Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Nals Margreid, Alto Adige, Italia
19-03-2011, 10:13 PM
Bericht: #1
Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Deze avond heb ik als voorgerecht een op vel gebakken filetke van skrei (t is 't seizoen hé) klaargemaakt met wortelzalf en wat verse salie.

Hierbij de Nals Margreid, sauvignon Mantele, 2009, Alto Adige, Italia aan het drinken.
Man dit is lekker.

complex mineralig sauvignonboeket met diepgang. Citruszeste, mineralen, kruiden.... Idem in de lang aanhoudende smaak.
Heel heel mooie sauvignon. (misschien wel de beste uit Italië die ik ooit proefde).
Nals Margreid (topdomein uit Alto Adige) maakt zijn reputatie waar.
(90/100)

(Stappato - Leuven, 17,88 €)
19-03-2011, 10:44 PM
Bericht: #2
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Bruno VSpauwen heeft dus gelijk in de Standaard van vandaag...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
20-03-2011, 12:06 AM
Bericht: #3
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Oesje, wat schreef hij ?
20-03-2011, 12:19 AM
Bericht: #4
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
al wat gewoon in Veltem?
Stappato is wel ok hé?!
Door carnavaltoestanden in Leuven er vandaag niet geraakt...

Wine is sunlight , held together by water !
20-03-2011, 01:09 PM
Bericht: #5
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
(20-03-2011 12:06 AM)Roeland V schreef:  Oesje, wat schreef hij ?

Dat Alto Adige, samen met Friuli, de beste Italiaanse streek is voor witte wijnen. En dat Friuliaanse (en wellicht ook Alto Adige) sauvignon blancs zeer gegeerd zijn bij, ik citeer: ...goed geinformeerde wijnliefhebbers Wink
Hij voegt er nog aan toe dat men in Friuli deze druif als inheems beschouwt.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-07-2011, 08:59 AM
Bericht: #6
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Nals Margreid, sauvignon Mantele, 2008, Alto Adige, Italia

Frisse maar ook mollige wijn. Mooie frisse zuren, mineralig, buxus.
Donker strogeel (Matten dacht aan een beter gerijpte Sancerre).
Zeer expressief.
Aanrader.
03-07-2015, 09:49 PM
Bericht: #7
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
De laatste fles grauvernatsch (=schiava) die ik liggen had was van Nals Margreid. Wat kan ik zeggen... Heel eenvoudige kriekenwijn. Zelfs gekoeld kwam die niet zo fris over. Mist wat zuren, vind ik. Misschien wel de minste van de grauvernatschen die ik gedronken heb. Maar in het algemeen zaten daar sowieso eigenlijk weinig hoogvliegers tussen... Enfin, been there, done that!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
16-07-2021, 04:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-07-2021 om 04:42 PM door TheHolyGrape.)
Bericht: #8
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Nals Margreid, Sirmian, 2018 en 2019.

Ik ben de laatste tijd meer en meer een liefhebber van de Trentino-Alto Adige aan het worden.

De streek zelf is overweldigend én interessant: een gebied van imposante bergen, kolkende rivieren en prachtige natuurgebieden dat wordt bevolkt door een sympathiek volkje met meer ambitie om Oostenrijks/Duits dan Italiaans te zijn.

Op vlak van wijnen valt er heel wat te ontdekken want naast banale bulkwijn zijn er ook heel wat er ook heel wat huizen die topwijnen produceren.

Nals Margreid is een bekende kellerei die enkele zeer knappe wijnen maakt. Mijn favorieten zijn hun Pinot Bianco's (maar daar natuurlijk altijd Weissburgunder genoemd): een druif die ik vaak minder interessant vind maar in deze regio blijkbaar wel mooie resultaten kan opleveren.

Recent op vakantie daar en zowel de Margreid 2018 als 2019 in het glas gehad.

100% Pinot Bianco, 80% op inox en de overige 20% op grote houten foeders. Eerder bleekgeel van kleur maar daarachter zit de uitbundige geur van wit fruit zoals appel en rijpe ananas maar ook wat citrusfruit. In de mond krijg je een volle, rijpe en zachte smaak met lichte ziltigheid. Behoorlijke afdronk. Ik vond de 2018 eleganter dan de 2019: misschien omdat het alcoholpercentage in 2018 (14%) iets lager lag dan de 2019 (14,5%)?

Kost ter plaatse rond de 17-18 euro maar in België ben je al snel 25 euro armer en dan verliest hij p/q wel wat charme. (Superiore.de verkoopt hem nog redelijk scherp geprijsd rond 20 euro).
16-07-2021, 07:33 PM
Bericht: #9
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
(16-07-2021 04:40 PM)TheHolyGrape schreef:  Nals Margreid, Sirmian, 2018 en 2019.

Ik ben de laatste tijd meer en meer een liefhebber van de Trentino-Alto Adige aan het worden.

De streek zelf is overweldigend én interessant: een gebied van imposante bergen, kolkende rivieren en prachtige natuurgebieden dat wordt bevolkt door een sympathiek volkje met meer ambitie om Oostenrijks/Duits dan Italiaans te zijn.

Op vlak van wijnen valt er heel wat te ontdekken want naast banale bulkwijn zijn er ook heel wat er ook heel wat huizen die topwijnen produceren.

Nals Margreid is een bekende kellerei die enkele zeer knappe wijnen maakt. Mijn favorieten zijn hun Pinot Bianco's (maar daar natuurlijk altijd Weissburgunder genoemd): een druif die ik vaak minder interessant vind maar in deze regio blijkbaar wel mooie resultaten kan opleveren.

Recent op vakantie daar en zowel de Margreid 2018 als 2019 in het glas gehad.

100% Pinot Bianco, 80% op inox en de overige 20% op grote houten foeders. Eerder bleekgeel van kleur maar daarachter zit de uitbundige geur van wit fruit zoals appel en rijpe ananas maar ook wat citrusfruit. In de mond krijg je een volle, rijpe en zachte smaak met lichte ziltigheid. Behoorlijke afdronk. Ik vond de 2018 eleganter dan de 2019: misschien omdat het alcoholpercentage in 2018 (14%) iets lager lag dan de 2019 (14,5%)?

Kost ter plaatse rond de 17-18 euro maar in België ben je al snel 25 euro armer en dan verliest hij p/q wel wat charme. (Superiore.de verkoopt hem nog redelijk scherp geprijsd rond 20 euro).

Mooi bericht, thank you!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-07-2021, 10:05 PM
Bericht: #10
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
(16-07-2021 04:40 PM)TheHolyGrape schreef:  Nals Margreid, Sirmian, 2018 en 2019.

Ik ben de laatste tijd meer en meer een liefhebber van de Trentino-Alto Adige aan het worden.

De streek zelf is overweldigend én interessant: een gebied van imposante bergen, kolkende rivieren en prachtige natuurgebieden dat wordt bevolkt door een sympathiek volkje met meer ambitie om Oostenrijks/Duits dan Italiaans te zijn.

Op vlak van wijnen valt er heel wat te ontdekken want naast banale bulkwijn zijn er ook heel wat er ook heel wat huizen die topwijnen produceren.

Nals Margreid is een bekende kellerei die enkele zeer knappe wijnen maakt. Mijn favorieten zijn hun Pinot Bianco's (maar daar natuurlijk altijd Weissburgunder genoemd): een druif die ik vaak minder interessant vind maar in deze regio blijkbaar wel mooie resultaten kan opleveren.

Recent op vakantie daar en zowel de Margreid 2018 als 2019 in het glas gehad.

100% Pinot Bianco, 80% op inox en de overige 20% op grote houten foeders. Eerder bleekgeel van kleur maar daarachter zit de uitbundige geur van wit fruit zoals appel en rijpe ananas maar ook wat citrusfruit. In de mond krijg je een volle, rijpe en zachte smaak met lichte ziltigheid. Behoorlijke afdronk. Ik vond de 2018 eleganter dan de 2019: misschien omdat het alcoholpercentage in 2018 (14%) iets lager lag dan de 2019 (14,5%)?

Kost ter plaatse rond de 17-18 euro maar in België ben je al snel 25 euro armer en dan verliest hij p/q wel wat charme. (Superiore.de verkoopt hem nog redelijk scherp geprijsd rond 20 euro).

Aha! Ik heb hier de 2019 van liggen. Ben benieuwd!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
05-09-2021, 12:27 PM
Bericht: #11
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Sirmian 2019, Alto Adige

Deze pinot blanc opengetrokken voor bij het eten. Opent op een sympathiek citronné neusje, maar wordt al snel een stuk complexer met mineraliteit en wat groene appel. Heerlijk.

In de mond dat typische ronde, zachte gevoel van pinot blanc, maar deze slaagt erin om toch heel fris en evenwichtig te blijven. Een licht bitter puntje op het einde, dat echter niet storend is.

Ik verschiet van de kwaliteit van deze wijn! De Tre Bicchieri zijn terecht vind ik. Heb niet veel ervaring met pinot blanc maar dit is ongetwijfeld de beste die ik al gedronken heb.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
05-09-2021, 01:17 PM
Bericht: #12
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
(05-09-2021 12:27 PM)Olivier schreef:  Sirmian 2019, Alto Adige

Deze pinot blanc opengetrokken voor bij het eten. Opent op een sympathiek citronné neusje, maar wordt al snel een stuk complexer met mineraliteit en wat groene appel. Heerlijk.

In de mond dat typische ronde, zachte gevoel van pinot blanc, maar deze slaagt erin om toch heel fris en evenwichtig te blijven. Een licht bitter puntje op het einde, dat echter niet storend is.

Ik verschiet van de kwaliteit van deze wijn! De Tre Bicchieri zijn terecht vind ik. Heb niet veel ervaring met pinot blanc maar dit is ongetwijfeld de beste die ik al gedronken heb.

Weeral een tijd afwezig geweestBlush en oa een belangrijke pm gemist.

Heel lang geleden dronk ik ook enkele van hun wijnen. Zeer goed bevonden.

Net terug uit de streek, maar het accent lag eerder op de passi.
05-09-2021, 02:02 PM
Bericht: #13
RE: Nals Margreid, Alto Adige, Italia
Citaat: Weeral een tijd afwezig geweestBlush en oa een belangrijke pm gemist.

Hopelijk niet in de trend van “ik heb nen Petrus opengetrokken, kom maar af!” Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: