Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
26-01-2012, 11:12 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-01-2012 om 11:18 PM door Terretoir.)
Bericht: #1
hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
[Afbeelding: 6767425935_0ec7ef610c_m.jpg]

Zo ligt er dus wijn gestockeerd op men werk, in een opslagplaats met gevaarlijk of speciaal verwerkbaar afval zoals oude batterijen, vervuilde vodden met olie, lege solventbussen enz... Deze opslagplaats is niets meer dan een soort garage waar het water op sommige plaatsen 1cm hoog staat.
Dit ben ik vandaag teweten gekomen! Ik was zo "pissed" dat ik er foto's heb van getrokken en naar hogerop heb gestuurd!

Betreft deze wijn:
[Afbeelding: 6767426037_74c83fa783_m.jpg]
Chateau Mayne-Boyer Chaumet 2009

Ik heb hem al eens gedronken omdat men verantwoordelijke er 4 schamele flesjes van gekregen had met kerst. De rest ervan laten ze liever vergaan.... Geen superwijn, maar toch behandel je dit product zo niet! Al doe je alle werknemers er 1 flesje van cadeau, zoiets als dit doe je niet!

Ik was al op de hoogte dat er boven in ons magazijn ook nog een pallet Bordeaux Bel Air 2006 al 3 jaar ligt te vergaan in een belachelijke omgeving. Dit was dus de spreekwoordelijke druppel...

Wou men frustraties even kwijt Smile

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
27-01-2012, 12:34 AM
Bericht: #2
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
En morgen een bezoekje aan HRM brengen:-)

Wine is sunlight , held together by water !
27-01-2012, 07:57 AM
Bericht: #3
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(27-01-2012 12:34 AM)Venne schreef:  En morgen een bezoekje aan HRM brengen:-)

Die heb ik gisteren tijdens een algemene vergadering al op de hoogte gebracht, met foto dossier enal Smile

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
27-01-2012, 08:04 AM
Bericht: #4
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
Na de actiegroepen voor mensen en dieren nu ook actiegroepen die in de bres springen voor wijnen in nood. Schoon Cool

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
27-01-2012, 09:16 AM
Bericht: #5
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
@Decanter;

Da is toch nen goeien baas van u! Ge moet maandag dan niet zelf zorgen voor den drank tijdens de staking...cheers
27-01-2012, 09:50 AM
Bericht: #6
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
Als ge wekelijks een kartonneke "red" dan lost het probleem zichzelf opCool
27-01-2012, 10:06 AM
Bericht: #7
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(27-01-2012 09:50 AM)gertt schreef:  Als ge wekelijks een kartonneke "red" dan lost het probleem zichzelf opCool

à la sommelier van Bruneau?

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
27-01-2012, 02:26 PM
Bericht: #8
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(27-01-2012 08:04 AM)carl schreef:  Na de actiegroepen voor mensen en dieren nu ook actiegroepen die in de bres springen voor wijnen in nood. Schoon Cool

thumbsup

het leven is te kort om slechte wijn te drinken
27-01-2012, 02:36 PM
Bericht: #9
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(27-01-2012 08:04 AM)carl schreef:  Na de actiegroepen voor mensen en dieren nu ook actiegroepen die in de bres springen voor wijnen in nood. Schoon Cool

Ik ben wel bereid mij kandidaat te stellen om enkele verwaarloosde kisten te adopteren
27-01-2012, 09:59 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-01-2012 om 10:03 PM door Terretoir.)
Bericht: #10
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(27-01-2012 02:36 PM)Jeroen schreef:  
(27-01-2012 08:04 AM)carl schreef:  Na de actiegroepen voor mensen en dieren nu ook actiegroepen die in de bres springen voor wijnen in nood. Schoon Cool

Ik ben wel bereid mij kandidaat te stellen om enkele verwaarloosde kisten te adopteren

JR02:
ik staak niet maandag, ik werk gewoon nooit op die dag Smile

Ik offer me ook met alle plezier op maar ik blijf eraf zodat me niets ten laste kan gelegd worden! Rolleyes

WLF!
Wine Liberation Front!

Ze hebben er niets meer over gezegd trouwens, blijkbaar zijn er zelfs een paar op "hunnen teen getrapt" dat ik hiermee hogerop ben gegaan....

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
01-02-2012, 08:02 AM
Bericht: #11
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
met de temperaturen van de laatste dagen vrees ik dus dat deze nu naar de haaien is....
reden te meer om me straks nog eens kwaad te maken!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
01-02-2012, 10:34 AM
Bericht: #12
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(01-02-2012 08:02 AM)De Canter schreef:  met de temperaturen van de laatste dagen vrees ik dus dat deze nu naar de haaien is....

Wat bedoel je daarmee, Tom?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
01-02-2012, 01:42 PM
Bericht: #13
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(01-02-2012 10:34 AM)vinejo schreef:  
(01-02-2012 08:02 AM)De Canter schreef:  met de temperaturen van de laatste dagen vrees ik dus dat deze nu naar de haaien is....

Wat bedoel je daarmee, Tom?

Dégorgement ? Smile

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-02-2012, 09:58 PM
Bericht: #14
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
(01-02-2012 01:42 PM)dr_magooo schreef:  
(01-02-2012 10:34 AM)vinejo schreef:  
(01-02-2012 08:02 AM)De Canter schreef:  met de temperaturen van de laatste dagen vrees ik dus dat deze nu naar de haaien is....

Wat bedoel je daarmee, Tom?

Dégorgement ? Smile

Dégorgement?
Ik denk dat dit zelfs al "wijn ijsco's" geworden zijn... Betreft een opslagplaats die buiten (afgezonderd wegens de gevaarlijke stoffen) op onze parking staat zonder enige isolatie of dergelijke...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
07-02-2012, 12:24 AM
Bericht: #15
RE: hoe (vooral niet) om te gaan met wijn...
update:
hij is verplaatst naar ons magazijn... nog steeds niet optimaal maar toch een iets constantere temperatuur daar! kan daar dan tussen de rest van de wijn liggen "rotten"....

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: