wijnliefhebbers
Domaine La Blaque, Pierrevert - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Frankrijk (/forum-3.html)
+--- Forum: Rhone (/forum-4.html)
+--- Discussie: Domaine La Blaque, Pierrevert (/thread-6433.html)


Domaine La Blaque, Pierrevert - Olivier - 18-06-2019 01:43 PM

Dit weekend een flesje gekregen van de Réserve Rouge 2013, een blend van 95% syrah en 5% grenache. Verdomd lekker! Heel erg syrah getypeerd, en wel degelijk noordelijke rhone-stijl. Het jaar zal misschien ook geholpen hebben voor de fraicheur van deze wijn.
Ben eens gaan kijken, waar ik dit kan vinden, maar heb geen winkel in België gezien, helaas.
Voor zover ik mij herinner ook de eerste maal dat ik een rode Pierrevert drink. Volgens de Guide Hachette is dit un domaine incontournable van de appellatie.


RE: Domaine La Blaque, Pierrevert - vinejo - 18-06-2019 01:51 PM

(18-06-2019 01:43 PM)Olivier schreef:  Dit weekend een flesje gekregen van de Réserve Rouge 2013, een blend van 95% syrah en 5% grenache. Verdomd lekker! Heel erg syrah getypeerd, en wel degelijk noordelijke rhone-stijl. Het jaar zal misschien ook geholpen hebben voor de fraicheur van deze wijn.
Ben eens gaan kijken, waar ik dit kan vinden, maar heb geen winkel in België gezien, helaas.
Voor zover ik mij herinner ook de eerste maal dat ik een rode Pierrevert drink. Volgens de Guide Hachette is dit un domaine incontournable van de appellatie.

Denk zelfs nog nóoit een Pierrevert in het glas gehad te hebben..!
Nochtans wellicht een zeer interessante aop, samen buur Luberon.