wijnliefhebbers
Poeira, Douro - Afdrukversie

+- wijnliefhebbers (http://www.vinejo.freebb.be)
+-- Forum: Spanje/Portugal (/forum-15.html)
+--- Forum: Portugal (/forum-65.html)
+--- Discussie: Poeira, Douro (/thread-7064.html)


Poeira, Douro - Olivier - 06-11-2020 02:57 PM

Van dit huis bestond nog geen aparte topic, maar wel al een reisverslagje van Nco. Trouwens, waarbisdu, Nco?

Ik trok de Dusty 2016 open, de instapwijn van dit huis. Komt van een wijngaard die blijkbaar vrij veel schaduw heeft, bewust, om een meer elegante wijn te maken.

Pop and pour : een beest van een wijn, zeg. Echt wel veel materie, tannines. Ook nog een lactisch toetsje, dat er wel uitgaat naarmate de wijn open staat.

Na een tijdje begint de wijn toch wat meer op zijn effen te komen. Is inderdaad niet de meest typische Portugees. Ik heb bijvoorbeeld niet zo veel kruidigheid als je normaal wel hebt. Wel wat peper, en bosfruit. Toch ook een beetje alcohol in de neus. De 14,5% alcohol stop je niet zomaar weg.

In de mond kers, bosfruit, pruim. Vrij stevige zuren, maar toch ook de tannines die blijven prikken. Rijpe tannines, dat wel. En ik denk dat dit nog mooi gaat uitrijpen. Maar deze wijn heeft echt nog tijd nodig. Véél tijd.

Ofwel ben ik niet meer gewend van zulke kastaars te drinken. Kan ook. Het is per slot van rekening de "instapwijn".


RE: Poeira, Douro - redacteur - 06-11-2020 04:22 PM

(06-11-2020 02:57 PM)Olivier schreef:  kastaars

Top TN enkel al voor dat woord Smile


RE: Poeira, Douro - Olivier - 06-11-2020 09:40 PM

(06-11-2020 04:22 PM)redacteur schreef:  
(06-11-2020 02:57 PM)Olivier schreef:  kastaars

Top TN enkel al voor dat woord Smile

respect