen