wijnliefhebbers
Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: klik hier om bijzonder interessante topics te ontdekken! (/forum-42.html)
+--- Discussie: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? (/thread-1135.html)


Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Olaf - 04-05-2011 12:04 AM

Ik ben op zoek naar namen van beroemdheden( acteurs, sporters, zangers, filmregisseurs, politici, etc...) die zelf een wijndomein hebben.

Wie kan dit lijstje aanvullen?

Jarno Trulli - F1 coureur: Montepulciano d'Abruzzo, Castorani
Jean Alesi - Ex F1 coureur: Côtes du Rhone "Clos de l 'Hermitage"
Sting - Zanger: Toscane,
F.F. Coppola - Filmregisseur: California, Coppola Winery
Gerard Depardieu - Acteur: Vin Pays d'oc, Languedoc, B.Magrez samenwerking,
Ernie Els - Golfer: Stellenbosch (Z-Afrika)
Greg Norman - Golfer:
.........


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - carl - 04-05-2011 08:02 AM

Bezit die roodharige zanger van Simply Red ook geen domein op Sicilië?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - 33S - 04-05-2011 08:50 AM

En Francesco Moser, stond twee weken terug in het nieuwsblad. Heeft een domein in Trentino als ik me niet vergis.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Roeland V - 04-05-2011 08:53 AM

Karel de Gucht heeft een wijndomein gekocht in Toscane dit jaar.
En Brad Pitt en Angelina Jolie hebben een groot wijndomein in Frankrijk (Languedoc).
Laurent Licata (van de gelijknamige importzaak) is dat - toen hij op vakantie was - verleden jaar gaan bezoeken en gaan proeven. Geen slechte wijnen zei hij.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Roeland V - 04-05-2011 08:53 AM

Karel de Gucht heeft een wijndomein gekocht in Toscane dit jaar.
En Brad Pitt en Angelina Jolie hebben een groot wijndomein in Frankrijk (Languedoc).
Laurent Licata (van de gelijknamige importzaak) is dat - toen hij op vakantie was - verleden jaar gaan bezoeken en gaan proeven. Geen slechte wijnen zei hij.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 04-05-2011 11:59 AM

Dubbele posts om in 3D te bekijken Roel ? Cool


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Mt - 04-05-2011 12:05 PM

Rik Daems verbouwt ook wijn. In De laatste show kreeg hij ooit blind enkele wijnen. Zijn eigen wijn noemde hij toen "zoete bocht". Blind is altijd iets spannender Big Grin.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - carl - 04-05-2011 12:58 PM

(04-05-2011 12:05 PM)Matten schreef:  Rik Daems verbouwt ook wijn. In De laatste show kreeg hij ooit blind enkele wijnen. Zijn eigen wijn noemde hij toen "zoete bocht". Blind is altijd iets spannender Big Grin.

thumbsup punk wijn


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - barre - 04-05-2011 01:35 PM

hier een artikel uit de standaard, voegt niet veel nieuws toe, maar toch relevant (19/04)

Wat is het meest prestigieuze dat een artiest kan bereiken? Een Oscar of een Grammy winnen? Een eigen jet kopen? Een marktplein of een planeet naar zich genoemd krijgen? Zijn het niet allemaal statussymbolen die weinig dynamiek in je leven brengen?

Maar je eigen wijn maken, dat is pas prestige. Elk jaar iets maken dat enkel gedronken wordt door de groten der aarde, dat verheft je boven het gepeupel.

Dat Sting een degelijk wijntje produceert in Toscane is intussen bekend. Ook de jongens van I Muvrini hebben hun eigen ‘muscat' in Corsica. Maar gisteren was de regisseur Francis Ford Coppola even wereldnieuws toen hij aankondigde dat hij de ‘directeur d'exploitation' Philippe Bascaules van het befaamde Château Margaux weggeplukt had. Die man had natuurlijk niet kunnen weerstaan aan de geur van de Napavallei in de ochtend.

Coppola is een grote wijnliefhebber. In 1975 kocht hij met de opbrengst van The Godfather al percelen van het Californische domein Inglenook, en daarna beetje bij beetje alle andere stukken. Maar zolang hij de merknaam niet bezat, werd die gebruikt om matige wijnen te verkopen die in Amerikaanse vliegtuigen de smaak van inferieur voedsel moesten helpen doorspoelen.

Nu Coppola sinds kort de naam van de appellatie ook bezit, wil hij niets minder dan de fijnste historische wijn van de VS maken.

Maar het kan nog beter. We hadden ooit het genoegen om tijdens een journalistieke trip even te verblijven in een van Coppola's luxeresorts, langs de kust van Belize. Daar keken de gasten uit over de oceaan, naar een eiland enkele kilometers van de kust. Daar woonde DiCaprio. Die maakte geen wijn, die wilde enkel alleen zijn. Het nec plus ultra van de echte ster.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 04-05-2011 02:40 PM

Zocht naar de wijn van Bob Dylan en Johnny Depp en kwam op deze site terecht:

http://www.wine-searcher.com/celebrity-wines.lml


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Jan VG - 04-05-2011 04:05 PM

Oh nostalgie...
Dit was een thema in de uitzending van "De Pappenheimers" waar ik aan deelgenomen heb (en gewonnen), back in 2006...
"Wijnmakers na de midlife-crisis" -
antwoorden waren Gerard Depardieu, Albert Frere (Cheval Blanc) en FF Coppola (en dochter Sophia).
Dank om nog eens een lach op mijn gezicht en een mooie herinnering in de hersenpan te toveren :-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 04-05-2011 04:10 PM

watte
Waw!
Ergens te zien op www ?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Jef - 04-05-2011 04:51 PM

Le Plan van Dirk Vermeersch.Misschien niet echt een beroemdheid voor velen?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Bert - 04-05-2011 09:15 PM

(04-05-2011 04:05 PM)Jan VG schreef:  Oh nostalgie...
Dit was een thema in de uitzending van "De Pappenheimers" waar ik aan deelgenomen heb (en gewonnen), back in 2006...
"Wijnmakers na de midlife-crisis" -
antwoorden waren Gerard Depardieu, Albert Frere (Cheval Blanc) en FF Coppola (en dochter Sophia).
Dank om nog eens een lach op mijn gezicht en een mooie herinnering in de hersenpan te toveren :-)

Allez Jan, de link aub? Smile

Zanger van TOOL, Maynard James Keenan
http://www.vinejo.freebb.be/thread-830.html?highlight=tool


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - jazzper - 04-05-2011 09:51 PM

cliff richard
ditka
nancy pelosi
dave matthews
carlos santana
bob dylan (fattoria le terazze)
dan akroyd
antonio banderas
emilio estevez
nick faldo
nick fleetwood
wayne gretzki
madonna
dan marino
olivia newton john
robert m parker :-)
jason priestley


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Roeland V - 05-05-2011 12:48 AM

@ Jazzper: kleine rechtzetting

Fattoria Le Terrazze is niet van Bob Dylan hoor.

Dat is eigendom van de familie Terni, maar die zijn wel goed bevriend met Bob Dylan.

Maar iedereen denkt dat dat dus van B. Dylan is...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - jazzper - 05-05-2011 09:56 AM

heb het even opgezocht: in tegenstelling tot andere celebs die echt wel eigenaar zijn of hun eigen cuvée hebben samengesteld is het bij bob dylan eigenlijk gewoon moneymaking: hij signeert de flessen maar heeft er dus blijkbaar voor de rest niks mee te maken...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 05-05-2011 10:23 AM

brad pit en angie ?
Die gaan daar op verlof maar is niet hun domein...
Is domaine Miraval in Provence.
En Jos Bex dan?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - barre - 05-05-2011 10:35 AM

en Ernie Els staat ni uwe lijst Jazzper

http://www.ernieelswines.com/


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Jan VG - 05-05-2011 11:29 PM

Tja ... wie A zegt ...
Het is 5 jaar geleden en wegens de Youtube beperkingen in 9 filmpjes geknipt :

Filmpje 1 op
http://www.youtube.com/watch?v=Av93vrQQmXk

De uitzending begint wel pas op 2 min...

Volgende filmpjes makkelijk te vinden bij "mijn videos"

Lachen toegestaan, vooral met wat ik niet weet :-)

Enjoy
Jan


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Kris - 07-05-2011 10:43 AM

De lange danser met zijn snor van Frankie goes to Hollywood maakt wijn in Niew Zeeland !
Efkes terug flitsen naar de eighties...schitterende plaat en clip
http://www.youtube.com/watch?v=RTOQUnvI3CA


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 07-05-2011 11:50 AM

FGTH... Ah... ah... ah... doet mij denken aan tienerromantiek met mijn buurmeisje van toen (The Power of Loooove)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 15-05-2011 10:51 AM

(05-05-2011 11:29 PM)Jan VG schreef:  Tja ... wie A zegt ...
Het is 5 jaar geleden en wegens de Youtube beperkingen in 9 filmpjes geknipt :

Filmpje 1 op
http://www.youtube.com/watch?v=Av93vrQQmXk

De uitzending begint wel pas op 2 min...

Volgende filmpjes makkelijk te vinden bij "mijn videos"

Lachen toegestaan, vooral met wat ik niet weet :-)

Enjoy
Jan

Goeiedag! Olé pistolé!

(Volledig uitgekeken! Smile )

Ik deel uw zus haar mening in haar bakvisidolatrie voor Bde Pauw."Toen hij nog mager en onbekend was", schitterend!
Wat opvalt: van Looy is onwennig maar wel grappig.
Instant aardappelenmix, ik zou een patent nemen Wink

"U noemt uw duidingsprogramma zoals u wil …" Torfs was geweldig. Sterk in zijn antwoorden, zeer scherp en grappig - en populair, wat nu wat minder is door zijn politieke outing...

Porte manteau, knap! Maar Depardieu Nondedieu!!!

thumbsup


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Jan VG - 15-05-2011 11:55 PM

Tja, 5 jaar geleden, toen was mijn wijnkennis nog wa minder....

Knap dat je het hebt kunnen uitkijken :-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Olaf - 20-05-2011 03:34 PM

Dank voor alle reacties.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - barre - 17-08-2011 12:08 PM

(standaard van 17/08)

AC/DC lanceert vier eigen wijnen. Daar kijkt u van op, hé?

Dat Sting zijn eigen wijnen heeft, dat weet u al vijftien jaar. Organische, uiteraard: past zo lekker bij de tantrische seks. En als u zich bij AC/DC-wijn a whole lotta rosé voorstelt: de Australische hardrockers gingen in zee met het vermaarde wijnhuis Warburn Estate voor hun Back in Black Shiraz, Highway to Hell Cabernet Sauvignon, Hells Bells Sauvignon Blanc en You Shook Me All Night Long Moscato.

Het lijstje van mannen van het hard lawijt die van een goed glas wijn houden, is lang. De duizend kisten Motörhead Shiraz die vorig jaar op de markt kwamen, waren binnen een week uitverkocht. Maar met een beetje geluk vindt u online nog de smaakvolle Motörhead-wijnglazen.

Sigurd ‘Satyr' Wongraven, de zanger van de Noorse blackmetallers Satyricon, werkt samen met een wijngaard uit Piemonte voor zijn Langhe Rosso Alleanza Nero di Wongraven en Barolo Unione Nero di Wongraven. De wijn lijkt ons eerlijk gezegd aantrekkelijker dan zijn muziek, vooral dan die Barolo. Whitesnake heeft een fruitige zinfandel onder eigen label.

En vorige week lazen we op een Amerikaanse wijnsite nog de jammerklacht van een liefhebber die betreurt dat de Nagua de la Naga, de uitstekende wijn die Maynard James Keenan van Tool maakt met de wijnkelder Caduceus uit Arizona, altijd in een oogwenk is uitverkocht aan rabiate fans van Tool. De wijnliefhebber vond het zonde dat het lekkere spul dan gewoon als souvenir op een plank belandt.

Metal-muzikanten, dat is nu wel duidelijk, zijn bollebozen die in hun vrije tijd Bach oefenen op hun Flying V-gitaar, of geschiedenisboeken verslinden (middeleeuwen, uiteraard) onder het genot van een goed glas wijn. Houden we het nog even stil voor Theodore Dalrymple? Die mens schrijft zo graag tirades tegen rockers, onder het genot van een glaasje karnemelk.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Bert - 17-08-2011 10:31 PM

(17-08-2011 12:08 PM)barre schreef:  (standaard van 17/08)

AC/DC lanceert vier eigen wijnen.

Ook te zien op http://www.hln.be/hln/nl/946/Muziek/article/detail/1305585/2011/08/16/AC-DC-brengt-Highway-To-Hell-wijn-op-de-markt.dhtml
Alsook deze beroemdheid die wijn maakt...
http://www.hln.be/hln/nl/944/Celebrities/article/detail/1305765/2011/08/17/Gerard-Depardieu-plast-in-het-midden-van-een-vliegtuig.dhtml


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 17-08-2011 10:57 PM

Kan me geen ene moer schelen wat die mannen maken of niet maken en vooral NIET maken hoor, let there be rock, and nothing more, ... my favourite ...

http://www.youtube.com/watch?v=X8oEa2csgpw

Wat Motörhead of Tool ook maakt, dat zijn geen wijmakers hé , ben TOTAAL niet geïnteresseerd in die marketing shit !!!!!banghead


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 17-08-2011 11:17 PM

(17-08-2011 10:57 PM)dr_magooo schreef:  Kan me geen ene moer schelen wat die mannen maken of niet maken en vooral NIET maken hoor, let there be rock, and nothing more, ... my favourite ...

http://www.youtube.com/watch?v=X8oEa2csgpw

Wat Motörhead of Tool ook maakt, dat zijn geen wijmakers hé , ben TOTAAL niet geïnteresseerd in die marketing shit !!!!!banghead

applaus


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 18-08-2011 09:38 PM

How how how
James meent het evenveel voor zijn wijn als zijn muziek

De Lemmy zijn fles zal je binnen moeten kletsen met enkele gr S.... :-)
Trouwens , acdc heb ik datzelfde jaar gezien in Kiewit


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Kris - 18-08-2011 09:40 PM

Maynard James Keenan van Tool is een eigenwijze gast, wijnliefhebber en doet op dit moment enkel waar hij zin in heeft ! Iets wat hij al jaren doet. Mocht ik de centen hebben zou ik hetzelfde doen... maar niet in Arizona. Met platte commerçe en marketingshit heeft hij niks te maken. Integendeel... het is gene Jon Bon Jovi hé.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 18-08-2011 09:43 PM

YEAH!
Ik weet in bekkevoort een schoon hellingske liggen... :-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Bert - 18-08-2011 10:44 PM

(18-08-2011 09:40 PM)Kris schreef:  Maynard James Keenan van Tool is een eigenwijze gast, wijnliefhebber en doet op dit moment enkel waar hij zin in heeft ! Iets wat hij al jaren doet. Mocht ik de centen hebben zou ik hetzelfde doen... maar niet in Arizona. Met platte commerçe en marketingshit heeft hij niks te maken. Integendeel... het is gene Jon Bon Jovi hé.

Halleluja, praise the lord!!


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 18-08-2011 11:29 PM

Eén snaar kan goed gestemd staan, maar een akkoord moet nog altijd perfect klinken !!
En om een song te maken heb je meerdere akkoorden nodig. Wink


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Kris - 19-08-2011 09:31 AM

Doc, nie afkomen als ge vandaag neergebliksemd wordt hé !!!
Btw, ik heb ook een flesje Caduceus op mijn schouw staan....leeg welteverstaan Slurp


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 19-08-2011 11:08 AM

(19-08-2011 09:31 AM)Kris schreef:  Doc, nie afkomen als ge vandaag neergebliksemd wordt hé !!!
Btw, ik heb ook een flesje Caduceus op mijn schouw staan....leeg welteverstaan Slurp

Sorry guys,met alle respect hoor !!! Ben grote Tool fan, laat daar geen twijfel over. Wat Maynard betreft zijn m'n krachttermen misschien te, ik zal wat inbinden !!!Wink Vraag is natuurlijk in hoeverre Keenan de dirigent is van z'n wijnen, hij is er bezitter van ok, maar in hoeverre is hij mee betrokken bij de productie en vinificatie ? Overtuig me, las ook het boekje op de site... Dat het een zeer intelligente man is weten we allemaal.... en dat hij een team nodig heeft voor de productie van z'n wijnen natuurlijk ook... Of hij oenoloog is kon ik niet direct terug vinden ? Ik ga eerlijk zijn, heb de Caduceus nog niet geproefd... 't gaat ook niet over de appreciatie van de wijn bij mij, maar de topic gaat wel over beroemdheden die wijnMAKEN ... (gaat het dan enkel over produceren,marketing of ook zelf vinifiëren ....?) Ik kan me bvb niet voorstellen dat Angus of Lemmy veel wijnkennis hebben als het over vinificatie gaat. Heb er wel problemen mee dat rockbands wijn beginnen zien als deel van de grote marketing machine rond hun band zonder dat ze zelf bepalend zijn voor hetgeen je in het glas krijgt. Hopelijk heb ik mezelf voldoende genuanceerd, en blijft de bliksem even weg !!!

Vond dit op het net:

The Caduceus Cellars Crew

There are many people that help operate Caduceus Cellars. Maynard is, of course, the owner and winemaker. Not only is he the lead singer for Tool, A Perfect Circle and Puscifer, but he also has the time to create several wines that can be ordered at Merkin Vineyard and Caduceus Cellars. The rest of the team includes:

* Eric Glomski, a patient mentor and winemaker: This gentleman is formerly the co-winemaker for David Bruce in California. He currently helps out at Page Spring Vineyard and Caduceus Cellars. Glomski is originally from Arizona.
* Jen: Jen helps around the vineyard as a lab rat,organizer, assistant and the website queen. She has made most of this production possible.
* Joe Bechard: Bechard's duty is the wine reviewer, the assistant manager for Caduceus Cellars and journalist.
* Chris: Chris is the Merkin Vineyard Installation Coordinator and manager of the vineyard.
* Nikki: Nikki is in charge of the herb garden and is considered the green thumb of the bunch. Many of the things that Nikki grows are in the tasting room of Caduceus Cellars.
* Matt: Matt is the project manager and handles any construction, planning and zoning, research and any equipment installation.
* Mike and Thomas: Thomas is the manager of the tasting room at Caduceus Cellars and Mike runs the tasting room. As mentioned, the tasting room is open 365 days a year.


Read more at Suite101: The Creation of Caduceus Cellars Winery, Arizona: Maynard James Keenan Dives into the Wine Making Business | Suite101.com http://www.suite101.com/content/the-creation-of-caduceus-cellars-a181303#ixzz1VSvmmrBd


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 19-08-2011 10:09 PM

ik denk dat hij er toch wat mee bezig is:-)
http://www.viddler.com/explore/winelibrarytv/videos/730/
met dank aan K staat hier beneden in de kelder ook een leeg flesje caduceus:-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Mt - 24-08-2011 11:40 AM

Peter Goossens: http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleID=5C3EDF76


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - barre - 24-08-2011 11:45 AM

amai, dat is wel opprtunisme ten top... uwe kop als driesterrenchef verbinden aan iets wat er alleszins uitziet als een warenhuiswijn....


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 24-08-2011 12:10 PM

Inderdaad, opportunisme en winstbejag. Heb de flessen zien staan in de carrefour, wie gaat die kopen? NIKS van info over druif, jaar of herkomst maar wel veel te prijzig (6€) voor de consument die niks van wijn kent of wil leren kennen.
Besluit: de (zelfs matig) geïnteresseerde liefhebber zal deze flessen links laten liggen, maar ook de consument waarbij wijn enkel rood of wit moet zijn zal er zijn handen afhouden wegens te duur.
Om nog maar te zwijgen over het onsmakelijke idee om constant naar de kop van Goossens te moeten staren als de fles op tafel staat... Rolleyes


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - 33S - 24-08-2011 12:17 PM

Ik kijk al uit naar de Chateau simple van volgende week Big Grin


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - PvdW - 24-08-2011 02:39 PM

onderstaand bericht postte ik zopas op de facebookpagina van De Wijnzolder (http://mk-mk.facebook.com/wijnzolder?ref=mf)

PETER GOOSSENS, WIJ ZIJN GEEN DEBIELEN!
Ik lees vandaag in Het Nieuwsblad dat driesterrenchef Peter Goossens sinds kort een wijn met Zijn Naam aanbiedt in enkele Carrefours. Het gaat om één rode, één rosé en twee witte wijnen. En daarmee is ongeveer alles gezegd over deze drankjes, want echt veel informatie krijg je niet op het etiket.
Maar niet getreurd. De koper van deze wijn krijgt in ruil op het etiket een grote foto van de Culinaire Roerganger plus Zijn handtekening! Het is een wonder dat het ego van de heer Goossens past op het etiket van een fles die niet eens een magnum is, maar dat volledig terzijde.
Op het achteretiket lezen we dat de wijn uit Italië afkomstig is. Italië is het wijnland waar van het uiterste noorden tot in het diepe zuiden honderden miljoenen liter wijn gemaakt worden van meer dan duizend verschillende druivensoorten. Er zijn twintig verschillende wijnregio’s in Italië met ongeveer 350 verschillende appellaties (DOCG’s en DOC’s) en nog eens meer dan 100 IGT’s (“vin de pays”). Maar niettemin vindt het Gastonomische Orakel van Kruishoutem het niet nodig om net iets meer dan “Italië” op zij etiket aan te brengen.
Komt hij uit het koele noorden bij de Alpen, of uit het zondoorstoofde zuiden? Zit er chardonnay in of koos de Oppersommelier voor pinot bianco? “Daar ligt de half debiele en kookprogramma’s vretende wijnanalfabetische Vlaming toch niet wakker van”, lijkt de Messias van de naar verfijning zuchtende medemens te denken.
Maar er ontbreken nog meer essentiële gegevens. Zo kom je bijvoorbeeld ook niet te weten uit welk jaar deze wijn dateert. Een fles Goossens-rosé die zeven jaar onder een neonlamp en naast de radiator van de plaatselijke Carrefour gestaan heeft, kan dus nog steeds zonder probleem aan de goedgelovige consument verpatst worden. Best handig voor de kleine middenstander, maar dramatisch voor uw gezellige en met rosé-op-uw-terras-overgoten zomeravonden.
U merkt het: ik ben niet zo heel gelukkig met dit project van de Trots van de Michelingids. Goossens gaat met deze wijn voorbij aan de essentie. Wijn is het product van een bepaalde streek, gegroeid op een bepaalde bodem en tijdens een bepaald jaar, en gemaakt van een bepaalde druivensoort door een wijnmaker met veel of weinig talent. Maar wij moeten het doen met een foto van zijn ietwat zelfingenomen kop én – dat maakt veel goed, natuurlijk – zijn handtekening.
Goossens zou door de aandacht die hij krijgt en opeist het culinaire geweten van zijn land moeten zijn. Zonde dat hij uit platte commerciële overwegingen zijn naam leent aan een project dat van misprijzen voor het “consumentenvee” getuigt.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 24-08-2011 05:10 PM

Hahaha, schitterend! Hopelijk krijgt ie het niet te lezen of hij komt zéker niet meer buiten..

Culinaire roerganger, geniaal..! woeha


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 24-08-2011 05:35 PM

Als hij ze op z'n eigen wijnkaart zet in z'n restaurant, kan hij schuifelen naar z'n sterren ....


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - don quichotte - 24-08-2011 06:56 PM

(24-08-2011 02:39 PM)PvdW schreef:  onderstaand bericht postte ik zopas op de facebookpagina van De Wijnzolder (http://mk-mk.facebook.com/wijnzolder?ref=mf)

PETER GOOSSENS, WIJ ZIJN GEEN DEBIELEN!
Ik lees vandaag in Het Nieuwsblad dat driesterrenchef Peter Goossens sinds kort een wijn met Zijn Naam aanbiedt in enkele Carrefours. Het gaat om één rode, één rosé en twee witte wijnen. En daarmee is .............................

Mooi!thumbsup


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Bert - 24-08-2011 10:09 PM

(24-08-2011 02:39 PM)PvdW schreef:  onderstaand bericht postte ik zopas op de facebookpagina van De Wijnzolder (http://mk-mk.facebook.com/wijnzolder?ref=mf)

PETER GOOSSENS, WIJ ZIJN GEEN DEBIELEN!

thumbsup


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 24-08-2011 10:43 PM

(24-08-2011 05:10 PM)vinejo schreef:  Hahaha, schitterend! Hopelijk krijgt ie het niet te lezen of hij komt zéker niet meer buiten..

Culinaire roerganger, geniaal..! woeha

Meer een roerdomper !... Sorry voor de vogel... maar da's dan weer een roerdomp.
Volgende week verticale in de gootsteen !!!


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 24-08-2011 11:14 PM

Roerdomp is moeilijk waar te nemen en maakt een mooi geluid... veel commentaar maar heeft iemand hem al in het glas gehad alvorens commentaar te schrijven? :-) En daarmee wil ik niet zeggen dat ik ne Goossens aanhanger ben... wel van nen andere goossens maar dan in een andere sporttak:-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 24-08-2011 11:16 PM

(24-08-2011 11:14 PM)Venne schreef:  Roerdomp is moeilijk waar te nemen en maakt een mooi geluid... veel commentaar maar heeft iemand hem al in het glas gehad alvorens commentaar te schrijven? :-) En daarmee wil ik niet zeggen dat ik ne Goossens aanhanger ben... wel van nen andere goossens maar dan in een andere sporttak:-)

Da's uiteraard ook een punt, maar ik ga er niet als eerste geld aan uitgeven zunne !


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - PvdW - 24-08-2011 11:20 PM

Ik zeg niet dat hij slecht is (dat deden ze ook niet in het Nieuwsblad; ik geloof dat Bloeykens sprak over "correct" maar wat overprijsd), maar dat hij zodanig anoniem is dat hij totaal oninteressant wordt.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 24-08-2011 11:31 PM

dus ze gaan ze zeker al eens testen en dan is het opzet al gelukt eh:-) die marketing jongens toch...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Kris - 24-08-2011 11:56 PM

puke ... "correcte wijn". Ik blijf er de kriebels van krijgen.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 25-08-2011 12:00 AM

behalve "That's Correct" Dixit Peter S


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - PvdW - 25-08-2011 12:06 AM

Mijn excuses aan Kris en Alain Bloeykens. Deze laatste nam NIET het inderdaad sullige woord "correct" in de mond. Maar eigenlijk bedoelt hij met "perfect" wel "correct" als ik goed tussen de lijnen lees.
Ik zoch het nog eens op:
"'Dit is een perfecte wijn. Wie hem koopt, is zeker niet bedrogen', vindt Bloeykens. Maar tegelijk vindt hij het maar een passe-partoutwijn, zonder nervositeit en karakter. 'Het zijn wijnen van dertien in een dozijn, zoals veel van die wereldwijnen die je tegenwoordig in de rekken vindt."


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 25-08-2011 12:09 AM

Heb nog geen één zinneprikkelende reden gelezen WAAROM ik hem zou moeten kopen, wat zijn de prijzen trouwens ?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - PvdW - 25-08-2011 12:12 AM

6,85 en nu in promotie voor 5,85 (ze raken hem nu al niet kwijt, denk ik)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 25-08-2011 12:15 AM

Kwijtraken of niet, voor Goossens is de deal al binnen niet (puur financieel dan), maar zal natuurlijk wel ferm z'n credibiliteit schade toebrengen ....


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - jr02 - 27-08-2011 06:22 PM

Zal eens navraag moeten doen bij Pieter Verheyen (Goossens sommelier en mijn vroeger schoolmaatje) wat die allemaal te zeggen heeft. 'Chateau Goossens zal waarschijnlijk puur commerce zijn en zal wel niet op tafel komen in Hof van Cleve. Iemand zin om de proef op de som te nemen?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Mt - 27-08-2011 07:08 PM

(24-08-2011 11:14 PM)Venne schreef:  Roerdomp is moeilijk waar te nemen en maakt een mooi geluid... veel commentaar maar heeft iemand hem al in het glas gehad alvorens commentaar te schrijven? :-) En daarmee wil ik niet zeggen dat ik ne Goossens aanhanger ben... wel van nen andere goossens maar dan in een andere sporttak:-)

Geluid is een soort misthoorn, of alsof iemand die op een - zeer grote - fles aan het blazen is. Schitterende vogel!


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 27-08-2011 09:35 PM

(27-08-2011 06:22 PM)jr02 schreef:  'Chateau Goossens zal waarschijnlijk puur commerce zijn en zal wel niet op tafel komen in Hof van Cleve. Iemand zin om de proef op de som te nemen?

Eh... nee dank u.
Life is too short etc...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 28-08-2011 12:06 AM

@matten .... zeg maar gewoon dat iemand precies een dikke platte scheet aan het laten is in het riet! :-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Mt - 28-08-2011 10:16 AM

We moeten eens een excursietje doen en daarna een degustatietje. Alhoewel, als dat jouw idee van een scheet is, dan laten we die excursie misschien beter gewoon vallen aaarggl. Hoe reageer je op wijn Big Grin?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - jazzper - 28-08-2011 10:34 AM

goh ik snap peter goossens wel een beetje hoor. zijn restaurant is met moeite winstgevend, hij klopt zeer veel uren en ziet dat de meesten van zijn 3sterren-genoten hun naam verbinden aan allerlei produkten of verschillende restaurants (zoals van hecke en herman)... voor mij hoeft de naam chateau goossens niet echt (chateau van cleve of zo was beter geweest). het is ook een beetje typisch belgisch om mensen die in een bepaald vakgebied de absolute top hebben bereikt af te breken in tegenstelling tot veel andere landen. ik denk ook niet dat deze wijn bedoeld is voor wijnkenners hé? het was misschien beter geweest om een echt verrassende wijn te nemen maar peter goossens is nu ook niet de grootste wijnkenner hé :-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 28-08-2011 11:24 AM

Alles gaat vlot Matten... maar er moet een beetje alcohol inzitten:-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 28-08-2011 11:38 AM

(28-08-2011 10:34 AM)jazzper schreef:  goh ik snap peter goossens wel een beetje hoor. zijn restaurant is met moeite winstgevend, hij klopt zeer veel uren en ziet dat de meesten van zijn 3sterren-genoten hun naam verbinden aan allerlei produkten of verschillende restaurants (zoals van hecke en herman)... voor mij hoeft de naam chateau goossens niet echt (chateau van cleve of zo was beter geweest). het is ook een beetje typisch belgisch om mensen die in een bepaald vakgebied de absolute top hebben bereikt af te breken in tegenstelling tot veel andere landen. ik denk ook niet dat deze wijn bedoeld is voor wijnkenners hé? het was misschien beter geweest om een echt verrassende wijn te nemen maar peter goossens is nu ook niet de grootste wijnkenner hé :-)

Het is niet omdat iemand absolute top bereikt dat hij immuun is voor fouten of vrij moet zijn van kritiek. De kok Goossens wordt niet afgebroken, wel is er ergernis over zijn arrogante verschijning op TV of over deze belachelijke publiwijn. Al wat hier is geschreven over die wijn klopt toch? En als de wijn niet is bedoeld voor wijnkenners is zijn prijszetting veel te hoog. Een niet-"kenner" betaalt hooguit 4 euro voor een fles. En als hij zich door de kop van Goossens dan toch tot 'een folietje' laat verleiden is ie eraan voor de moeite. Bij een goede wijnhandelaar zal ie voor dezelfde prijs een véél beter flesje meekrijgen.

ps: Geef mij maar Chateau Gaussen... Wink


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Anne - 28-08-2011 03:07 PM

(28-08-2011 11:38 AM)vinejo schreef:  
(28-08-2011 10:34 AM)jazzper schreef:  goh ik snap peter goossens wel een beetje hoor. zijn restaurant is met moeite winstgevend, hij klopt zeer veel uren en ziet dat de meesten van zijn 3sterren-genoten hun naam verbinden aan allerlei produkten of verschillende restaurants (zoals van hecke en herman)... voor mij hoeft de naam chateau goossens niet echt (chateau van cleve of zo was beter geweest). het is ook een beetje typisch belgisch om mensen die in een bepaald vakgebied de absolute top hebben bereikt af te breken in tegenstelling tot veel andere landen. ik denk ook niet dat deze wijn bedoeld is voor wijnkenners hé? het was misschien beter geweest om een echt verrassende wijn te nemen maar peter goossens is nu ook niet de grootste wijnkenner hé :-)

Het is niet omdat iemand absolute top bereikt dat hij immuun is voor fouten of vrij moet zijn van kritiek. De kok Goossens wordt niet afgebroken, wel is er ergernis over zijn arrogante verschijning op TV of over deze belachelijke publiwijn. Al wat hier is geschreven over die wijn klopt toch? En als de wijn niet is bedoeld voor wijnkenners is zijn prijszetting veel te hoog. Een niet-"kenner" betaalt hooguit 4 euro voor een fles. En als hij zich door de kop van Goossens dan toch tot 'een folietje' laat verleiden is ie eraan voor de moeite. Bij een goede wijnhandelaar zal ie voor dezelfde prijs een véél beter flesje meekrijgen.

ps: Geef mij maar Chateau Gaussen... Wink

thumbsup


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - doc - 28-08-2011 03:42 PM

Of Ch. Paul Goossens ?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Venne - 01-09-2011 11:05 PM

Ik denk niet dat Peter zich veel met die fles heeft beziggehouden... wel met de inhoud van die flessen... daarom is hij momenteel een beetje op de achtergrond getreden....


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - jurgen71 - 01-09-2011 11:57 PM

Tja eens benieuwd of Mr Goossens die fles ook zal aanbieden aan zijn Chineese klanten wanneer ze samen hun nieuwjaar vieren.
Misschien tijdens het vuurwerk wanneer ze gans de gemeente weer wakker maken.
Woh low can you gocheers


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - koen - 15-02-2013 02:11 PM

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=DMF20130215_00470571


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Vinogan(s) - 09-04-2013 03:12 PM

Ik weet niet of deze al gepasseerd is, maar ik vond het wel een goeie:

Savanna Samson

http://www.wine-searcher.com/m/2013/03/from-sex-to-sangiovese-porn-star-savanna-samson

Blijkbaar is ze (mede) eigenaar van het BdM domein La Fiorita (wat trouwens goeie brunello maakt - ook zonder dat je weet hebt van deze connectie :-) )

Nu ja "beroemdheid" is hier wel relatief. Ik denk dat haar bekendheid vooral bij het mannelijk deel van de bevolking ligt (maar dat is voor bv. een Alain Prost ook wss zo - vraag is wie er dan sneller is...).

Vinogan(s)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - don quichotte - 09-04-2013 08:11 PM

(09-04-2013 03:12 PM)Vinogan(s) schreef:  Ik weet niet of deze al gepasseerd is, maar ik vond het wel een goeie:

Savanna Samson

http://www.wine-searcher.com/m/2013/03/from-sex-to-sangiovese-porn-star-savanna-samson

Blijkbaar is ze (mede) eigenaar van het BdM domein La Fiorita (wat trouwens goeie brunello maakt - ook zonder dat je weet hebt van deze connectie :-) )

Nu ja "beroemdheid" is hier wel relatief. Ik denk dat haar bekendheid vooral bij het mannelijk deel van de bevolking ligt (maar dat is voor bv. een Alain Prost ook wss zo - vraag is wie er dan sneller is...).

Vinogan(s)

@ Vinogan(s)

Ik ben nooit ne rappe of ne snelle geweest.
Maar deze referentie kwam hier wel al op het forum.
Als wijnliefhebber vroeg ik me toen af welke druivensoort in dat bedje lag (Sangiovese; Nebbiolo of misschien Primitivo ?) , maar heb nooit een antwoord of reactie hierop gekregen.( althans op het druivenras)
http://www.vinejo.freebb.be/thread-444-post-35190.html#pid35190
Laat je kritische blik maar eens goed gaan en concentreer je niet teveel op wat daar tussen de druiven ligt.Wink


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - de populist - 09-04-2013 08:26 PM

(09-04-2013 08:11 PM)don quichotte schreef:  
(09-04-2013 03:12 PM)Vinogan(s) schreef:  Ik weet niet of deze al gepasseerd is, maar ik vond het wel een goeie:

Savanna Samson

http://www.wine-searcher.com/m/2013/03/from-sex-to-sangiovese-porn-star-savanna-samson

Blijkbaar is ze (mede) eigenaar van het BdM domein La Fiorita (wat trouwens goeie brunello maakt - ook zonder dat je weet hebt van deze connectie :-) )

Nu ja "beroemdheid" is hier wel relatief. Ik denk dat haar bekendheid vooral bij het mannelijk deel van de bevolking ligt (maar dat is voor bv. een Alain Prost ook wss zo - vraag is wie er dan sneller is...).

Vinogan(s)

@ Vinogan(s)

Ik ben nooit ne rappe of ne snelle geweest.
Maar deze referentie kwam hier wel al op het forum.
Als wijnliefhebber vroeg ik me toen af welke druivensoort in dat bedje lag (Sangiovese; Nebbiolo of misschien Primitivo ?) , maar heb nooit een antwoord of reactie hierop gekregen.( althans op het druivenras)
http://www.vinejo.freebb.be/thread-444-post-35190.html#pid35190
Laat je kritische blik maar eens goed gaan en concentreer je niet teveel op wat daar tussen de druiven ligt.Wink

De égrappage is goed gelukt alleszins. Over het algemeen ben ik kritisch naar additieven maar dit additief is vrij natuurlijk.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Vinogan(s) - 09-04-2013 10:23 PM

Hmmm, als ik zeg dat ik dit over het hoofd heb gezien, dan zou ik niet het correcte lichaamsdeel benoemen...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Kris - 21-04-2013 08:02 AM

Racer Mario Andretti maakt wijn in Napa. in de jaren 70 werd hij wereldkampioen F1 met de zwarte Lotus gesponsord door John Players Special. Denk dat voor de meesten de bolide bekender is dan de man zelf.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 21-04-2013 08:42 AM

(21-04-2013 08:02 AM)Kris schreef:  Racer Mario Andretti maakt wijn in Napa. in de jaren 70 werd hij wereldkampioen F1 met de zwarte Lotus gesponsord door John Players Special. Denk dat voor de meesten de bolide bekender is dan de man zelf.

En toch... Ik was toen een ventje van tien en gretig lezer van Michel Vaillant. Ik herinner me de naam zeer goed, periode van Niki Lauda. Die laatste drinkt nog steeds liefst wijnen met een fumé- toets. Rolleyes Confused Blush


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Terretoir - 21-04-2013 01:30 PM

(21-04-2013 08:42 AM)vinejo schreef:  
(21-04-2013 08:02 AM)Kris schreef:  Racer Mario Andretti maakt wijn in Napa. in de jaren 70 werd hij wereldkampioen F1 met de zwarte Lotus gesponsord door John Players Special. Denk dat voor de meesten de bolide bekender is dan de man zelf.

En toch... Ik was toen een ventje van tien en gretig lezer van Michel Vaillant. Ik herinner me de naam zeer goed, periode van Niki Lauda. Die laatste drinkt nog steeds liefst wijnen met een fumé- toets. Rolleyes Confused Blush

Foei Vinejo, zo lachen met die mens zen miserie :-)


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Bram80 - 21-04-2013 01:44 PM

Moest er toch smakelijk om lachen...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Nick Wood - 21-04-2013 08:09 PM

Kwetsend was het zeker niet, als ik dan denk aan Niki Lauda en Mario Andretti kan ik maar één conclusie trekken...... Ik wordt al een beetje oud.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Olivier - 10-09-2013 10:04 PM

David Ginola, voor wie hem nog herinnert


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 10-09-2013 10:38 PM

(10-09-2013 10:04 PM)Olivier schreef:  David Ginola, voor wie hem nog herinnert

Yep, Franse WKploeg ten tijde van de botsing met Shumächer dacht ik. Welke wijn maakt ie?


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Dave - 11-09-2013 08:24 AM

(10-09-2013 10:38 PM)vinejo schreef:  
(10-09-2013 10:04 PM)Olivier schreef:  David Ginola, voor wie hem nog herinnert

Yep, Franse WKploeg ten tijde van de botsing met Shumächer dacht ik. Welke wijn maakt ie?

Welke wijn hij maakt weet ik ni, maar qua voetbalgeneratie zit je niet juist (misschien verwar je met Alain Giresse ?).

Ginola zit wat tussen de generatie Papin/Cantona en de generatie Zidane/Henri in.

Sorry for "nerding out": Pa was nogal fan van Frans voetbal, dus elke zondagvoormiddag keken wij met z'n allen naar "Telefoot" op TF1 Wink


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - 33S - 11-09-2013 09:09 AM

Inderdaad. Speelde samen met Weah en Rai bij PSG en later nog bij Newcastle en Tottenham. Hij zou in de Provence actief zijn.


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - vinejo - 11-09-2013 09:11 AM

(11-09-2013 08:24 AM)Dave schreef:  
(10-09-2013 10:38 PM)vinejo schreef:  
(10-09-2013 10:04 PM)Olivier schreef:  David Ginola, voor wie hem nog herinnert

Yep, Franse WKploeg ten tijde van de botsing met Shumächer dacht ik. Welke wijn maakt ie?

Welke wijn hij maakt weet ik ni, maar qua voetbalgeneratie zit je niet juist (misschien verwar je met Alain Giresse ?).

Ginola zit wat tussen de generatie Papin/Cantona en de generatie Zidane/Henri in.

Sorry for "nerding out": Pa was nogal fan van Frans voetbal, dus elke zondagvoormiddag keken wij met z'n allen naar "Telefoot" op TF1 Wink

Nagel op de kop, Dave, Giresse!
En Telefoot, dedju, dat was ook mijn zondagse pleziertje (eigenlijk veel leuker dan De Zevende Dag..)
Zeer off topic, maar keken jullie de zaterdagavond om zessen dan ook naar Die Sportshau? Smile


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Dave - 11-09-2013 09:54 AM

(11-09-2013 09:11 AM)vinejo schreef:  
(11-09-2013 08:24 AM)Dave schreef:  
(10-09-2013 10:38 PM)vinejo schreef:  
(10-09-2013 10:04 PM)Olivier schreef:  David Ginola, voor wie hem nog herinnert

Yep, Franse WKploeg ten tijde van de botsing met Shumächer dacht ik. Welke wijn maakt ie?

Welke wijn hij maakt weet ik ni, maar qua voetbalgeneratie zit je niet juist (misschien verwar je met Alain Giresse ?).

Ginola zit wat tussen de generatie Papin/Cantona en de generatie Zidane/Henri in.

Sorry for "nerding out": Pa was nogal fan van Frans voetbal, dus elke zondagvoormiddag keken wij met z'n allen naar "Telefoot" op TF1 Wink

Nagel op de kop, Dave, Giresse!
En Telefoot, dedju, dat was ook mijn zondagse pleziertje (eigenlijk veel leuker dan De Zevende Dag..)
Zeer off topic, maar keken jullie de zaterdagavond om zessen dan ook naar Die Sportshau? Smile

Uiteraard ! Mijn Pa was militair en heeft een aantal jaren in Duitsland gezeten, dus hij verstond ook echt alles van "Die Sportshau" Rolleyes

Mij Pa was eigenlijk gewoon verslaafd aan sport op TV. Toen Eurosport later werd gelanceerd, werd het pas echt erg. Zo was hij eens "live" naar het schaken aan 't kijken, terwijl hij de regels van het spel in de verste verte niet kende. 't Was ne kerel, onze Pa...


RE: Beroemdheden die wijn maken, wie kan aanvullen? - Olivier - 11-09-2013 11:44 AM

Het ziet ernaar uit dat hij vooal zijn naam "leent" aan een rosé van een coöperatieve in de Provence : Coste Brulade.

http://www.decanter.com/news/wine-news/485541/david-ginola-returns-to-newcastle-to-launch-award-winning-rose

Hij kwam trouwens heel kort voor in het 3e deel van de BBC wijndocumentaire, wanneer ze filmen op de Internationale Wine Challenge, waar zijn rosé zilver behaald heeft.


Vreemde praktijken - don quichotte - 02-09-2014 01:43 AM

Dit vind ik “disgusting” of vuile praktijk.
http://www.wine-searcher.com/m/2014/09/sting-in-the-tail-for-pickers-at-celebrity-winery

Ik dronk reeds een aantal wijnen van deze man maar bleef toch sceptisch t.a.v. zijn wijnkennis.
Deze wijnen vond ik niet slecht maar te duur voor wat ze te bieden hadden.


RE: Vreemde praktijken - Smaakatleet - 02-09-2014 05:55 AM

(02-09-2014 01:43 AM)don quichotte schreef:  Dit vind ik “disgusting” of vuile praktijk.
http://www.wine-searcher.com/m/2014/09/sting-in-the-tail-for-pickers-at-celebrity-winery

Ik dronk reeds een aantal wijnen van deze man maar bleef toch sceptisch t.a.v. zijn wijnkennis.
Deze wijnen vond ik niet slecht maar te duur voor wat ze te bieden hadden.

Misschien dat hij op deze manier de wijn aan een lagere prijs kan aanbieden Tongue .

Maar ik volg je hier Don. Dit is niet kunnen zo een praktijken .