wijnliefhebbers
Casa Mayor, Chili - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Nieuwe wereld (/forum-29.html)
+--- Forum: Chili/Argentinië/Uruguay (/forum-52.html)
+--- Discussie: Casa Mayor, Chili (/thread-4364.html)


Casa Mayor, Chili - vinejo - 13-09-2015 12:01 PM

Verkocht door Colruyt, budget-Chileen.
Ooit dronk ik hiervan de cabernet sauvignon en die vond ik zeer aanvaardbaar.
Deze week echter de chardonnay old vines geproefd.
Een karikatuur van een wijn. Je kan evengoed een fles parfum opdrinken.
Kunstmatig tot en met.
Casa Minor.

Slechtste wijn die ik ooit dronk uit het - anders behoorlijk goede- Colruyt assortiment.


RE: Casa Mayor, Chili - Smaakatleet - 13-09-2015 01:18 PM

Nog niet zien staan deze , thank you voor de headsup Wink .


RE: Casa Mayor, Chili - El Nicho - 01-10-2015 12:19 AM

Heb een paar weken geleden op een feestje hun carmenere gedronken, hyper commercieel & industrieel ... vies is ie zeker niet maar happy word ik van zo'n type wijn allerminst.

En dan te weten dat je voor ocharmkes nen halve euro xtra in de Colruyt de Adobe Reserva van Emiliana kan kopen, een carmenere die me nog nooit heeft ontgoocheld, p/k quasi onklopbaar is en waar je tenminste kennis, ambacht & respect voor het product in proeft ... mijlenver verwijded qua stijl in vergelijking met de Casa Mayor.


RE: Casa Mayor, Chili - Mr Coone - 01-10-2015 10:48 PM

Destijds (en met destijds bedoel ik een jaartje geleden of zo) de Carmenère 2012 geprobeerd, en was er eigenlijk ook niet zo van ondersteboven. Maar binnen die prijscategorie kan je misschien niet veel meer verwachten.

Ik heb ook de Casa Mayor Old Vines Cabernet Sauvignon geprobeerd (6,38 euro), en deze vond ik precies veel beter.
Eens m'n persoonlijke nota terug opgezocht, en vond deze terug: "prettig wijntje voor z'n prijs! Aangenaam verrast - 2e fles was minder"
Tweede fles stelde me blijkbaar een beetje teleur :-)

Maar als we naar Chili gaan, geef mij dan toch maar liever Santa Carolina of een Almaviva :-)
Prijsverschil is nu ook niet zo groot (Santa Carolina Gran Reserva Petit Verdot voor 11,65 euro, de carmenère voor 11,95 euro en een VSC voor 29,95 (OK, die kost misschien een klein beetje meer Smile )).


RE: Casa Mayor, Chili - El Nicho - 04-10-2015 04:10 PM

(01-10-2015 10:48 PM)Mr Coone schreef:  Destijds (en met destijds bedoel ik een jaartje geleden of zo) de Carmenère 2012 geprobeerd, en was er eigenlijk ook niet zo van ondersteboven. Maar binnen die prijscategorie kan je misschien niet veel meer verwachten.


Ik kan je wel volgen, MrCoone, de adobe riserva is een wijn die de eertse jaren zijn balans nog zoekt en wat kan wringen, na een jaar of drie valt ie echter mooi in zijn plooi ... ik scoorde de 2011 & 2012 dit jaar beide 85, niks spectaculairs maar wel knap als je het prijskaartje bekijkt.

Van een budget wijn verwacht men -logisch- instant drinkplezier, met deze loont het echter om 3 tot 5 jaar (naargelang de potentie van het jaar) te wachten.


RE: Casa Mayor, Chili - Smaakatleet - 25-05-2017 06:37 PM

Carmenere Old vines is feitelijk nog goed te zuipen hoor ! Wink