wijnliefhebbers
Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Andere Europese landen (/forum-28.html)
+--- Forum: Oostenrijk (/forum-80.html)
+--- Discussie: Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk (/thread-1932.html)


Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk - vinejo - 16-06-2012 11:09 AM

Een zeer ongewone blend van 50% merlot, 25% pinot noir en 25% st laurentz..
Frisse en kruidige neus met peper, munt en kruidnagel in een bad van zwart fruit. In de mond dezelfde fraicheur in combinatie met een zeer zacht gevoel. Chocolade, lichte rokerigheid en minerale toetsen. Een mooie afdronk zorgt voor de donkere kers op de bosbessentaart.
Redelijk onweerstaanbaar (uitzuipwijn) en een ware ontdekking voor een tiental euro.. 89/100


RE: Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk - Somers - 16-06-2012 02:35 PM

(16-06-2012 11:09 AM)vinejo schreef:  Een zeer ongewone blend van 50% merlot, 25% pinot noir en 25% st laurentz..
Frisse en kruidige neus met peper, munt en kruidnagel in een bad van zwart fruit. In de mond dezelfde fraicheur in combinatie met een zeer zacht gevoel. Chocolade, lichte rokerigheid en minerale toetsen. Een mooie afdronk zorgt voor de donkere kers op de bosbessentaart.
Redelijk onweerstaanbaar (uitzuipwijn) en een ware ontdekking voor een tiental euro.. 89/100

Klinkt top. Waar te koop?


RE: Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk - vinejo - 16-06-2012 11:03 PM

(16-06-2012 02:35 PM)Somers schreef:  
(16-06-2012 11:09 AM)vinejo schreef:  Een zeer ongewone blend van 50% merlot, 25% pinot noir en 25% st laurentz..
Frisse en kruidige neus met peper, munt en kruidnagel in een bad van zwart fruit. In de mond dezelfde fraicheur in combinatie met een zeer zacht gevoel. Chocolade, lichte rokerigheid en minerale toetsen. Een mooie afdronk zorgt voor de donkere kers op de bosbessentaart.
Redelijk onweerstaanbaar (uitzuipwijn) en een ware ontdekking voor een tiental euro.. 89/100

Klinkt top. Waar te koop?

Heb ze cadeau gekregen van iemand die de wijn ter plaatse kocht (en dan bedoel ik in Oostenrijk, niet op het domein- komt daar van de plaatselijke supermarkt) Even gegoogled en hier terug gevonden (zelfs slechts 9 euro..!) http://www.roodwitrood.be/Wijn.aspx?Id=44


RE: Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk - carl - 16-06-2012 11:15 PM

Nu ik op de webstek kijk herinner ik me de wijnbouwer weer. Ik dronk de Blaufrankisch Terroir 2006 hiervan als examenwijn bij het onderdeel "wijn leren proeven" van aspirant-sommelier en het was een openbaring qua Blaufrankisch. Zeer mooie wijn was dat met een kenmerkende frisheid.


RE: Hillinger Small Hill Red 2009, Burgenland Oostenrijk - vinejo - 16-06-2012 11:17 PM

(16-06-2012 11:15 PM)carl schreef:  Nu ik op de webstek kijk herinner ik me de wijnbouwer weer. Ik dronk de Blaufrankisch Terroir 2006 hiervan als examenwijn bij het onderdeel "wijn leren proeven" van aspirant-sommelier en het was een openbaring qua Blaufrankisch. Zeer mooie wijn was dat met een kenmerkende frisheid.

Die frisheid was ook bij deze wijn echt opvallend - tegelijkertijd met dat rijpe - zachte fruit..