wijnliefhebbers

Volledige versie: Domaine Geneletti, L Etoile
U bekijkt momenteel een uitgeklede versie van ons materiaal. De volledige versie met bijbehorende opmaak weergeven.
Toch even aandacht voor deze producer in de Jura. We sprongen er in 2019 even binnen in afwachting van een ander domein en ik kocht er de 2015 Reserve de Louis savagnin.
Twee weken geleden geopend toen mijn ex-buren even langs kwamen, zeer enthousiaste reacties.
En ook nu, bij het nuttigen van het flessengeluk, is het echt genieten van deze niet-geouilleerde wijn. Uiteraard de nootjes toetsen, maar dan geïntegreerd in een prachtig evenwichtig geheel.

[attachment=7202]
(02-05-2025 06:57 PM)vinejo schreef: [ -> ]Toch even aandacht voor deze producer in de Jura. We sprongen er in 2019 even binnen in afwachting van een ander domein en ik kocht er de 2015 Reserve de Louis savagnin.
Twee weken geleden geopend toen mijn ex-buren even langs kwamen, zeer enthousiaste reacties.
En ook nu, bij het nuttigen van het flessengeluk, is het echt genieten van deze niet-geouilleerde wijn. Uiteraard de nootjes toetsen, maar dan geïntegreerd in een prachtig evenwichtig geheel.

Ik ben bij Geneletti ook eens binnen gesprongen rond die periode toen ik toch in Château-Châlon was. Heb daar inderdaad ook lekkere dingen geproefd en gekocht waaronder een heerlijke Vin de Paille. En ik vond het ook wel goed gemaakt toen. Vrij toegankelijk want hun winkeltje was bijna altijd geopend.
(03-05-2025 05:55 PM)FRANCISPICCART schreef: [ -> ]
(02-05-2025 06:57 PM)vinejo schreef: [ -> ]Toch even aandacht voor deze producer in de Jura. We sprongen er in 2019 even binnen in afwachting van een ander domein en ik kocht er de 2015 Reserve de Louis savagnin.

Ik ben bij Geneletti ook eens binnen gesprongen rond die periode toen ik toch in Château-Châlon was. Heb daar inderdaad ook lekkere dingen geproefd en gekocht waaronder een heerlijke Vin de Paille. En ik vond het ook wel goed gemaakt toen. Vrij toegankelijk want hun winkeltje was bijna altijd geopend.

Klopt, we sprongen er binnen tijdens het wachten tot Vandelle openging ;-)
Ben er ook eens op de bots binnengestapt zonder het domein te kennen. Vond de man niet bijzonder vriendelijk maar heb toch enkele flessen van zijn l'Etoile au Désaire meegepakt.
Die is trouwens nog te verkrijgen aan +/- domeinprijzen bij Corawine (zo lang het nog duurt), evenals zijn Vin de Paille en Château Chalon.
(04-05-2025 11:04 AM)Thomas schreef: [ -> ]Ben er ook eens op de bots binnengestapt zonder het domein te kennen. Vond de man niet bijzonder vriendelijk maar heb toch enkele flessen van zijn l'Etoile au Désaire meegepakt.
Die is trouwens nog te verkrijgen aan +/- domeinprijzen bij Corawine (zo lang het nog duurt), evenals zijn Vin de Paille en Château Chalon.

Goede tip! Wie in de buurt van een Cora woont weet wat te doen. ;-)
Koppelingen