Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
domeinen in Bandol
14-08-2011, 03:28 PM
Bericht: #1
domeinen in Bandol
Ik ga volgende week een dagje naar Bandol en had er graag enkele van de betere domeinen bezocht.
Tempier, Gaussen, gros Noré en Pibarnon maar als iemand betere P/Q weet hoor ik dat graag
Iemand ervaring waar je goed wordt ontvangen?
Klopt het dat je bij Tempier niets kan kopen?
Dank voor de feedback.
15-08-2011, 12:08 PM
Bericht: #2
RE: domeinen in Bandol
Bij Tempier kan je de cuv classique en de rosé kopen... einde juli toch nog.
Als je die 4 domeinen op 1 dag kan doen ? :-)

Wine is sunlight , held together by water !
16-08-2011, 12:46 AM
Bericht: #3
RE: domeinen in Bandol
@ xanax
Ik ben een wijnhandelaar(tje) en ik heb net een pallet besteld bij Gaussen. Mocht je daar langs gaan en je kan er een aantal relevante foto's nemen die ik mag gebruiken op mijn website in afwachting dat ik daar zelf eens langs ga, dan ben ik bereid tot wederdiensten (al dan niet in vloeibare vorm). Je kan me bereiken op info@dewijnzolder.be. Merci!
16-08-2011, 03:07 PM
Bericht: #4
RE: domeinen in Bandol
(16-08-2011 12:46 AM)PvdW schreef:  @ xanax
Ik ben een wijnhandelaar(tje) en ik heb net een pallet besteld bij Gaussen. Mocht je daar langs gaan en je kan er een aantal relevante foto's nemen die ik mag gebruiken op mijn website in afwachting dat ik daar zelf eens langs ga, dan ben ik bereid tot wederdiensten (al dan niet in vloeibare vorm). Je kan me bereiken op info@dewijnzolder.be. Merci!

Foto s van Gaussen? heb ik in voorraad hoor...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-08-2011, 03:14 PM
Bericht: #5
RE: domeinen in Bandol
(16-08-2011 03:07 PM)vinejo schreef:  
(16-08-2011 12:46 AM)PvdW schreef:  @ xanax
Ik ben een wijnhandelaar(tje) en ik heb net een pallet besteld bij Gaussen. Mocht je daar langs gaan en je kan er een aantal relevante foto's nemen die ik mag gebruiken op mijn website in afwachting dat ik daar zelf eens langs ga, dan ben ik bereid tot wederdiensten (al dan niet in vloeibare vorm). Je kan me bereiken op info@dewijnzolder.be. Merci!

Foto s van Gaussen? heb ik in voorraad hoor...

Aha, da's nog handiger!
(en dan denk ik dat we op vloeibare wederdiensten afstevenen)
16-08-2011, 04:27 PM
Bericht: #6
RE: domeinen in Bandol
Onze (KK and me) foto's van Gaussen zijn niet geschikt voor op een website:-)

Wine is sunlight , held together by water !
16-08-2011, 08:18 PM
Bericht: #7
RE: domeinen in Bandol
Toch wel, Venne: binnenkort komt hiervoor een nieuwe rubiek op 't forum. Jij de supervisie? :-)

The quality of a wine lies in the second half of the bottle.
16-08-2011, 08:30 PM
Bericht: #8
RE: domeinen in Bandol
Dank voor de reacties
zal proberen Bij JP Gaussen een afspraak vast te krijgen en bezorg u graag de foto's.
Zou bij Tempier de 2009 al te krijgen zijn? (heb 2008 maar zoek vnl 2007 en eventueel de 2009)
Iemand een gedacht of bij Gaussen de 2001 nog te krijgen is?
@pvdw heb je een website of een lijst van uw wijnen (eventueel in PM)?
16-08-2011, 09:56 PM
Bericht: #9
RE: domeinen in Bandol
De site is http://www.dewijnzolder.be, de lijst probeer ik u door te mailen.
Al bedankt voor de moeite!
16-08-2011, 10:37 PM
Bericht: #10
RE: domeinen in Bandol
Bij Tempier kan je de Classique 09 krijgen en de rosé 10.. allé einde juli waren ze er toch nog..... waren pas op fles.
01 is uitverkocht bij Gaussen, 07 kan je nog krijgen.
Tom; Nieuwe rubriek? :-) met een zware selectie van leden dan toch:-)

Wine is sunlight , held together by water !
16-08-2011, 10:40 PM
Bericht: #11
RE: domeinen in Bandol
@xanax: de 2001 is uitverkocht bij Gaussen maar in de maison des vins (aan de dijk in Bandol of in Castelet, weet niet dewelke ) zou je nog magnums kunnen krijgen (aan 40 euro, steal!).Vergeet ppk niet lafran Veyrolles te doen, buur van Gaussen (heeft ook cuvee normale en cuvee special) en in dezelfde buurt Bunan, daar krijg je als je je voorstelt als amateur een mooie proeverij - is met een winkeltje waar je oudere jaargangen kan krijgen (ze houden hun wijnen lang op domein) de jongste zal de 2006 of mss al 07 zijn denk ik) en met specialiteiten zoals olijfolie en zo. -( en hou het onder ons, hun vin de pays is waanzinnig goed voor amper 5€ - hebben ook een 100% mvdre)
Castell Reyonard (onder de autostradebrug rijden) is PQ zeer goed, ook daar heeft men oudere jaargangen. VGuy Castell maakt de wijnen bij topper Lafran Veyrolles. Vergeet Suffrene niet, hun cuvee special is hier niet te krijgen, wel top. Bastide Blanche, PQ zeer goed en verschillende cuvees (ontvangst is minder). Domaine d eBaguier (cuvee gaston jourdan ) is ook zeer onderschat (dus relatief goedkoop). Terrebrune ligt iets verder Ollioules = richt Sanary) , is iets lichter van stijl maar wel enorme bewaarkracht.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-08-2011, 11:58 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-08-2011 om 12:21 AM door don quichotte.)
Bericht: #12
RE: domeinen in Bandol
Domaine de la Bégude.
Overgenomen door de familie Tari ( Château Giscours Margaux) in 96.
Hebben daar sindsdien grote restauraties gedaan met een interessante B&B.
http://www.domainedelabegude.fr/

Château Vannières
http://www.chateauvannieres.com/
Kocht ik vroeger in de Carrefour.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
17-08-2011, 11:39 AM
Bericht: #13
RE: domeinen in Bandol
Vanniéres had toendertijd een supermarktcuvée, Don. Met hetzelfde etiket watte
Lees aller erover hier:
http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...andol.html

Ben er ook geweest, eigenaar Eric is een beetje een parvenu.

Hier t verslagje van mijn laatste bezoek (5 jaar geleden alweer...)
http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...detta.html

Sedertdien koop ik de wijn niet meer (was nochtans één van mijn triggerBandols...)

de la Bégude is idd zeer goed!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-08-2011, 05:16 PM
Bericht: #14
RE: domeinen in Bandol
@ Vinejo,
Ik moet dringend eens je archief doornemen.Dat soort praktijken van Château Vannières waren voor mij niet bekend.

Ook de familie Tari die nu het domein de la Bégude beheren hebben geen onbesproken verleden.Big Grin

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
28-08-2011, 07:35 PM
Bericht: #15
RE: domeinen in Bandol
Terug van bezoek aan Bandol. Kort bezoek aan Bunan dat hoge ogen gooit met hun rose 2010. De vin de pays is inderdaad een aanrader P/Q en is bovendien verkrijgbaar in Bag in Box van 5 liter aan 17 euro.
Bezoekje aan maison des vins in Castellet waar het gamma op het einde van het seizoen nogal beperkt was (de Hollandse bediende vertelde dat de stock in de Oenotheque in Bandol groter was). Enkele flesjes terrebrune rose 2010 mee.
Naar Gaussen dan, waar we goed ontvangen werden door de spaanse moeder en daarna door de knappe Mireille. Niet alleen proeven maar ook eens een toerke gedaan in de kelder. Naast de fantastische 2007 in rood en 2010 in rosé nog 3 magnums 2001 gescoord!!! (laatste flessen uit hun eigen kelder!) Wellicht omdat ik een fles kriek 3 fonteinen meebracht gaf ze nog eens 2 flessen wit cadeau : hartelijke mensen en warme ontvangst!
En hup naar Tempier: we hadden ons bezoek aangekondigd en werden vriendelijk ontvangen door Veronique Peyraud. In hun cave konden we de rose 2010 en rood 2009 proeven (enige die vrij verkrijgbaar zijn op het domein). Daarna naar de kelders waar we op vat de 2010 mochten proeven inclusief de tourtine, cabassaou en Migoua en dito op fles de 2009. Een zeer leuke ervaring om al deze topcuvées naast elkaar te kunnen proeven en opvallend hoe toegankelijk hun wijnen zijn (zelfs deze op vat waren fantastisch): onze spuwemmer bleef droog!
Jammer wel dat we geen van de parcellaire cuvées mochten kopen.
28-08-2011, 11:09 PM
Bericht: #16
RE: domeinen in Bandol
Biertje meenemen op wijnbezoek in Frankrijk is altijd een goed idee!
15-03-2012, 10:28 AM
Bericht: #17
RE: domeinen in Bandol
Iemand ervaring met Domaine de la Laidière?
Thanks!
22-03-2012, 01:02 PM
Bericht: #18
RE: domeinen in Bandol
La Laidière zou de beste witte maken in Bandol, maar in rood is de wijn niet meer dan corrrect.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-03-2012, 01:14 PM
Bericht: #19
RE: domeinen in Bandol
(22-03-2012 01:02 PM)vinejo schreef:  La Laidière zou de beste witte maken in Bandol, maar in rood is de wijn niet meer dan corrrect.


zegt dit iets over het domein, of eerder iets over de witte wijnen in Bandol? Smile

(heb er wel nog niet zo veel gedronken)

Filip R
22-03-2012, 03:24 PM
Bericht: #20
RE: domeinen in Bandol
(22-03-2012 01:14 PM)Filip Ragolle schreef:  
(22-03-2012 01:02 PM)vinejo schreef:  La Laidière zou de beste witte maken in Bandol, maar in rood is de wijn niet meer dan corrrect.


zegt dit iets over het domein, of eerder iets over de witte wijnen in Bandol? Smile

(heb er wel nog niet zo veel gedronken)

Big Grin Rolleyes

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: