Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Penley Estate
17-07-2012, 11:54 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 17-07-2012 om 11:56 AM door nco.)
Bericht: #1
Penley Estate
Shiraz Hyland 2007

Mijn notitie op CT: Not my wine. Too ripe, too viscous, too much vanilla, too in every aspect actually,.... The bottle just does not get empty and that is probably saying the most... Definitely a type of wine I don't like anymore and are not bying anymore. What to do with my 2 other bottleswattewatte

Valt in de categorie van jeugdzonden (er van uitgaande dat ik 2 jaar geleden nog in mijn jeugd zat, it's all between the ears Smile). En wetende dat ik 1) deze wijn geproefd heb alvorens te kopen en 2) de vernietigende recensie van Gary V gelezen had alvorens ik hem proefde en kocht.

Ik weet nog dat ik dat ik dacht toen ik hem proefde "mmm, zo erg als GV het stelt is het toch niet...", terwijl ik me nu eigenlijk heel goed in die zijn TN kan vinden (" VaynerPAZZZ; COLOR-dark; NOSE-we're in trouble -- the Oak Monster makes an obnoxious appearance; very milky and dairy; I'm disgusted; so creamy and over oaked; PALATE-I'm not a fan; way too over extracted and heavily oaked: I will be removing splinters from my mouth for weeks; completely over the top and unacceptable; this is a science project; WS-90; GV-68 68 points")

Ik moet wel zeggen: zeer goed bestand tegen oxidatie. 4 dagen open, 4 dag zat er nog één glas in de fles, gewoon bewaard uit de frigo en zonder vacuvin en toch niet geoxideerd.

Schrijf dit terwijl dit uit de IPOD komt, prachtige song! En dan nog gevolgd door Sophia "There are no goodbyes". Kan bijna niet beter...

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
17-07-2012, 06:21 PM
Bericht: #2
RE: Penley Estate
Zelfde gevoel voor wat betreft Aussie Shiraz. Enkel die van de prijsvraag lang geleden interesseert me nog ;-)
En dat ie bestand is tegen oxidatie wil mss wel iets zeggen over de hoeveelheid sulfiet die is toegevoegd.. Rolleyes

Schrijf dit met TMCoil als soundtrack ;-) - kende de naam van de groep maar wist niet dat ik er een song van kende (idem met Cocteau Twins als t nummer oorspronkelijk van hen is) Wrééd schoon idd!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-07-2012, 11:29 AM
Bericht: #3
RE: Penley Estate
(17-07-2012 06:21 PM)vinejo schreef:  Zelfde gevoel voor wat betreft Aussie Shiraz. Enkel die van de prijsvraag lang geleden interesseert me nog ;-)
En dat ie bestand is tegen oxidatie wil mss wel iets zeggen over de hoeveelheid sulfiet die is toegevoegd.. Rolleyes

Schrijf dit met TMCoil als soundtrack ;-) - kende de naam van de groep maar wist niet dat ik er een song van kende (idem met Cocteau Twins als t nummer oorspronkelijk van hen is) Wrééd schoon idd!

Vinejo, begrijp ik het goed dat je alle Aussie Shiraz overoaked/overextracted/... vind? Of is het gewoon mijn beurt om even op mijn paard te springen?
18-07-2012, 02:23 PM
Bericht: #4
RE: Penley Estate
Hop paardje hop ... spring mee op de kar

(16-11-2011 06:53 PM)vinejo schreef:  Amon Ra, tja, daar zijn er anderen die er wat naast hebben geproefd vermoed ik. Ik vond die alvast zeer zeer straf, van het beste wat ik ooit uit de nieuwe wereld dronk. Finesse en power gebundeld in een meesterlijke wijn.

(17-11-2011 12:06 AM)dr_magooo schreef:  Amon Ra 2005, Barossa Valley, Ben Glaetzer: ongefilterd, troebele zeer intens purperrode kleur, opvallend floraal, viooltjes springen er uit, wat eucalyptus, peper, héél expressieve neus. Pakken donkerrood fruit, en pruimencompote gecounterd door heel fijne rijpe zuren. Heel veel finesse en fraîcheur in deze wijn. Wat een spankracht en diepte. Heel veel lengte met op het einde nog een extra punch donkerrood fruit. Mondsensatie die doet denken aan Clos des Papes 2007. RP 98. Héél grote shiraz ! Héél gestileerd!

Dit schreef ik zondagavond hierover in een PB @Jo

"Nog es bedankt voor het restje Amon Ra, man, fantastisch gewoon, wat een spankracht, wat een diepte, op het einde nog een ferme linkse punch van donkerrood fruit met enorm stevige zuuronderbouw. Schittttterend ++++."

Net zoals er goeie merlot is zeker Big Grin

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
18-07-2012, 06:23 PM
Bericht: #5
RE: Penley Estate
(18-07-2012 11:29 AM)Peter VdV schreef:  
(17-07-2012 06:21 PM)vinejo schreef:  Zelfde gevoel voor wat betreft Aussie Shiraz. Enkel die van de prijsvraag lang geleden interesseert me nog ;-)
En dat ie bestand is tegen oxidatie wil mss wel iets zeggen over de hoeveelheid sulfiet die is toegevoegd.. Rolleyes

Schrijf dit met TMCoil als soundtrack ;-) - kende de naam van de groep maar wist niet dat ik er een song van kende (idem met Cocteau Twins als t nummer oorspronkelijk van hen is) Wrééd schoon idd!

Vinejo, begrijp ik het goed dat je alle Aussie Shiraz overoaked/overextracted/... vind? Of is het gewoon mijn beurt om even op mijn paard te springen?

Spring maar eens op uw paar, Peter, maar trek eerst een broek aan hé! Big Grin

[Afbeelding: horse-man.jpg]

Nee, serieus, ik denk dat Koen er een beetje op zat (niet op t paard). Net zoals jij dat gevoel hebt bij merlot, heb ik,quasi altijd dat gevoel bij Aussie shiraz. Amon Ra had dat veel minder, net als mss nog een paar andere (ik denk hier bvb aan de Rosemount Estate Balmoral Syrah 1994 die ik ooit dronk - tiens, misschien hebben ze gewoon wat tijd nodig..?).
Feit is, blind herkennen is moeilijk maar na Z Afrika is Australië het land dat voor mij t meest herkenbaar is, en al zeker shiraz...En herkenbaarheid is voor mij ook een beetje een teken van eenvormigheid...
Maar als ik bij u de goulée kom proeven kan je me waarschijnlijk makkelijk van t tegendeel overtuigen ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
18-07-2012, 09:37 PM
Bericht: #6
RE: Penley Estate
prima idee Vinejo!
19-07-2012, 09:41 AM
Bericht: #7
RE: Penley Estate
(18-07-2012 06:23 PM)vinejo schreef:  Amon Ra had dat veel minder, net als mss nog een paar andere (ik denk hier bvb aan de Rosemount Estate Balmoral Syrah 1994 die ik ooit dronk - tiens, misschien hebben ze gewoon wat tijd nodig..?).

Nog een goeie en relatief goedkope (+/- 9,5 euro) die ik recent nog dronk, is de Terlato & Chapoutier 2007 Shiraz (wel met 5% Viognier). Amon Ra dronk ik nog niet maar wel zijn kleine broertje Wallace en die vond ik ook dik ook (na lange karaffage)...

"If it's red, French, costs too much, and tastes like the water that's left in the vase after the flowers have died and rotted, it's probably Burgundy."
-Jay McInerney, "Bacchus & Me" => To be clear, just like the quote :-)
19-07-2012, 10:37 AM
Bericht: #8
RE: Penley Estate
(19-07-2012 09:41 AM)nco schreef:  
(18-07-2012 06:23 PM)vinejo schreef:  Amon Ra had dat veel minder, net als mss nog een paar andere (ik denk hier bvb aan de Rosemount Estate Balmoral Syrah 1994 die ik ooit dronk - tiens, misschien hebben ze gewoon wat tijd nodig..?).

Nog een goeie en relatief goedkope (+/- 9,5 euro) die ik recent nog dronk, is de Terlato & Chapoutier 2007 Shiraz (wel met 5% Viognier). Amon Ra dronk ik nog niet maar wel zijn kleine broertje Wallace en die vond ik ook dik ook (na lange karaffage)...

Daar zeg je wat, Nico! Wij kregen die Terlato ooit blind op een proeverij en dachten dat het noordelijke Rhone was!! watte

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
19-07-2012, 10:52 AM
Bericht: #9
RE: Penley Estate
(19-07-2012 09:41 AM)nco schreef:  Nog een goeie en relatief goedkope (+/- 9,5 euro) die ik recent nog dronk, is de Terlato & Chapoutier 2007 Shiraz (wel met 5% Viognier).

Waar?

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
19-07-2012, 11:17 AM
Bericht: #10
RE: Penley Estate
(19-07-2012 10:52 AM)koen schreef:  
(19-07-2012 09:41 AM)nco schreef:  Nog een goeie en relatief goedkope (+/- 9,5 euro) die ik recent nog dronk, is de Terlato & Chapoutier 2007 Shiraz (wel met 5% Viognier).

Waar?

Ze verkopen deze in de klassewijnen van de Collishop.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City


Ga naar locatie: