Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Lacapelle Cabanac, Caors
17-09-2011, 11:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-09-2011 om 11:53 AM door doc.)
Bericht: #1
Lacapelle Cabanac, Caors
Malbec XL, 2005

Domein gelegen te LACAPELE CABANAC.
Nee 't is geen schrijffout, vroeger schreef men Cahors als CAORS, enfin Spielerei. Ik heb dit domein een paar jaar geleden bezocht en ik was echt wild van deze Malbec XL. Voor 11 euro heb je hier een wijn van het niveau Le Cèdre van Cèdre. Ligt een steenworp verder dan Cèdre zelf maar mannekes wat een cuvée ! Ik ga er in elk geval geen meer open doen in de eerste vijf jaar en ik ben blij dat ik er nog een paar heb om te plaatsen in één of andere tasting met het forum. Deze wijn is een BEEST, een ferme houtgelagerde Malbec tout court. Schoon fruit, ceder, fraîcheur ! Kan ook best naast een Cosse Maisonneuve staan. Ga hier geen uitgebreide TN plaatsen, maar voor wie in de regio is, beslist bezoeken ! Wordt gemaakt door twee broers. Met zo'n wijn onder uw neus zeg je waw , Cahors is zwaar onderschat.
Ook domein Troteligotte is top, ik dacht da Jo hier ook al iets over postte. Twee domeinen waar de nieuwe Cahors-wind waait ! Absoluut te volgen !

Buvez du vin et vivez joyeux !
18-09-2011, 09:59 AM
Bericht: #2
RE: Lacapelle Cabanac, Caors
(17-09-2011 11:44 PM)dr_magooo schreef:  Malbec XL, 2005
Ook domein Trotteligotte is top, ik dacht da Jo hier ook al iets over postte. Twee domeinen waar de nieuwe Cahors-wind waait ! Absoluut te volgen !

Hier laat mijn wijngeheugen me even in de steek.
Lacapelle werd ooit door Venne aangeraden dacht ik (tiens, waar zit die de laatste tijd?)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-09-2011, 11:20 AM
Bericht: #3
RE: Lacapelle Cabanac, Caors
IK zit in de zetel:-) , september is een drukke maand in de koffiebiz ... beurzen en toestanden waardoor er ook in het weekend moet "gewerkt" worden :-(
Lacapelle werd ook door dr Magoo aangeraden , de cuv Malbec XL ... en Vinejo de Cuv K van Trotteligotte.
Dat geheugen toch hé... heeft niet te maken met ouderdom of drankgebruik... wel met het feit dat je vroeger de wijnen van 50 domeinen kende en nu van een beetje meer:-)
Seffens nog es iet goed opentrekken se... eerst naar Leuven kermis!

Wine is sunlight , held together by water !
18-09-2011, 11:29 AM
Bericht: #4
RE: Lacapelle Cabanac, Caors
Oef, EM is back... Wink
Nu ge t zegt, die cuvée K was één van de wijnen uit de selectie die ik meebracht van aan Le Pont Valentré in Cahors... Dacht dat ik er iets over had geschreven maar vind t niet terug...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-09-2011, 11:50 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-09-2011 om 11:54 AM door doc.)
Bericht: #5
RE: Lacapelle Cabanac, Caors
@Venne, welcome back !!!! Af en toe de plug eruit is een must...Smile
@Jo, heb uw nota hier:

http://www.vinejo.freebb.be/thread-750.html

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: