Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
20-04-2011, 10:51 AM
Bericht: #1
Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape 2005

Destijds gekocht voor amper 15€ in de Carrefour, voor WS90 en RP92 scores. Bij het openen wat gesloten in de neus. Heel evenwichtig in de mond welliswaar, maar toch voldeed hij niet aan m'n verwachtigen. Dat maar in frigo voor een dagje. Het werden er uiteindelijk 2 (tja, de keuken riep om witte wijnen, dus ...) maar wat ik toen opendeed was van een gans andere categorie. Prachtige neus, heerlijke wijn. Een waar genot onder mijn parasol op m'n terras. Ik had natuurlijk van in het begin moeten karaferen, silly me banghead Nu was hij zijn parker score zeker waard.
20-04-2011, 11:50 AM
Bericht: #2
RE: Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
Verkopen ze ook in de CORA tijdens het wijnfestival, heb hier de 2006 liggen. Zelfde ervaring hier, heeft heel wat tijd nodig om open te komen.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
28-10-2011, 09:39 AM
Bericht: #3
RE: Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
Gisteren de 2006 geproefd rechtstreeks uit de kelder. Na openen zelfde ervaring vrij gesloten, maar ook in de mond niet veel soeps ... light bodied en zuurtoetsen die je bij zo'n wijn normaal niet verwacht. Na een half uur was ie compleet getransformeerd zowel in neus als in de mond, mooi gebalanceerd. Toch straf hé. Dronk goe weg met een mooi stukse Limousin.

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
27-04-2014, 07:53 PM
Bericht: #4
RE: Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
(28-10-2011 09:39 AM)koen schreef:  Gisteren de 2006 geproefd rechtstreeks uit de kelder. Na openen zelfde ervaring vrij gesloten, maar ook in de mond niet veel soeps ... light bodied en zuurtoetsen die je bij zo'n wijn normaal niet verwacht. Na een half uur was ie compleet getransformeerd zowel in neus als in de mond, mooi gebalanceerd. Toch straf hé. Dronk goe weg met een mooi stukse Limousin.

Deze wijn vandaag ook geopend en gedronken. De extra jaartjes hebben duidelijk goed gedaan. Niet de gevreesde gekookte groenten maar mooie tanninestructuur, lekkere garrigue-kruiden en zwart fruit. Ook iets van olijventapenade. Mooi voor de 15 € die hij vroeger koste. 88

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
27-04-2014, 09:53 PM
Bericht: #5
RE: Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
Ik had een paar weken geleden nog een "vergeten fles van 2003 uit de kelder opgediept, wel de witte variant.
Mooi geevolueerd in de neus appeltjes en honning, rook beter dan hij smaakte, was nogal vlak maar na 11 jaar kan dat natuurlijk wel.
17-09-2014, 02:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-09-2014 om 02:41 PM door koen.)
Bericht: #6
RE: Clos de l'0ratoire de Papes, Chateuneuf du Pape
(27-04-2014 07:53 PM)carl schreef:  
(28-10-2011 09:39 AM)koen schreef:  Gisteren de 2006 geproefd rechtstreeks uit de kelder. Na openen zelfde ervaring vrij gesloten, maar ook in de mond niet veel soeps ... light bodied en zuurtoetsen die je bij zo'n wijn normaal niet verwacht. Na een half uur was ie compleet getransformeerd zowel in neus als in de mond, mooi gebalanceerd. Toch straf hé. Dronk goe weg met een mooi stukse Limousin.

Deze wijn vandaag ook geopend en gedronken. De extra jaartjes hebben duidelijk goed gedaan. Niet de gevreesde gekookte groenten maar mooie tanninestructuur, lekkere garrigue-kruiden en zwart fruit. Ook iets van olijventapenade. Mooi voor de 15 € die hij vroeger koste. 88

2006 dit is wat ik verwacht van C9. Mooi rijp fruit, garrigue, energieke neus. Lichte molligheid met goeie fraicheur en versmoten tannines. Balans
89-90

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....


Ga naar locatie: