Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Waarschuwing van Sylvies
04-07-2011, 02:28 PM
Bericht: #1
Waarschuwing van Sylvies
Beste wijnvrienden,


Graag stuur ik nog een bericht uit Antwerpen met een aantal belangrijke mededelingen:
Helaas duiken er weer veel valse flessen op in België, meestal uit het ‘Brusselse’ en de streek rondom Mons.

Afgelopen zaterdag was ik gevraagd door Chris Thiran van Belgium Wine Watchers om samen met mijn collega Luc van Zon een zeer bijzondere collectie te bekijken.
De collectie zou onder meer 1961 en 1947 Petrus in magnum, meerdere 1961 Latour à Pomerol en grote aantallen 1947 en 1961 Lafleur bevatten. (meer dan 100 flessen in totaal, de volledige lijst staat onderaan de mail opgesomd.)
Zeker een bijzondere collectie, helaas allemaal vals! De kwaliteit van de vervalsingen was behoorlijk slecht, maar toch..

Mocht u deze partij of enkele flessen aangeboden krijgen wees dan gewaarschuwd!
Bij Belgium Wine Watchers zullen ze aangifte doen van dit feit, maar wij hebben niet kunnen voorkomen dat de flessen uit de handel zijn genomen.
De verkopers hebben een goed verhaal, zij zullen zeker nog andere kopers proberen te strikken.

Ook op Ebay schittert het op dit moment met dubieuze flessen.

Wij zullen de hele zomer open zijn behalve tussen 21 en 25 juli a.s.

Inname van wijnen tot en met 10 augustus a.s., let wel vol is vol.



Vanavond om 20:55 uur Goudzoekers op Nederland 2 VPRO, speciale uitzending over 'De wijn, de bubble en de Chinees'


Voor iedereen een mooie en vineuze zomer gewenst!
05-07-2011, 04:17 PM
Bericht: #2
RE: Waarschuwing van Sylvies
Mail ook gehad en ook programma van goudzoekers bekeken.

Niet veel nieuws geleerd, buiten hetgeen we al wisten, namelijk dat de prijzen (zeker voor LR) door het dak gaan.

Wel grappig was dat er tijdens de veiling van een fles LR 76 bij Sylvies bijna niemand in de zaal zat en het de 'trader' van BelgiumWineWatchers was die de fles kocht. Dat terwijl die zelf toch ook veel binnenbrengen bij Sylvies (dacht ik) van kelders en overnames enzo
05-07-2011, 11:27 PM
Bericht: #3
RE: Waarschuwing van Sylvies
Jeps, zaal was idd zo goed als leeg, ttz voor de televisie, zouden die mannen niet onder één hoedje spelen voor de interessante loten?
06-07-2011, 12:25 PM
Bericht: #4
RE: Waarschuwing van Sylvies
(05-07-2011 11:27 PM)Jeroen schreef:  Jeps, zaal was idd zo goed als leeg, ttz voor de televisie, zouden die mannen niet onder één hoedje spelen voor de interessante loten?

Very interesting.
Zijn er daar loten, delen van loten of flessen ( bv magnums; dubbele magnums…..) die daar op periodieke basis terug verschijnen? huhuh

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: