wijnliefhebbers

Volledige versie: Ca'n Verdura Viticultors, Mallorca
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Ca'n Verdura Viticultors is het persoonlijke project dat Tomeu Llabrés in 2012 startte in een kleine garage in Binissalem. Hij legt de focus op de autochtone druivensoorten van Mallorca zoals Mantonegro, Callet, Escursac en Moll (Prensal) en zet zich daarmee af tegen de influx van meer internationale variëteiten op het eiland.

Ik dronk gisteren de Supernova Blanc 2022, 100% Moll.

20% fermenteert in 500L Franse eiken vaten, de rest in inox tanks bij gecontroleerde temperaturen van niet meer dan 20ºC. De wijn blijft vervolgens vijf maanden sur lie met batonnage om de drie dagen.

Minerale, rokerige neus met vrij geconcentreerd citrus- en steenfruit. In de mond frisse zuren, een filmend gevoel en goed volume met opnieuw dat rijpe fruit.
De wijn komt vrij geconcentreerd over, zelfs heel licht stroperig. Of zoals mijn wederhelft even kort door de bocht ging: "doet me denken aan siroop".
De zuurtjes voorkomen echter dat de wijn als plakkerig of zwaar wordt ervaren. Eindigen doet de wijn op een vrij aanwezige, maar niet-storende bitter. Afdronk is middellang.

Leuke eerste kennismaking met de druif én de wijnen van Mallorca/Ca'n Verdura.
Koppelingen