Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Franse wijn van Belgische wijnbouwers bij Carrefour
15-04-2011, 05:30 PM
Bericht: #1
Franse wijn van Belgische wijnbouwers bij Carrefour
Zie http://www.standaard.be/artikel/detail.a...=G5E38T06R

Iemand die meer info heeft?
of de besproken wijn kent?
15-04-2011, 09:23 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-04-2011 om 09:37 PM door don quichotte.)
Bericht: #2
RE: Franse wijn van Belgische wijnbouwers bij Carrefour
Op zondag 10 april had ik de gelegenheid de wijnen van Château Goubau te proeven tijdens de degustatie van Belgovino “ Belgische wijnbouwers zonder grenzen” en de eigenaars Bea en Stephaan te spreken.
De wijnen ervan ( een drietal of vier?) die daar te degusteren vielen waren niet de topklasse maar hebben zeker een mooie p/k verhouding.
Ik noteerde deze wijnen niet niet direct voor mijn verlanglijstje. Maar moet wel eerlijk toegeven ik was echt niet in de “mood” die dag om wijnen te proeven.

Ik ga zeker een fles op de kop weten te tikken uit de Carrefour.
Misschien moet ik dan mijn impressies wat bijstellen.

Veel van de wijnen op een paar uitzonderingen na die ik op deze degustatie proefde werden naar het hokje van declassering verwezen ondermeer ” Le Petit Bocq “ Saint Esthephe 2007. Afgrijselijke bitterheid en scherpe tannines in de afdronk die nooit met veroudering weggaan.( de 2005 en 2006 hebben dit niet) Kreeg nochtans een 16/20 van Jancis Robinson.

De wijnen van Chateau Goubau zijn ondermeer verkrijgbaar bij:
Wijnhuis Steven Kerckaert (Kortrijk)
Delivin NV (Waregem)
Wijnen Liebaert ( Gent)
Wijnhandel De Kok (Lier)
Vinepure (Leuven)

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
17-04-2011, 08:46 PM
Bericht: #3
RE: Franse wijn van Belgische wijnbouwers bij Carrefour
thank you voor de info!


Ga naar locatie: