Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine Brusset Côtes du Rhône
18-01-2010, 07:09 PM
Bericht: #1
Domaine Brusset Côtes du Rhône
ik heb onlangs de 2007 gedronken : ik heb heel weinig ervaring met CdR, ik kon hem moeilijk inschatten, een score van 86 gegeven > heeft er iemand ervaring met deze wijn?
15-03-2010, 10:40 PM
Bericht: #2
Laurent Brusset, Côtes du Rhône 2006
Vandaag eerste fleske opengetrokken van de instapwijn van Laurent Brusset.

Colruyt Klassewijnen, nieuwe catalogus voorjaar 2010,
6,50 € (standaardprijs)
maar, momenteel -10 % bij eerste bestelling + 48 fl.

dus slechts 5,85 € Exclamation betaald.

Meteen fruitige aanzet, en ook in de mond bijzonder aangenaam.
Echt sappig zwart en rood fruit en zachte kruiden.
Echt een superwijntje voor die prijs. De goede jaargang 2006 komt duidelijk naar boven, zelfs in zulk een kleine wijn. Echt een fantastische ontdekking.
Dit is één van de 'grootste kleine wijntjes' die ik recent gedronken heb.

(83/100)

Ik ben maar wat blij met dit proefoordeel, want heb er 30 flessen van gekocht voor mijn grootmoeder (no worries, we hebben hele grote familie) en 4 voor mezelf... Big Grin
(en 24 fl. van de Chateau de Nages, Diana, om aan te vullen; zou ook P/K zeer goed moeten zijn).
15-03-2010, 11:53 PM
Bericht: #3
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Heb je hier de Gigondassen al van gedronken, Roeland?
15-03-2010, 11:58 PM
Bericht: #4
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
nope. (nog) niet.

goed/niet goed ?

die 2006 die nu nog in de catalogus staat (hauts de montmirail) is met de 10 % wel verleidelijk. Smile
16-03-2010, 03:35 PM
Bericht: #5
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Vind ik ook, heb tot nu toe steeds aan de verleiding kunnen weerstaan... Wink
Niemand deze wijn (Gigondas) ooit gekocht (en gedronken)?
16-03-2010, 06:57 PM
Bericht: #6
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
De Gigondas Tradition is me al meegevallen ! Heel geconcentreerd, kruidig, echt een winter/herfst/wildwijntje. Ik herinner me nog dat een tafelgenoot zei: "Wat e kanon !!". Spreekt voor zich...huhuh
28-07-2011, 09:32 PM
Bericht: #7
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Ben net de 2009 aan het drinken, 9 euro op domein trouwens.
In wit en rood. Wit was wat banaal, maar ok voor de bbq, mag wel voor 9 euro.
Rood is interessanter, typisch cairanne, proeft snel wat belegen, maar heel fruitig.
Heb ook nog wat tradition de montmirail mee ( gigondas)
28-03-2012, 02:30 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 24-05-2012 om 09:27 PM door Terretoir.)
Bericht: #8
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(16-03-2010 03:35 PM)vinejo schreef:  Vind ik ook, heb tot nu toe steeds aan de verleiding kunnen weerstaan... Wink
Niemand deze wijn (Gigondas) ooit gekocht (en gedronken)?

De verleiding niet kunnen weerstaan. Aangezien ik er nog eentje van heb liggen en deze vlot te krijgen is toch maar eens geproefd, na genoeg lucht te geven weliswaar... Neus was initieel wat gesloten maar is nu mooi open gekomen. Stevige tannines over de gehele lijn die zich tot in de afdronk laten opmerken, en wat voor een trouwens. Afdronk duurt zeer lang! Fruit gevolgd door een licht tintelend gevoel op je tong. Lekker, boeiend, krachtig! Maw, zen geld waard. +-14eu

70% Grenache, 10% Mourvedre, 10% Syrah en 10% Cinsault voor de 2009.

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-05-2012, 10:04 PM
Bericht: #9
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Misschien, een puntje van kritiek. Voor zo jong, en stevig in de tannines te zitten, is deze wat laag in zuren wat de uiteindelijke balans na een aantal jaren misschien wat zal verstoren?

ps zie net dat ik men vorige post ge-edit heb ipv een nieuwe te plaatsen..

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
16-07-2012, 07:52 PM
Bericht: #10
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Domaine Brusset
Cote du Ventoux
2007

Fruitige, frisse wijn.
Easy drinking, perfect voor op een hete zomeravond, zoals vandaag. Uhum...

Jaar of 3 terug gekocht bij Klassewijnen van de kersverse Baron Jef Colruyt voor 4.85€...

Bibere humanum est, ergo bibamus.
16-07-2012, 08:14 PM
Bericht: #11
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(16-07-2012 07:52 PM)Bert schreef:  Domaine Brusset
Cote du Ventoux
2007

Fruitige, frisse wijn.
Easy drinking, perfect voor op een hete zomeravond, zoals vandaag. Uhum...

Jaar of 3 terug gekocht bij Klassewijnen van de kersverse Baron Jef Colruyt voor 4.85€...

Big Grin

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
08-10-2012, 08:29 PM
Bericht: #12
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(28-03-2012 02:30 PM)Tom T schreef:  
(16-03-2010 03:35 PM)vinejo schreef:  Vind ik ook, heb tot nu toe steeds aan de verleiding kunnen weerstaan... Wink
Niemand deze wijn (Gigondas) ooit gekocht (en gedronken)?

De verleiding niet kunnen weerstaan. Aangezien ik er nog eentje van heb liggen en deze vlot te krijgen is toch maar eens geproefd, na genoeg lucht te geven weliswaar... Neus was initieel wat gesloten maar is nu mooi open gekomen. Stevige tannines over de gehele lijn die zich tot in de afdronk laten opmerken, en wat voor een trouwens. Afdronk duurt zeer lang! Fruit gevolgd door een licht tintelend gevoel op je tong. Lekker, boeiend, krachtig! Maw, zen geld waard. +-14eu

70% Grenache, 10% Mourvedre, 10% Syrah en 10% Cinsault voor de 2009.

Vanavond nog eens aan het proeven, alles is hierboven mee gezegd. Ik blijf er wel bij dat deze wat laag in zuren is, wat me een beetje doet twijfelen aan de houdbaarheid. Naargelang de tannines en de power die hij heeft kunnen de zuren dit niet counteren. Ben benieuwd voor later...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
08-10-2012, 08:49 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-10-2012 om 08:49 PM door de populist.)
Bericht: #13
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(08-10-2012 08:29 PM)Tom T schreef:  
(28-03-2012 02:30 PM)Tom T schreef:  
(16-03-2010 03:35 PM)vinejo schreef:  Vind ik ook, heb tot nu toe steeds aan de verleiding kunnen weerstaan... Wink
Niemand deze wijn (Gigondas) ooit gekocht (en gedronken)?

De verleiding niet kunnen weerstaan. Aangezien ik er nog eentje van heb liggen en deze vlot te krijgen is toch maar eens geproefd, na genoeg lucht te geven weliswaar... Neus was initieel wat gesloten maar is nu mooi open gekomen. Stevige tannines over de gehele lijn die zich tot in de afdronk laten opmerken, en wat voor een trouwens. Afdronk duurt zeer lang! Fruit gevolgd door een licht tintelend gevoel op je tong. Lekker, boeiend, krachtig! Maw, zen geld waard. +-14eu

70% Grenache, 10% Mourvedre, 10% Syrah en 10% Cinsault voor de 2009.

Vanavond nog eens aan het proeven, alles is hierboven mee gezegd. Ik blijf er wel bij dat deze wat laag in zuren is, wat me een beetje doet twijfelen aan de houdbaarheid. Naargelang de tannines en de power die hij heeft kunnen de zuren dit niet counteren. Ben benieuwd voor later...
Probeer de 2010 Travers es, daar hebt ge de zuren wel. Echt de moeite. Moet mij dringend Rhône 2010 aanschaffen, zéér goed jaar denk ik, beter dan 2009 dat meer instantplezier geeft.
09-10-2012, 07:16 AM
Bericht: #14
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(08-10-2012 08:49 PM)de populist schreef:  Probeer de 2010 Travers es, daar hebt ge de zuren wel. Echt de moeite. Moet mij dringend Rhône 2010 aanschaffen, zéér goed jaar denk ik, beter dan 2009 dat meer instantplezier geeft.

check, i'll keep that in mind ;-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
20-10-2012, 10:49 PM
Bericht: #15
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(09-10-2012 07:16 AM)Tom T schreef:  
(08-10-2012 08:49 PM)de populist schreef:  Probeer de 2010 Travers es, daar hebt ge de zuren wel. Echt de moeite. Moet mij dringend Rhône 2010 aanschaffen, zéér goed jaar denk ik, beter dan 2009 dat meer instantplezier geeft.

check, i'll keep that in mind ;-)

Yep, ik moet je hierin gelijk geven Wink Op dag 3 met vacuvin was deze super!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
10-11-2012, 11:53 PM
Bericht: #16
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Tof.
Moet binnenkort een paar rhônes laten proeven en aan de hand van dit forum ben ik virtueel naar de Colruyt gestapt en heb o.m. deze Cairanne eruit gepikt.
Ben hem nu aan het proeven. Typischer dan dit kunnen ze hem moeilijk maken. De minderheid Syrah speelt een indrukwekkende rol, de kleur is er ook naar, de viooltjes... Mooi evenwicht en flink bewaarpotentieel (al zal dat alweer geen rol spelen...).
25-11-2012, 01:59 PM
Bericht: #17
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Op ons degustatieke van vrijdag was men hierover het minst enthousiast. Dat kan natuurlijk wel in de schaduw van een paar grote kleppers. Maar het voornaamste feit is natuurlijk de enorme tanninebom, die deze wijn momenteel is, gecombineerd met hoge zuren, die deze wijn eigenlijk maar binnen een paar jaar echt aangenaam zal maken voor de reeds zo geplaagde middenklasse.

De enige karaf waar vrijdag nog wat in overgebleven is. Da's niks, morgen voor mij.
25-11-2012, 02:42 PM
Bericht: #18
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(25-11-2012 01:59 PM)Jordaens schreef:  die deze wijn eigenlijk maar binnen een paar jaar echt aangenaam zal maken voor de reeds zo geplaagde middenklasse.
De enige karaf waar vrijdag nog wat in overgebleven is. Da's niks, morgen voor mij.

Big Grin

Laat je eens weten hoe ie vandaag was?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-11-2012, 07:34 PM
Bericht: #19
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Welnu, de tanninestorm is wat gaan liggen, maar de zuren zijn nog even nadrukkelijk.

Gek eigenlijk, want we hadden deze de tiende thuis voorgeproefd en toen leek hij een stuk evenwichtiger. Er was toen wel eten bij...
03-03-2013, 11:20 PM
Bericht: #20
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Les Travers 2010:

-Heeft karafering nodig om lichte reductie weg te werken en omdat de wijn wat gesloten is, geeft zich niet onmiddellijk vrij
-Salie, tijm, peper, viooltjes, wat vijg en dadel, zwarte kers en cassis, verfijnd, alcohol aan het lijntje gehouden, zoethout, wat gebrand (koffie) boeiend
-In de mond: veel concentratie, volle aanzet, niet zwoel, mooi strak in de lengte, verfrissende zuren, mooie rijpe maar nog wat overheersende tannines die het fruit in goeie banen leiden, wijn met structuur, hoekjes en kantjes, genuanceerd en gevarieerd, alles mooi verknoopt. Jong ontstuimig, wat hoekig baasje nog, ik hou er nu al van maar over een paar jaar wordt dit een wijze volwassen wijn.
-verkozen door Perswijn als beste winterwijn 2012 onder 12,50 euro en volledig terecht. Super prijs-kwaliteit (en momenteel geen verpakkingskost in Collishop, dus heb ik bijbesteld).
28-10-2014, 03:18 PM
Bericht: #21
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Iemand toevallig al de "2012 Domaine Brusset Gigondas Tradition Le Grand Montmirail" geproefd? Staat bij de Klassewijnen nu aan 13,29 EUR.

Ik kocht 5 jaar geleden wel de "2007 Domaine Brusset Gigondas Les Hauts de Montmirail", die vond ik prijs/kwaliteit zeer goed (zodanig dat ik nog maar 1 fles van de 6 overheb Slurp)
28-10-2014, 03:22 PM
Bericht: #22
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(28-10-2014 03:18 PM)TimmyR schreef:  Iemand toevallig al de "2012 Domaine Brusset Gigondas Tradition Le Grand Montmirail" geproefd? Staat bij de Klassewijnen nu aan 13,29 EUR.

Ik kocht 5 jaar geleden wel de "2007 Domaine Brusset Gigondas Les Hauts de Montmirail", die vond ik prijs/kwaliteit zeer goed (zodanig dat ik nog maar 1 fles van de 6 overheb Slurp)

Nog niet geproefd, ken enkel de 2000 die ik dronk een 5-tal jaren terug en die was schitterend.
Zou er wel vertrouwen in hebben..
Maar sowieso, blij van je hier terug te lezen, Timmy! Smile

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-10-2014, 03:45 PM
Bericht: #23
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
(28-10-2014 03:22 PM)vinejo schreef:  
(28-10-2014 03:18 PM)TimmyR schreef:  Iemand toevallig al de "2012 Domaine Brusset Gigondas Tradition Le Grand Montmirail" geproefd? Staat bij de Klassewijnen nu aan 13,29 EUR.

Ik kocht 5 jaar geleden wel de "2007 Domaine Brusset Gigondas Les Hauts de Montmirail", die vond ik prijs/kwaliteit zeer goed (zodanig dat ik nog maar 1 fles van de 6 overheb Slurp)

Nog niet geproefd, ken enkel de 2000 die ik dronk een 5-tal jaren terug en die was schitterend.
Zou er wel vertrouwen in hebben..
Maar sowieso, blij van je hier terug te lezen, Timmy! Smile

Na jaren enkel lezen hier en CT'en, dacht ik dat ik mij maar eens moest gaan moeien hier Tongue

Dat zal die Antwerpse aard zijn wss Big Grin

Brusset is me inderdaad zelf nog niet tegengevallen, ook de simpelere cuvées niet. Maar goe, ik ben overtuigd en heb er 6 besteld! cheers
20-01-2015, 12:08 AM
Bericht: #24
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône Villages Cairanne Les Travers
Deze avond de Cairanne 2012 geproefd.
Correcte wijn, mooi gemaakt, goed evenwicht.
Maar hij was wat boring nadat we ook Mas Libian en Viret hadden gedronken...
86-87

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
28-07-2017, 09:38 AM
Bericht: #25
RE: Domaine Brusset
Gigondas - Les Hauts de Montmirail 2011
Deze donkerpaarse Gigondas was aanvankelijk redelijk gesloten maar komt er door na een uurtje.
Aroma's van zoethout, caramel-toffee, rozijntjes en ceder.
Smoothly zoet-fruitig in de mond maar doordrenkt van fijne zuurtjes die het tot een mooi geheel maken.
90+

Bibere humanum est, ergo bibamus.
10-12-2017, 11:18 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 10-12-2017 om 11:19 AM door TheWineVet.)
Bericht: #26
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône
Gigondas 'les hauts de Montmirrail' 2013: 50g-20M-30S bij openen al onmiddellijk een mooie, kruidige neus, waar de 20% Mourvedre een delicate hoofdrol speelde met zijn zacht gelooid leder. 's Avonds kwam dan de 50% grenache eerder opzetten en werd de wijn ronder en breder. Een wijn die alles beat wat een zuidelijke Rhone moet bevatten. Nog wel een jaartje of 4-5 wachten om soepeler en opener te worden. Beter dan menig C9P.
CdR Cairanne 'les chabriles' VV 2013: 60%G-40%S Na een uurtje openstaan, komt deze wijn volledig open. Prachtige, zachte, volle grenache, perfect aangevuld met de syrah. SuperPQ.Een lichte rokerigheid komt opzetten, maar in perfecte balans met de rest.

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
10-12-2017, 12:23 PM
Bericht: #27
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône
(10-12-2017 11:18 AM)TheWineVet schreef:  Een wijn die alles beat wat een zuidelijke Rhone moet bevatten.

Beat it, just beat it, woew!
Heel bevattelijk uitgelegd anders Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-12-2017, 09:55 AM
Bericht: #28
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône
(10-12-2017 12:23 PM)vinejo schreef:  
(10-12-2017 11:18 AM)TheWineVet schreef:  Een wijn die alles beat wat een zuidelijke Rhone moet bevatten.

Beat it, just beat it, woew!
Heel bevattelijk uitgelegd anders Wink
Zal 't gaan ja?

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
31-08-2022, 09:31 AM
Bericht: #29
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône
Gigondas Grand Montmirail 2020
A.O.P.
Dom. Brusset
14,5%Vol - Colruyt 16,79 euro
70% Grenache - 10% Mourvèdre - 10% Cinsault

Misschien kunnen we op een ander moment de loftrompet steken over de exotische vriendelijkheid van rijpe grenache.
Hier heel even alleen maar het door wijnscribenten,-critici, -lectoren, -sommeliers, -snobs en aanverwanten zo verafschuwde L-woord gebruiken.

De wijn ziet er lekker uit.
De geur is lekker.
De smaak is lekker.
31-08-2022, 10:59 AM
Bericht: #30
RE: Domaine Brusset Côtes du Rhône
(31-08-2022 09:31 AM)Rik Martens schreef:  Gigondas Grand Montmirail 2020
A.O.P.
Dom. Brusset
14,5%Vol - Colruyt 16,79 euro
70% Grenache - 10% Mourvèdre - 10% Cinsault

Misschien kunnen we op een ander moment de loftrompet steken over de exotische vriendelijkheid van rijpe grenache.
Hier heel even alleen maar het door wijnscribenten,-critici, -lectoren, -sommeliers, -snobs en aanverwanten zo verafschuwde L-woord gebruiken.

De wijn ziet er lekker uit.
De geur is lekker.
De smaak is lekker.
Hier mag dat gelukkig wel nog Rik.


Ga naar locatie: