Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine la Bérengeraie, Cahors
24-04-2011, 11:14 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-04-2011 om 11:33 AM door doc.)
Bericht: #1
Domaine la Bérengeraie, Cahors
Malbec Rosé 2009

Toen ik dit familiaal domein bezocht na enkele kilometers door de "jungle" van Cahors te hebben gereden, jawel, smal makadambaantje door de bossen met slechts breedte voor één voertuig, begon de degustatie met deze rosé. Alleen al door de kersrode kleur was ik aangenaam verrast. Ik gaf Maurin het compliment dat ik deze rosé een echte wijn vond. Dit domein maakt er een sport van de druiven op hun rijpste moment te plukken. Deze rosé kan mee met de beste Tavels, zeer van genoten. Een aanrader voor wie deze zomer naar Cahors zou trekken.... Later nog wat posts over de andere "Caors" cuvées van dit domein.

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-07-2011, 02:13 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-07-2011 om 01:29 PM door doc.)
Bericht: #2
RE: Domaine la Bérengeraie, Cahors
Cuvée deux mille, 1998

Deze cuvée bestaat ondertussen niet meer , denk dat hij de voorloper was van de topcuvée "Nuit des Rossignols". Nog zeer jeugdige wijn, opvallend jong. Waar ik niet van hou is de schrijnwerkerij in de wijn, en daarmee is veel of misschien alles gezegd. Het fruit kan de houtlagering niet echt aan, over-"geboiseerde" wijn, teveel Bordeaux-isch gemaakt, het huidige team op Bérengeraie slaagt erin deze stijl totaal te verlaten en dat maakt me gelukkig. We haalden de Malbec er echt niet uit... Wschl kent niemand dit domein. Voor mij is het interessant om eens de stijlbreuk te proeven tussen old en new school Cahors... De nieuwe generatie pakt het totaal anders aan.

http://www.berangeraie.fr/


Na halve dag karaf, viel alles wel meer terug in z'n evenwicht, alhoewel de Bordeaux stijl in deze cuvée ons bleef tegenstaan...

Buvez du vin et vivez joyeux !
21-07-2011, 05:29 PM
Bericht: #3
RE: Domaine la Bérengeraie, Cahors
Nog feedback over hun andere wijnen? Ik passeer binnenkort waarschijnlijk langs Cahors voor een blitz-bezoekje op doorreis.
21-07-2011, 06:02 PM
Bericht: #4
RE: Domaine la Bérengeraie, Cahors
Cuvée Maurin kan zeer goed verouderen, niet duur en goed gemaakt. De "La Gorgée de Mathis Bacchus" heeft houtlagering gehad, maar alles is perfect in evenwicht. Het onthaal is er top, Maurin gaf er ons een zeer uitgebreide degustatie van z'n wijnen. Hartelijke mensen !
Het domein moet je wel wat zoeken, ongeveer 2 km door bossen enz.

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: