wijnliefhebbers
Stonecross South Africa, pinotage - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Nieuwe wereld (/forum-29.html)
+--- Forum: Zuid Afrika (/forum-54.html)
+--- Discussie: Stonecross South Africa, pinotage (/thread-1694.html)


Stonecross South Africa, pinotage - frank - 27-02-2012 11:51 PM

Voor een luttele 4 euro gekocht in de Colryut maar eerlijk gezegd ik vind hem zeker niet meer waard. Bovendien ruikt hij nogal sterk verbrand (lucifers) en er zit weinig fruit in. Soit het kan ook aan mij liggen maar 'ie
spreek mie nie aan mie'


RE: Stonecross South Africa, pinotage - doc - 28-02-2012 12:07 AM

(27-02-2012 11:51 PM)frank schreef:  Bovendien ruikt hij nogal sterk verbrand (lucifers) ...'

Soort Z Afr koffie dus ?Wink


RE: Stonecross South Africa, pinotage - Kris G - 28-02-2012 12:15 AM

mijn ervaringen met goedkopere Zuid-Afrikaanse wijnen zijn echt niet positief : ik blijf er af Wink hun topsegment kan P/K wel super zijn


RE: Stonecross South Africa, pinotage - frank - 28-02-2012 12:23 AM

proeven blijft dus de boodschap ... wat hebben we een pechWink


RE: Stonecross South Africa, pinotage - vinejo - 28-02-2012 07:04 PM

(27-02-2012 11:51 PM)frank schreef:  Voor een luttele 4 euro gekocht in de Colryut maar eerlijk gezegd ik vind hem zeker niet meer waard. Bovendien ruikt hij nogal sterk verbrand (lucifers) en er zit weinig fruit in. Soit het kan ook aan mij liggen maar 'ie
spreek mie nie aan mie'

Lijkt me inderdaad een heel typische Z-Afrikaan uit de goedkopere prijsklasse.
Frank, heb jij kinderen? Zoja, ruik eens aan de inotiolzalf. Was het niet die geur die je rook (en die je wat stoorde)?


RE: Stonecross South Africa, pinotage - frank - 29-02-2012 12:31 AM

Lijkt me inderdaad een heel typische Z-Afrikaan uit de goedkopere prijsklasse.
Frank, heb jij kinderen? Zoja, ruik eens aan de inotiolzalf. Was het niet die geur die je rook (en die je wat stoorde)?
[/quote]

Yep ik heb kinderen, veel zalven gezien waar ik het bestaan niet van vermoedde maar geen iniotiolzalf. Volgende keer koop ik zalf.


RE: Stonecross South Africa, pinotage - doc - 29-02-2012 12:38 AM

(29-02-2012 12:31 AM)frank schreef:  Lijkt me inderdaad een heel typische Z-Afrikaan uit de goedkopere prijsklasse.
Frank, heb jij kinderen? Zoja, ruik eens aan de inotiolzalf. Was het niet die geur die je rook (en die je wat stoorde)?

Inotyol bevat zinkoxyde als actief bestanddeel, zou dat verantwoordelijk zijn voor die geur in de zalf ? Is er een chemicus onder ons ?


RE: Stonecross South Africa, pinotage - Pietn - 29-02-2012 09:10 PM

(27-02-2012 11:51 PM)frank schreef:  Voor een luttele 4 euro gekocht in de Colryut maar eerlijk gezegd ik vind hem zeker niet meer waard. Bovendien ruikt hij nogal sterk verbrand (lucifers) en er zit weinig fruit in. Soit het kan ook aan mij liggen maar 'ie
spreek mie nie aan mie'

Heb deze ook geproefd en niet mijn ding: nogal agressief in de (korte) afdronk


RE: Stonecross South Africa, pinotage - Innesto - 05-09-2014 08:35 PM

Stonecross Chenin Blanc-Chardonnay 2013

Gekregen fles... die gisteren voor een kwart in de saus verdween, voor een kwart in het glas en vandaag de rest in de pompbak.

Ja, ik weet het: gegeven paarden en dergelijke... maar dit is toch te triest voor woorden. Hoe kan je aan dergelijk "vocht" een fles verspillen die dan nog de halve wereld rond moet om hier in een winkelschap te belanden. Korte TN: flets en vooral niet lekker!


RE: Stonecross South Africa, pinotage - Olivier - 06-09-2014 06:26 PM

Citaat:Korte TN: flets en vooral niet lekker!

Big Grin Loud and clear!