Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
17-04-2012, 09:06 PM
Bericht: #1
Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
Waarde wijnliefhebbers,

achter men hoek hier in Veurne zijn het dit weekend degustatiedagen en iedereen is welkom! Ik heb de eigenaar een mailtje gestuurd of ik het mocht posten en of deze vrij toegankelijk zijn voor de mensen van ons forum en dit was geen enkel probleem natuurlijk Wink

Dit gaat door zaterdag 21/04 en zondag 22/04 tussen 14u en 19u.

De man is een gepassioneerd verkoper die er maar al te graag een woordje uitleg voor over heeft...

St.Idesbaldusstraat 23, 8630 Veurne.

Heb ook gevraagd of hij een pdf met zen aanbod heeft aangezien zen site nog niet on line staat...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
19-04-2012, 10:29 AM
Bericht: #2
RE: Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
Wanneer ben je daar want dat ligt ook dicht bij mij.
19-04-2012, 10:31 AM
Bericht: #3
RE: Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
Weet je al iets meer over de wijnen?
19-04-2012, 12:21 PM
Bericht: #4
RE: Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
@ Bowmore, ik denk dat ik zondag rond 15u er naartoe ga.

@ Bence, hij ging proberen me een lijst te bezorgen nog voor de eigenlijke degustatie begint, zodra ik deze heb zal ik het hier wel posten.

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
19-04-2012, 12:30 PM
Bericht: #5
RE: Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
Ok als ik daar ben zal je me wel herkennen.
21-04-2012, 06:35 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 02-05-2012 om 10:54 PM door Terretoir.)
Bericht: #6
RE: Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
Vandaag al geweest wegens andere verplichtingen morgen... Wel wat lekkers geproefd, en besteld!

Diegene die de lijst willen van de te proeven wijnen, PM Wink

Edit,
ik heb de volgende wijnen geproefd, goedgekeurd en besteld:

Vinchio Vaglio
*Barbera DOC Piemonte => PQ lekker drinkwijntje! niet complex, wel lekker, zeer fruitig 4,95eu
*Barbera d'Asti DOCG Nizza Laudana => fruitig, doch met mooie structuur 16,95eu
*Barbaresco DOCG (2003) => stevige wijn met mooi versmolten tannines, fruitig, met bewaarpotentieel 17,95eu

Citra vini:
Montepulciano d'Abruzzo DOC => drinkwijntje met mooie aciditeit en tannines, aanrader! redelijk mooie kruidige neus 5,4eu

Tre Serre:
Barchetto Piemonte DOC => zoete sprankelende rose dessertwijn 8,95eu

Pradio:
Prosecco DOC Brut => leuke prosecco, ideaal voor een zondagse brunch 9,25eu

Van al dit lekkers volgt nog een iets uitgebreidere topic...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
07-06-2012, 07:16 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-06-2012 om 08:27 PM door Terretoir.)
Bericht: #7
RE: Degustatiedagen "La Scaligera, vini d'Italia"
Gisteren een degustatie met beperkte plaatsen meegedaan. Voordrager van dienst was Martin Lebon. Leuke avond gehad!
Er kwamen 9 wijnen aan bod met wat uitleg over de domeinen enz. Hapjes waren voorzien net als water zoveel je wou..
15eu inschrijvingsgeld die je terug krijgt bij je eventuele bestelling.

degustatie lijst en de impressies die me bijgebleven zijn:

Spumante
Lombardia - Berlucchi, Franchiacorta DOCG "25" Brut 19,15eu
Vini Bianchi
Umbria - Duca della Corgna, Grechetto IGT Colli, Trasimano 9,65eu
Piemonte - Vinchio Vaglio, Roero Arneis DOCG, Il Griso 11,90eu
Campania - Terredora (di Mastroberardino), Grecco 15,15eu
Vini Rossi
Marche - Il Conte, Rosso Piceno DOC Superiore, Marinus 12,45eu (2010)
Puglia - Palama, Rosso Salento IGT, Mavro 15,25eu
Sicilia - D'Alessandro, Sicilia IGT ND/Syrah 13,55eu (2007)
Peimonte - Battaglio, Nebbiolo D'Alba DOC, Valmaggiore 14,95eu
Toscana - Nottola, Nobile di Montepulciano, Riserva Del Fattore 24,25eu (2007)

Eerste indruk van de Spumante, leek een zeer frisse champagne, vrij hoog in zuren. Gemaakt volgens het principe van champagne.

De witte wijnen waren niet echt men ding, te fruitig. Enkel de Terredora kon me wel bekoren omdat deze redelijk mooi in balans was volgens mij.

Van de rode is vooral de Nobile di montepulciano me bijgebleven. Enorm lekkere wijn! De neus hiervan nodigde onmiddelijk tot drinken uit en stelde totaal niet teleur in de mond. De syrah en Il Conte had ik ook aangeduid als koopwaardig. Syrah was mooi krachtig, deed me aan een Rhone denken, kruidig en met mooi fruit. De Il Conte was een mooie rode wijn die zeer toegankelijk was.

Tot zover het zeer beknopt verslagje. Meer notities heb ik niet gemaakt, volgende keer eens wat meer men werk van maken!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere


Ga naar locatie: