wijnliefhebbers
Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Interessante Topic (/forum-41.html)
+--- Forum: klik hier om bijzonder interessante topics te ontdekken! (/forum-42.html)
+--- Discussie: Wijnconsumptie tijdens lockdown? (/thread-6860.html)


Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Olivier - 07-04-2020 10:15 AM

Verandert jullie wijnconsumptie tijdens de lockdown?


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - troisetoiles - 07-04-2020 10:27 AM

Hier is de wijnconsumptie ongeveer hetzelfde, en op termijn wellicht zelf iets minder dan anders. Tijdens weekdagen drinken we slechts hoogst uitzonderlijk alcohol. In het weekend komt er wel wijn op tafel, en zoals altijd is het een plezier om al enkele dagen op voorhand na te denken over een goede wijn-spijscombinatie.

Etentjes met vrienden en familie zijn er nu helaas niet bij. Daar wordt vaak meer gedronken dan thuis, dus wellicht ligt de consumptie op termijn wat lager door de quarantaine.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - wvd - 07-04-2020 10:45 AM

In het begin was de consumptie dezelfde als altijd, maar sinds ik zelf ziek ben heb ik nergens nog smaak in en is de consumptie gedaald tot quasi 0.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Vinoco - 07-04-2020 10:52 AM

(07-04-2020 10:27 AM)troisetoiles schreef:  Hier is de wijnconsumptie ongeveer hetzelfde, en op termijn wellicht zelf iets minder dan anders. Tijdens weekdagen drinken we slechts hoogst uitzonderlijk alcohol. In het weekend komt er wel wijn op tafel, en zoals altijd is het een plezier om al enkele dagen op voorhand na te denken over een goede wijn-spijscombinatie.

Etentjes met vrienden en familie zijn er nu helaas niet bij. Daar wordt vaak meer gedronken dan thuis, dus wellicht ligt de consumptie op termijn wat lager door de quarantaine.

Op de wijn-spijscombinatie na had het mijn tekst kunnen zijn. Idem hier dus.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Olivier - 07-04-2020 11:51 AM

Ook bij mij hetzelfde als voorheen, dus tijdens de week normaal niet, maar wel in het weekend.

Al moet ik zeggen dat het verleidelijk is om iets open te trekken in het lentezonnetje!


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - BartS - 07-04-2020 11:58 AM

Hier minder.

(Proberen) enkel in weekend.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Fre - 07-04-2020 12:31 PM

Ik meer. Met een peuter en een kleuter moet er s’avonds soms wat stoom af. Het feit dat ik ook geen Brusselse verplaatsing meer moet doen, en dus vroeger thuis/vrij ben, helpt ook niet echt. Nu ja, het is tijd om er wat stock door te draaien.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - redacteur - 07-04-2020 12:35 PM

Iets meer.
Mijn sommelierlessen vinden sinds kort online plaats en ik trek dan thuis een fles open. Die dan op moet, aja! cheers
Daarnaast thuis in het weekend, en de keuze valt dan sneller op wijn dan als ik op verplaatsing ga.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Biff - 07-04-2020 03:53 PM

Vanaf 17 maart thuis tot vorige zondag en iedere dag wel iets gedronken...
Smiddags apero, savonds terug apero en meestal nog flesje wijn met 2.
Aangezien we daar voor niet meer tijdens de week dronken, kun je wel zeggen dat ik dus meer drink!
Sedert deze week terug ah werk dus dit volume gaat terug afnemen...


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Mathijs81 - 07-04-2020 08:43 PM

Vreemd genoeg nu blijkbaar meer tijd om lekker te koken en daar hoort een flesje bij ...
Niet iedere dag, maar als ik wat ontkurk dan probeer ik er alvast twee dagen mee te doen.

Mathijs


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - wvd - 08-04-2020 02:24 PM

Gisteren plezier gehad van een glaasje Nebbiolo rosé 2014!


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - dakur - 08-04-2020 09:36 PM

Pré Covid-19 : 2 dagen in de week alcoholvrij, de laatste weken 1 dag/week.
Blush

Vanavond Les Creisses 2016.


RE: Wijnconsumptie tijdens lockdown? - Olivier - 15-04-2020 11:21 AM

Een leuke parodie op Joe Dassin Wink :

https://youtu.be/QY0OMtmCIoQ