Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domeinen i.d.o.v. Béziers
20-03-2012, 10:13 AM
Bericht: #1
Domeinen i.d.o.v. Béziers
Hoi,

Binnenkort gaan we op vakantie naar de Languedoc. Kent er iemand enkele goede domeinen in de omgeving van Béziers ? Kan er iets worden gevonden rond de 10 à 12 euro ?

Alvast bedankt !

Kurt
20-03-2012, 12:45 PM
Bericht: #2
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
(20-03-2012 10:13 AM)dakur schreef:  Kan er iets worden gevonden rond de 10 à 12 euro ?

Jaja, geen probleem! Smile

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
20-03-2012, 08:55 PM
Bericht: #3
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
Komaan, Nico (en co), you can do better than that...

d Oupia (Minervois)
Borie de Maurel (Minervois)
Cascadais (Corbières)
Fontsainte (Boutenac)
Mas Foulaquier
en zeker ook... Domaine Montrose (jawel ;-) )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
20-03-2012, 09:41 PM
Bericht: #4
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
Twee van mijn favoriete AOC's liggen niet zo heel ver van Beziers, met name Faugeres en Saint-Chinian. In Faugeres vind ik Domaine Saint-Antonin (hier alom bekend), Domaine de Cébène en Domaine de Clovallon aanraders om te kopen rond 10-12 EUR.
Iets verder in Octon ligt Mas des Chimères, een verborgen parel. Guilhem Dardé maakt daar wijnen met een voor de Languedoc ongekende fraicheur. Vooral diens Oeillade (7 EUR/fles) en de Terrasses du Larzac (13 EUR/fles) zijn absoluut top.
Voor Saint-Chinian zou ik gaan voor Domaine Comps, Borie La Vitarele en Domaine Rimbert. Al die wijnen kan je kopen in het centrum van Saint-Chinian in 'La Maison des Vins' aan de prijs van het domein (goede website ook). Iets verder ligt l'Espace du Vin, eveneens een wijnwinkel, maar daar verkopen ze ook andere AOC's. Ook heel schappelijke prijzen.
Bezoek zeker ook eens Pézenas, stadje met een prachtig bewaard historisch centrum en als je in Beziers zelf bent, spring dan eens binnen in Le Chameau Ivre. Zowel wijnwinkel als wijnbar als restaurant. Alle toppers uit de Languedoc kan je daar vinden, ook oudere jaargangen.
21-03-2012, 10:40 AM
Bericht: #5
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
Prachtig, van harte bedankt voor de reacties. Naast de domeinen zelf lijkt me 'La Maison des Vins' en 'Le Chameau Ivre' zeer interessant. Ik kan alleszins al wat rondbollen.
;-)
05-07-2012, 08:10 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-07-2012 om 08:11 AM door carl.)
Bericht: #6
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
(20-03-2012 09:41 PM)Franzo schreef:  Iets verder in Octon ligt Mas des Chimères, een verborgen parel. Guilhem Dardé maakt daar wijnen met een voor de Languedoc ongekende fraicheur. Vooral diens Oeillade (7 EUR/fles) en de Terrasses du Larzac (13 EUR/fles) zijn absoluut top.

Heeft er iemand een idee of dit domein ook in België verdeeld wordt? Franzo misschien?

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
05-07-2012, 10:07 AM
Bericht: #7
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
Mas Des Chimeres - cuvée Marie et Joseph 2010 te koop bij Ambrosius in Koksijde aan 9.45€.

Dankzij jullie tips ben ik bij domaine Rimbert beland. Zeer sympathieke man die Jean-Marie Rimbert. Was vooral gecharmeerd van de 'Saint-Chinian Berlou' en de 'Mas Au Chiste'.

Nog enkele domeinen bezocht :

Clos de la Rivière in Causes et Veyran : potdicht, de eigenaar zat midden in een verhuis. Toevallig z'n neef ontmoet die wist te vertellen dat z'n ouders nog wel een paar kartontjes staan hadden. De brave man heeft ons begeleid naar Saint-Nazaire : voor het eerst een kartontje gekocht zonder te kunnen proeven. Heb er geen spijt van, zeer lekkere wijn aan een 6,50 €.
Rabotvins (Gent) verdeelt die.

Mas des Dames :

Zowel wit, rosé als de twee rode cuvées zijn prachtige wijnen (P/K) met als top 'Mas des Dames La Diva'.
Te koop bij Leirovins in Wetteren.

Nogmaals bedankt voor jullie tips.
05-07-2012, 01:32 PM
Bericht: #8
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
Ik denk niet dat er in Vlaanderen al een verdeler is voor Mas des Chimeres. Mijn flessenvoorraad komt altijd rechtstreeks vanaf het domein zelf, is slechts een 20-tal minuten rijden vanuit onze uitvalsbasis (regio Bédarieux).
Die cuvee Marie et Joseph vind ik persoonlijk niet zijn beste creatie, het is vooral die Oeillade en zijn Terrasses du Larzac die er voor mij uit springen.
05-07-2012, 11:19 PM
Bericht: #9
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
en zijn wittewattewatte

Wine is sunlight , held together by water !
25-08-2013, 01:32 AM
Bericht: #10
RE: Domeinen i.d.o.v. Béziers
(05-07-2012 01:32 PM)Franzo schreef:  Ik denk niet dat er in Vlaanderen al een verdeler is voor Mas des Chimeres.

copy/paste van hun website:

Belgique :

La Caviniere - rue des Capucins 13 - 4900 Spa. tel: 0032 (0)87 773 433 http://www.lacaviniere.be email: lacaviniere@skynet.be

Wine Not - rue du Collège 39 - 1050 Bruxelle. tel: 0032 (0)2 513 4774 http://www.wine-not.be email: wines@wine-not.be

Braem Dianna - Statiesstraat.36 - 2070 Zwijndrecht. tel: 0032 (0)3 252 53 53


Ga naar locatie: