Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Conrad Fürst, Slovenië
18-06-2012, 08:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-02-2013 om 11:42 PM door Somers.)
Bericht: #1
Conrad Fürst, Slovenië
Pod Stolpom 2010 (witte 'Première' wijn van het huis)

Sauvignon, Pinot Blanc en Sipon (Furmint) resulteren in een prachtige, frisse en zuivere wijn uit Sloveens 'Styria' (Steiermark).

In de neus de usual Sauvignon suspects en behoorlijk wat mineraliteit maar na een uur open te zijn vreemd genoeg ook wat botertoetsen/creme au beurre. In de mond eerst vooral agrum, groene appel en terug mineraliteit. Zeer veel aciditeit/fraicheur, maar na een uur voller van textuur, boterachtig ook, maar met nog steeds voldoende fraicheur.
Na een uur open te zijn, lijkt de wijn wel te veranderen van druif :-)
Mooie afdronk, middellang.
Toppertje, waarvan ik niet meer zeker weet wat hij gekost heeft in de plaatselijke vinoteca. Ik denk iets van een 11 euro.
(89/100)

"Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes)
18-06-2012, 08:13 PM
Bericht: #2
RE: Conrad Fürst, Slovenië
(18-06-2012 08:10 PM)Somers schreef:  Pod Stolpom 2010 (witte 'Première' wijn van het huis)
Na een uur open te zijn, lijkt de wijn wel te veranderen van druif :-)

Da s pas eens interessant!
(of lag het aan het feit dat de fles 3/4 leeg was? ;-) )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-06-2012, 08:30 PM
Bericht: #3
RE: Conrad Fürst, Slovenië
(18-06-2012 08:13 PM)vinejo schreef:  
(18-06-2012 08:10 PM)Somers schreef:  Pod Stolpom 2010 (witte 'Première' wijn van het huis)
Na een uur open te zijn, lijkt de wijn wel te veranderen van druif :-)

Da s pas eens interessant!
(of lag het aan het feit dat de fles 3/4 leeg was? ;-) )

Ze was effectief 3/4 leeg:-) Maar volgens mij ligt het niet daaraan. Ik heb nog 1 fles staan, zal bij de volgende eens checken. Na een uur kwam er ineens serieus wat boter door. Complexe wijn dus :-)

"Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes)


Ga naar locatie: