Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Vitrine Gent
02-09-2011, 12:29 PM
Bericht: #1
Vitrine Gent
Is iemand al eens in de bistro van Kobe Desramaults - de Vitrine in Gent - gaan eten? Ik ga binnenkort. Benieuwd!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
02-09-2011, 04:28 PM
Bericht: #2
RE: Vitrine Gent
helaas zelf nog niet (staat wel op de planning) maar totnutoe weinig goeds over gehoord, houdt er wel rekening mee dat je maar in twee shifts kunt eten dus best voor de laatste reserveren als je wat wil natafelen. post een review hé Rolleyes

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
28-01-2012, 12:39 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 28-01-2012 om 12:22 PM door Mt.)
Bericht: #3
RE: Vitrine Gent
Ik ben dus een tijdje geleden eens langs geweest. Leuk interieur, goeie sfeer, lekker eten. De inkom is in feite de voormalige slagerij. Je kan er een aperitief (La Perle Blanc van Ocre Rouge bijv.) nemen en een bordje charcuterie proeven. Pas op, de charcuterie is peperduur.

Je kan enkel een menu nemen, maar dat is oké, ook qua prijs. Wat mij toch wat tegenviel - en nochtans ben ik op dat vlak niet echt streng -, waren de kleine porties. Drie minuscule stukjes eend vond ik bijvoorbeeld wat mager. Wat het eten betreft, vond ik vooral het hoofdgerecht top. De twee voorgerechten met onder andere mosselen en gerookte paling waren goed, maar niet echt top. Wijnkaart met overwegend wijnen uit de biologische hoek, geloof ik. Dronk er een knappe Toscaan, maar dewelke Confused?

Ruim 120 euro was ik kwijt en dat was niet helemaal van harte. Jammer.
Ik had dan ook gehoopt dat dit een brasserie van heel hoog niveau zou zijn, en niet een restaurant. Het voelde als een doorslag van In de wulf aan. Bij een volgende keer zit het misschien wel juist, maar dan zonder charcuterie.

PS: Ik zat naast Tanja Dexters, maar was toch ietwat ontgoocheld over De Vitrine.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
28-01-2012, 03:48 PM
Bericht: #4
RE: Vitrine Gent
En van Tanja ook ontgoocheld?
Waarschijnlijk niet aangezien je als grote liefhebber de wijn niet meer kent .... -)
28-01-2012, 07:52 PM
Bericht: #5
RE: Vitrine Gent
Neen, neen, Tanja maakte veel goed Wink.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
18-04-2012, 01:46 PM
Bericht: #6
RE: Vitrine Gent
Ik ben enkele maanden geleden nog eens op bezoek geweest en die keer was het bingo. Alles klopte: bediening, gerechten, porties, prijzen, wijn. Aanrader!

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
23-04-2012, 09:47 PM
Bericht: #7
RE: Vitrine Gent
Vorige week ook voor de tweede keer er geraakt: ik volg mattn op bijna alles: ik vind de wijn té duur en de kaart lijkt wel opgesteld uit vooral modewijnen en weinig echt goede dingen maar hun bierkaart maakt wel wat goed :-)

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)


Ga naar locatie: