Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Julien Meyer, Alsace
01-11-2011, 03:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-11-2011 om 05:12 PM door doc.)
Bericht: #1
Domaine Julien Meyer, Alsace
Nature 2010

Domein gelegen te Nothalten. Biodynamie sinds 1999.

Assemblage van Sylvaner en Pinot Blanc. Dit is een echt sapje, niets laat vermoeden dat het om een appellatie Alsace gaat. Bioneus van hazelnoot, geel fruit, peer en lichtjes oxidatief. Blind heel moeilijk thuis te brengen. We vinden er weinig plezier in. Weinig vinificatie en geen appellation kenmerken.

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-11-2011, 10:49 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 01-11-2011 om 10:50 PM door don quichotte.)
Bericht: #2
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
(01-11-2011 03:00 PM)dr_magooo schreef:  Domein gelegen te Nothalten. Biodynamie sinds 1999.

Assemblage van Sylvaner en Pinot Blanc. Dit is een echt sapje, niets laat vermoeden dat het om een appellatie Alsace gaat. Bioneus van hazelnoot, geel fruit, peer en lichtjes oxidatief. Blind heel moeilijk thuis te brengen. We vinden er weinig plezier in. Weinig vinificatie en geen appellation kenmerken.

Het domein Julien Meyer ken ik niet.
Wel het domein Josmeyer.Cool
Nooit over ontgoocheld geweest.
Is de laatste jaren ook de biodynamische toer op gegaan

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
02-11-2011, 02:22 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Vorige week deed kris hier nog een wacko flesje open... 98 V d Voile Sylvaner... mooi wijntje toch... onherkenbaar maar lekker en zééééér complex. Twas toch de Hermitage eh Kris?
X met Pinot Blanc ? Wast gene PG ?
Dien Pé al een paar keer ontmoet, gene juste maar weet wel waarover het gaat... haat wijn"jannetten" aan zijn degu tafel:-)

Wine is sunlight , held together by water !
02-11-2011, 05:13 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
De gewone Nature 2010, vonden wij allebei niet boeiend.... de andere cuvées nog niet geproefd.

Buvez du vin et vivez joyeux !
02-11-2011, 05:58 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Just tom, vanaf het tweede glas begon mij dat serieus te smaken...maar effenaf een bizar wijntje. Ideale kaasbegeleider, oxidatief maar compleet anders dan de jurassiens.
13-01-2012, 12:15 AM
Bericht: #6
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Pierres Chaudes 2010

Pinot Blanc

Neus van jonge appeltjes, wat peer, hazelnootjes en een floraal briesje. Visceus. Redelijk wat vettige rondeur in de mond, rijp geel fruit en aangename zuurtjes op het eind. Voor bio liefhebbers.... Boeiend om eens te proeven maar hmm niet echt veel meer.

Buvez du vin et vivez joyeux !
22-01-2012, 02:42 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-01-2012 om 02:42 AM door Venne.)
Bericht: #7
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Hier wel Meyer Bingo
Crémant Brut, redelijk lang op lattes, da proeft ge!! Pinot B en Aux..... veel beter als vele champieters.
Zéér complexe en bijtende schuimwijn, materie en dus niet alleen bubbels.....
PS fles ook pas opengedaan een jaarke of 3 na aankoop.

Wine is sunlight , held together by water !
23-11-2012, 10:00 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 23-11-2012 om 10:01 PM door doc.)
Bericht: #8
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Solis 2011

Sylvaner, Pinot Blanc en Muscat.

Bio Elzas. Niet gefilterd, de vlokjes kun je op de bodem kwijt na een nachtje rechtop in de kelder. Exotisch neusje, ananas in de mond met een zestje pompelmoes.
Eerlijk wijntje. Je moet er van houden, ik wel, ons madame minder. Bekoorde me alvast veel meer dan de Nature.

Buvez du vin et vivez joyeux !
23-11-2012, 10:40 PM
Bericht: #9
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
(23-11-2012 10:00 PM)doc schreef:  Solis 2011

Sylvaner, Pinot Blanc en Muscat.

Bio Elzas. Niet gefilterd, de vlokjes kun je op de bodem kwijt na een nachtje rechtop in de kelder. Exotisch neusje, ananas in de mond met een zestje pompelmoes.
Eerlijk wijntje. Je moet er van houden, ik wel, ons madame minder. Bekoorde me alvast veel meer dan de Nature.

Hey Doc, welke aop is dit? Staan de druivensoorten op het etiket?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
23-11-2012, 11:44 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-11-2012 om 12:29 AM door doc.)
Bericht: #10
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
(23-11-2012 10:40 PM)vinejo schreef:  
(23-11-2012 10:00 PM)doc schreef:  Solis 2011

Sylvaner, Pinot Blanc en Muscat.

Bio Elzas. Niet gefilterd, de vlokjes kun je op de bodem kwijt na een nachtje rechtop in de kelder. Exotisch neusje, ananas in de mond met een zestje pompelmoes.
Eerlijk wijntje. Je moet er van houden, ik wel, ons madame minder. Bekoorde me alvast veel meer dan de Nature.

Hey Doc, welke aop is dit? Staan de druivensoorten op het etiket?

"Vin d' Alsace", .. de bedruiving staat vermeld op de rug van de fles ...blijft ook voor mij toch wat "on the border" Wink En toch geef ik het nog niet op, een hoger cuvéetje doe ik zeker nog 's ! Jaja, ook bio krijgt aandacht op dit forum hè never- or- evertheless Tongue

Buvez du vin et vivez joyeux !
24-11-2012, 11:07 AM
Bericht: #11
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Vinejo, herinner je je nog dat ik eens een flesje van Meyer heb opengetrokken? (Sylvaner l’Hermitage Vieilles Vignes Zellberg 2005) Vonden we wel knap. Zie: http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...eplee.html

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
24-11-2012, 12:59 PM
Bericht: #12
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
(24-11-2012 11:07 AM)Matten schreef:  Vinejo, herinner je je nog dat ik eens een flesje van Meyer heb opengetrokken? (Sylvaner l’Hermitage Vieilles Vignes Zellberg 2005) Vonden we wel knap. Zie: http://wijnliefhebbers.skynetblogs.be/ar...eplee.html

Allez jong, was ik vergeten maar nu herinner ik me dit wel! Leuke manier was dat trouwens om de lezer erbij te betrekken, we gaan dat hier op het forum ook eens doen ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-11-2012, 01:05 PM
Bericht: #13
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Doen! Ben wat aan het grasduinen door de blog. Ik kom mooie dingen tegen Wink.

"There is a reason why people have unhealthy obsessions with Burgundy (...)." (Clark Z. Terry)
25-11-2012, 11:57 AM
Bericht: #14
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
Al wel wat geproefd van Meyer die er volgens mij af en toe knal op zit, en af en toe er knal nevens. Zei me ooit dat hij het niet belangrijk dat een wijn naar zijn cépage smaakt, wel naar zijn terroir. Behoorlijk vreemde wijnen soms, maar af en toe zéér lekker en geweldig als combinatie bij sommige gerechten.
25-11-2012, 04:58 PM
Bericht: #15
RE: Domaine Julien Meyer, Alsace
(25-11-2012 11:57 AM)Rick schreef:  Al wel wat geproefd van Meyer die er volgens mij af en toe knal op zit, en af en toe er knal nevens. Zei me ooit dat hij het niet belangrijk dat een wijn naar zijn cépage smaakt, wel naar zijn terroir. Behoorlijk vreemde wijnen soms, maar af en toe zéér lekker en geweldig als combinatie bij sommige gerechten.

Rick, ik denk dat je het niet beter kan samenvatten ! Ik volg !

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: