wijnliefhebbers

Volledige versie: Langham, Dorset
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Vorig jaar op bezoek geweest bij dit sympathieke domein en wat zaken terug gebracht. Topdomein wat mij betreft. De eerste Engelse schuimwijnen waarvan ik echt onder de indruk ben.

De Corallian is hier al eerder verschenen, voornamelijk Chardonnay en klassiek gemaakt. Is toen bijzonder in de smaak gevallen. Niveau topchampagne.

De Blanc de Blancs en de Pinot Noir zijn wat meer oxidatief gemaakt. Jancis Robinson maakte al eens de vergelijking met Selosse.

Dit weekend ging de Pinot Noir 2019 open. Mooie, aromatische neus met appeltjes, wat gistige toetsen en op de achtergrond een licht oxidatief toetsje. In de mond vrij krachtig met een stevige pareling, frisse zuren, en tegelijk een romig mondgevoel. Het oxidatieve zit er hier iets meer in, maar met een bijna Jurassiaanse currykruidigheid. De afdronk was lang, met wat hout ook dat heel mooi verweven was.

Echt mooi! Het oxidatieve stoorde mij helemaal niet, integendeel. Evenwichtige, complexe schuimwijn. Maar kost helaas ook 55 pond. Duur dus. Alhoewel, goedkoop in vergelijking met Selosse Wink
Koppelingen