Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
NEWTON zoekt fans !!!
19-05-2011, 09:07 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-05-2011 om 09:19 AM door Dave.)
Bericht: #1
NEWTON zoekt fans !!!
Hey mannen,

Zoals ik al had laten weten, heb ik met mijn band een platencontract getekend bij het platenlabel Sonicangel (van Maurice "Praga Khan" Engelen). De band heet NEWTON is net op de site van Sonicangel verschenen (1 nummer, 1 promo-video, foto's, etc.)

Het concept van Sonicangel is gebaseerd op "Fan funding", wat er op neerkomt dat de fans mee investeren in het project van een band. Daarvoor zijn er een aantal funding-pakketten te koop (fanshares, CD's, t-shirts, etc...). Als je de zogenaamde fan shares koopt (een soort aandeel in de band), dan krijg je een deel van de inkomsten van de band uitbetaald (details op http://www.sonicangel.com) . Mensen die indertijd geïnvesteerd hebben in Tom Dice, hebben hun investering tot nu toe al 3x terugverdiend, bijvoorbeeld.

Voilà, ik post dit hier uiteraard volledig vrijblijvend. Dit is en blijft een wijnforum, maar ik weet dat er ook een hoop muziekfans tussen zitten. Ik hoop in de eerste plaats dat jullie de muziek goed vinden, en als er iemand ons wil steunen is dat meegenomen !

Groetjes

Dave
19-05-2011, 10:18 AM
Bericht: #2
RE: NEWTON zoekt fans !!!
applaus
COUNT ME IN!
applaus

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-05-2011, 11:14 AM
Bericht: #3
RE: NEWTON zoekt fans !!!
I second that. Succes applaus

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
19-05-2011, 12:36 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 19-05-2011 om 12:45 PM door doc.)
Bericht: #4
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Klinkt zeer gaaf Dave, Mrs is hier tevens volledig mee akkoord !!! Ik kijk op de fanshare, hoe zit het met de maten van de shirts vraagt mijn madam ? We zijn zeer benieuwd naar meer ...applaus

Buvez du vin et vivez joyeux !
19-05-2011, 01:16 PM
Bericht: #5
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Thanks, Doc !!!

Wat T-shirts, CD's, etc... betreft; die bestaan momenteel dus nog niet hé. Eigenlijk is het de bedoeling dat fans deze "in voorverkoop" kopen (en betalen) en dat de band met dat geld de CD gaat opnemen, T-shirts laat maken, etc...

Daarna krijgen de fans waar ze voor betaald hebben, tenzij het project niet zou doorgaan, dan krijgen ze hun geld terug.

Naast de "funding" pakketten (waar je dus gewoon krijgt waar je voor betaalt), kan je ook fan shares kopen. Daar krijg je niks tastbaars voor, maar wel een deel van de inkomsten van de band. Zo wordt 10% van de gage voor optredens, en 30% van de inkomsten uit CD-verkoop verdeeld onder de "aandeelhouders".

Dat is zowat het systeem.
19-05-2011, 02:41 PM
Bericht: #6
RE: NEWTON zoekt fans !!!
welk soort genre muziek?

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
19-05-2011, 03:15 PM
Bericht: #7
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Dat is zowat de moeilijkste vraag die je aan een muzikant kan stellen hé ;-). Check het zelf op http://www.sonicangel.com en laat maar weten welke stijl jij er op zou plakken ;-))))
19-05-2011, 04:12 PM
Bericht: #8
RE: NEWTON zoekt fans !!!
(19-05-2011 01:16 PM)Dave schreef:  Thanks, Doc !!!

Wat T-shirts, CD's, etc... betreft; die bestaan momenteel dus nog niet hé. Eigenlijk is het de bedoeling dat fans deze "in voorverkoop" kopen (en betalen) en dat de band met dat geld de CD gaat opnemen, T-shirts laat maken, etc...

Daarna krijgen de fans waar ze voor betaald hebben, tenzij het project niet zou doorgaan, dan krijgen ze hun geld terug.

Naast de "funding" pakketten (waar je dus gewoon krijgt waar je voor betaalt), kan je ook fan shares kopen. Daar krijg je niks tastbaars voor, maar wel een deel van de inkomsten van de band. Zo wordt 10% van de gage voor optredens, en 30% van de inkomsten uit CD-verkoop verdeeld onder de "aandeelhouders".

Dat is zowat het systeem.

Allright, da's klaar, kopen alle aandelen Big Grin

Buvez du vin et vivez joyeux !
31-05-2011, 09:08 AM
Bericht: #9
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Hi guys,

Al bedankt aan de mensen die NEWTON gesteund hebben ! Wie nog geïnteresseerd is in CD's/aandelen, kan ik verwijzen naar http://www.sonicangel.com

Voor de mensen uit Leuven en omstreken, nu zondag omstreeks 20u00 spelen we in Den Deugniet in Haasrode. Heel lang geleden dat we nog eens in een café gespeeld hebben, dus dat zou wel leuk kunnen zijn.

Zie Facebook-link: http://www.facebook.com/#!/event.php?eid...7070404477

CU there !

Dave
31-05-2011, 10:05 AM
Bericht: #10
RE: NEWTON zoekt fans !!!
allez bon, ik ben vanaf morgenavond, onder andere met de cafébaas van den Deugniet, naar Italie. Zondagnamiddag komen we terug, misschien dat het wel uitkomt.
31-05-2011, 10:33 AM
Bericht: #11
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Ahhh, da's goed ! Tot zondag, dan !
31-05-2011, 10:33 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 31-05-2011 om 10:59 AM door carl.)
Bericht: #12
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Misschien kom ik ook wel eens langs, Haasrode is niet zo ver.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
31-05-2011, 10:34 AM
Bericht: #13
RE: NEWTON zoekt fans !!!
SUPER !!!
04-06-2011, 02:42 PM
Bericht: #14
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Voor wie nog niet op de hoogte was; morgenavond (05/06) om 20u00: NEWTON live @ Den Deugniet, Haasrode !!!
04-06-2011, 02:48 PM
Bericht: #15
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Dju man, goei café!! da gaat voenken geven! Stella is er goed gesoigneerd.. zit spijtig genoeg op een etentje.

Wine is sunlight , held together by water !
04-06-2011, 03:01 PM
Bericht: #16
RE: NEWTON zoekt fans !!!
(04-06-2011 02:42 PM)Dave schreef:  Voor wie nog niet op de hoogte was; morgenavond (05/06) om 20u00: NEWTON live @ Den Deugniet, Haasrode !!!

Wanneer kom je naar W Vl ?

Buvez du vin et vivez joyeux !
05-06-2011, 09:33 AM
Bericht: #17
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Ik kan toch al meegeven dat den toets in nen bedenkelijke staat zal terugkeren vandaag...
05-06-2011, 12:05 PM
Bericht: #18
RE: NEWTON zoekt fans !!!
ai ai:-)

Wine is sunlight , held together by water !
05-06-2011, 04:34 PM
Bericht: #19
RE: NEWTON zoekt fans !!!
(05-06-2011 09:33 AM)barre schreef:  Ik kan toch al meegeven dat den toets in nen bedenkelijke staat zal terugkeren vandaag...

Voor de niet-ingewijden : Den Toets is de cafébaas van "Den Deugeniet" en ex-doelman van VK Holsbeek (toen hij nog in beter conditie was).

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
05-06-2011, 06:08 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-06-2011 om 06:09 PM door barre.)
Bericht: #20
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Hij is nog steeds doelman, van de c-reserven van haasrode, mijn ploeg dus
Enne, sara (van den orient vroeger) staat achter den toog, alleen daarvoor kunde al naar den toets gaan
05-06-2011, 11:27 PM
Bericht: #21
RE: NEWTON zoekt fans !!!
sara .. da was de donkere eh :-) de blonde zit bij den olivier van Praga...
man man man... waar is den tijd
Dringend nog eens binnenspringen dan:-)

Wine is sunlight , held together by water !
05-06-2011, 11:36 PM
Bericht: #22
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Yep, de donkere met de krullen
06-06-2011, 09:49 AM
Bericht: #23
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Geen donkere met krullen gezien, maar wel een leuk optreden gisteravond én inderdaad een heel tof staminee !!!

Den Toets is er wel niet geraakt, misschien kan Barre uitleggen hoe dat komt ? Ben benieuwd ;-)))
06-06-2011, 11:00 AM
Bericht: #24
RE: NEWTON zoekt fans !!!
ik vermoed dat zijn vierdaags infuus van sprankelende rosé, italiaans bier en limoncello er geen goed aan heeft gedaan... ik ben nog altijd mottig en ik gok dat ik een vierde van den toets heb gedronken
07-06-2011, 07:16 AM
Bericht: #25
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Voor de facebookgebruikers onder jullie: link naar een live clip; NEWTON @ VUB Kultuurkaffee: "Take me to your house"
http://www.facebook.com/#!/video/video.p...5&comments
10-06-2011, 11:56 PM
Bericht: #26
RE: NEWTON zoekt fans !!!
Den deugniet in Haasrodewatte


Ga naar locatie: