wijnliefhebbers
Bandol rosé uit de supermarkt - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Provence (/forum-8.html)
+--- Discussie: Bandol rosé uit de supermarkt (/thread-6008.html)


Bandol rosé uit de supermarkt - Vinogan(s) - 24-07-2018 03:30 PM

Op vakantie in de supermarkt op wat rosé uit bandol gestoten en van elk een flesje meegenomen:

- Bandol rosé 2016 (geen domein, de supermarktcuvée; was wél de sélection club of zoiets, wat dat ook moge betekenen :rolleyesSmile:

Wijn om onmiddellijk te vergeten: te zoet, te plakkerig

- Vignerons de la cadérienne cuvée Lou Coutri Bandol rosé 2017:

Idem eigenlijk

- Saint Christophe 2017:

Fruitig neusje van rode bessen, mooi droog (eindelijk!) en fruit goed in balans met de zuren. Goede alledaagse rosé. Kostte een kleine 11 euro, en voor dat geld vind je ander en beter. Maar als je dan weet dat de andere maar 1 à 2 euro minder kostten, dan weet ik wel wat gekozen van de 3...

Rosé bandol uit de supermarkt, a mixed bag... (of zouden we er toch maar beter enkel melk kopen? Wink En bordeaux uiteraard Smile )


RE: Bandol rosé uit de supermarkt - Fre - 24-07-2018 03:45 PM

Waar is de tijd dat we in de Carrefour gewoon La Suffrène konden inslaan Smile


RE: Bandol rosé uit de supermarkt - redacteur - 24-07-2018 05:15 PM

Ha, toevallig! Vandaag op weg naar Normandië een flesje La Suffrène Bandol rosé 2017 gekocht in de Auchan. Ondertussen al voor 2/3 leeg. Ik koop eigenlijk zelden rosé, maar deze (kwam op €9,90) is zeker te pruimen.


RE: Bandol rosé uit de supermarkt - don quichotte - 24-07-2018 05:30 PM

(24-07-2018 05:15 PM)redacteur schreef:  Ha, toevallig! Vandaag op weg naar Normandië een flesje La Suffrène Bandol rosé 2017 gekocht in de Auchan. Ondertussen al voor 2/3 leeg. Ik koop eigenlijk zelden rosé, maar deze (kwam op €9,90) is zeker te pruimen.

En mooie prijs. Nu 11.90€ bij 1Jour1Vin.


RE: Bandol rosé uit de supermarkt - vinejo - 24-07-2018 06:55 PM

(24-07-2018 03:30 PM)Vinogan(s) schreef:  Op vakantie in de supermarkt op wat rosé uit bandol gestoten en van elk een flesje meegenomen:

- Bandol rosé 2016 (geen domein, de supermarktcuvée; was wél de sélection club of zoiets, wat dat ook moge betekenen :rolleyesSmile:

Wijn om onmiddellijk te vergeten: te zoet, te plakkerig

- Vignerons de la cadérienne cuvée Lou Coutri Bandol rosé 2017:

Idem eigenlijk

- Saint Christophe 2017:

Fruitig neusje van rode bessen, mooi droog (eindelijk!) en fruit goed in balans met de zuren. Goede alledaagse rosé. Kostte een kleine 11 euro, en voor dat geld vind je ander en beter. Maar als je dan weet dat de andere maar 1 à 2 euro minder kostten, dan weet ik wel wat gekozen van de 3...

Rosé bandol uit de supermarkt, a mixed bag... (of zouden we er toch maar beter enkel melk kopen? Wink En bordeaux uiteraard Smile )
Idd veelal niet veel soeps in de supermarkt. Nochtans is Caderienne een goede coop maar zelfs zij maken wellicht een supermarktcuvee.
@redacteur: Suffrene is dan weer wel de real stuff.. Slurp