wijnliefhebbers
Tenuta di Sesta, Montalcino - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Italië (/forum-13.html)
+--- Forum: Toscane, midden-Italië (/forum-17.html)
+--- Discussie: Tenuta di Sesta, Montalcino (/thread-6414.html)


Tenuta di Sesta, Montalcino - Olivier - 29-05-2019 09:53 AM

Is al van dit weekend, maar toch nog even posten want de moeite, deze Brunello di Montalcino 2008.
Tabak, kersjes, een minerale toets. In de mond rijp fruit, maar ook mooie zuren, die voor een goed evenwicht zorgen. Een chocoladetoets. Tannines eigenlijk weinig merkbaar, en een mooie lengte.
Met open staan wint de wijn nog aan body en floraliteit. Precies alsof hij een verjongingskuur krijgt. Ik vind het altijd wat onvoorspelbaar hoe oudere wijnen gaan reageren, maar deze mag dus gerust enkele uren op voorhand open gedaan worden, alhoewel hij na openen ook al mooi was.


RE: Tenuta di Sesta, Montalcino - vinejo - 01-06-2019 07:08 PM

(29-05-2019 09:53 AM)Olivier schreef:  Is al van dit weekend, maar toch nog even posten want de moeite, deze Brunello di Montalcino 2008.
Tabak, kersjes, een minerale toets. In de mond rijp fruit, maar ook mooie zuren, die voor een goed evenwicht zorgen. Een chocoladetoets. Tannines eigenlijk weinig merkbaar, en een mooie lengte.
Met open staan wint de wijn nog aan body en floraliteit. Precies alsof hij een verjongingskuur krijgt. Ik vind het altijd wat onvoorspelbaar hoe oudere wijnen gaan reageren, maar deze mag dus gerust enkele uren op voorhand open gedaan worden, alhoewel hij na openen ook al mooi was.

Zeer interessante wijn, een sangiovese op dronk drink ik niet veel Blush
Redelijk herkenbaar Italiaans, hoewel dit toch een beetje vergelijkbaar is met een geëvolueerde Medoc, doch met iets meer alcohol.
Zeer complex in de mond, elke slok bleef boeiend.