Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Oostenrijk Esterházy, Pinot Noir Cuvée Réserve, Burgenland
29-02-2012, 10:17 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 29-02-2012 om 11:47 PM door Terretoir.)
Bericht: #1
Oostenrijk Esterházy, Pinot Noir Cuvée Réserve, Burgenland
[Afbeelding: 1240630697202.215.168.84.jpg]
geplukt van internet, geen foto van mij (geen zin om heel de boel uit te nemen om een foto'tje te nemen) Rolleyes

2009

Gekocht tijdens het jaarlijks weekje boarden, in een Sütterluty warenhuis.
Met de klantenkaart ging er 1eu per fles van de prijs en kwam dan op 4,99.
2 stuks van gekocht waarvan 1 ginder gedronken

Voor die prijs niet slecht, drinkt lekker weg. Geen topwijn maar was een leuke begeleiding om daar tijdens een gezellig avondje te drinken met de bende (waar trouwens niet echt wijndrinkers bijzijn). Mist wat complexiteit, naar mijn mening niet echt in balans. Ruikt wel vrij lekker!
Met men allergie "aanval" daar miste ik de zuren in deze wijn, nu thuis lijken ze me prominent aanwezig en schiet daar de mist in omdat deze net iets te hard doorkomen. Zoals gezegd geen mooi geheel. Wel zeer toegankelijk en eens een leuke Oostenrijkse ervaring voor die prijs!

Aangezien dit een instapwijn van dit huis is ga ik volgende keer (met pasen en deze zomer gaan we terug, het laatste dan niet om te boarden natuurlijk) toch eens een ander flesje van dit huis uitkiezen, ben benieuwd!

Wat info over het huis:
http://www.weinbauer.com/documents/wines...LVindd.pdf

edit, thank you doc Wink
verkeerde link ivm het wijnhuis....

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
01-03-2012, 12:49 AM
Bericht: #2
RE: Oostenrijk Esterházy, Pinot Noir Cuvée Réserve, Burgenland
Veelal gechaptaliseerd (suiker toegevoegd) volgens mij, net als vele Duitse spatburgunders. Vandaar misschien het onevenwicht en het rare in de zoet-zuur balans.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-02-2013, 08:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-02-2013 om 08:53 PM door Terretoir.)
Bericht: #3
RE: Oostenrijk Esterházy, Pinot Noir Cuvée Réserve, Burgenland
Tijdens de snowboard vakantie nog eens 2 flesjes hiervan gekocht. Deze keer de 2011, valt veel beter in de smaak dan de vorige fles. Ok, zeker geen topwijn. Niets om over naar huis te schrijven hoor. Wat wil je ook voor 5eu? Maar een lekker wegdrinkende, spotgoedkope, Pinot. Merk niets meer van die rare zoet-zuur balans (precies over een Chinese saus bezig klinkt het zo)... Wel een evenwichtig drinkertje.
Ben op zoek gegaan naar een deftige wijnhandel, maar buiten aprés ski hutten en "de Spar" viel er op wijngebied niet veel te beleven. Nog wel een andere Oostenrijkse wijn meegebracht die me enorm wist te boeien, daarover later meer...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: