Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Henri Gouges, Nuits Saint Georges
03-03-2012, 12:27 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 03-03-2012 om 12:48 AM door doc.)
Bericht: #1
Domaine Henri Gouges, Nuits Saint Georges
Clos des Porrets St Georges 2007, Premier Cru (Monopole)

Eerder wat gesloten neus. Rood fruit, boslucht, witte peper en gerookt vlees na walsen. Heel soepele fruitige aanzet van terug rode vruchtjes, frisse zuurbalans en versmolten tannines. Het geheel zorgt voor een verleidelijke finesse alhoewel "wat" lichter overkomend, momenteel op dronk. Vrij dure fles, ook de Chinezen lieten al hun oog vallen op dit domein.

Buvez du vin et vivez joyeux !
17-03-2012, 01:02 PM
Bericht: #2
RE: Domaine Henri Gouges, Nuits Saint Georges
Henri Gouges Nuits St Georges Pruliers 2007
Wat gesloten aanvankelijk, maar toch mooi hetgeen er nu al uitkomt. Aards, grafiet, sinaasappelschil wat ceder en toch ook kruidigheid. Vincent : " Een neus die diepte verraadt " Gelijk hoor ! Wat strenger in de mond, zuren++ Rood fruit. Is eigenlijk de verleider in vgl met wijn negen.
91+


Henri Gouges Nuits St Georges St Georges

Donkerder dan de vorige. Jonger ook. De neus doet me denken aan de Trapet Chambertin die ik ooit mocht proeven. Agrume (pompelmoes), ceder en zwarte bessen in de fijnkorrelige neus. In de mond krachtig en prachtig, zeer gestructureerd, de zuren houden de wijnen nog wat in de greep. De wijn heeft echter een gelaagdheid en complexiteit vergelijkbaar met het nummer van Elvis Costello dat ondertussen speelt (Jack of all parades). In de afdronk komen ook de tannines opzetten. Ik vrees dat Doc voor het schenken van deze wijn 5 jaar voorwaardelijk zal krijgen.
93+


Achteraf even opgezocht op LPdV: Ook daar spreekt men over geduld... Gouges heeft jaaaaaaaaaren tijd nodig. Maar toch al blij dat ik eens kunnen proeven heb , thank you doc!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: