Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Les geven over vinificatie in de kleuterklas: back to the basics
30-09-2012, 09:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-09-2012 om 09:08 PM door de populist.)
Bericht: #1
Les geven over vinificatie in de kleuterklas: back to the basics
De Ark is een school voor kleuter- en lager onderwijs in Kessel-Lo. Onze kleutertweeling, elk vijf jaar oud, kwamen thuis met een briefje waarin de papa’s vriendelijk uitgenodigd werden om in de klas te komen praten over hun hobby of werk. Daar had ik wel eens zin in, maar waarover? Mijn werk als hulpverlener is te ernstig om goed te zijn, maar iets over wijn kon wel lukken. Op een zonnige morgen trok ik het onbekende tegemoet, de derde kleuterklas van juf Tina. Ik nam mee twee grote blauwe druiventrossen, een oude metalen fruitpers waarmee onze overbuurvrouw haar rode besjes plet om confituur te maken, een doos druivensap en een fles witte wijn . “Het is nooit te vroeg om over wijn te leren”, trachtte ik mezelf gerust te stellen.

De rest lees je op: http://www.winetasting.be/nl/Info/WineTales/?art=40707

nb: Dit is een Wine Tale van een jaar geleden. Deze maand heb ik geen nieuwe Wine Tale klaargekregen. De volgende zal handelen over vinificatie, benaderd vanuit het perspectief van een Saccharomyces Cerevisiae gistcel. Hopelijk wordt het grappig (en informatief).
30-09-2012, 09:27 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 30-09-2012 om 09:29 PM door doc.)
Bericht: #2
RE: Les geven over vinificatie in de kleuterklas: back to the basics
Hartverwarmend mooi :-) "Chocolademelk komt van bruine koeien..." Big Grin

Buvez du vin et vivez joyeux !
01-10-2012, 10:39 AM
Bericht: #3
RE: Les geven over vinificatie in de kleuterklas: back to the basics
Schitterend ....

Hoe vaker je proeft des te meer je ontdekt, hoe meer je ontdekt hoe groter het genot....
01-10-2012, 11:06 AM
Bericht: #4
RE: Les geven over vinificatie in de kleuterklas: back to the basics
(30-09-2012 09:06 PM)de populist schreef:  De volgende zal handelen over vinificatie, benaderd vanuit het perspectief van een Saccharomyces Cerevisiae gistcel. Hopelijk wordt het grappig

Droog. Poeierdroog Cool

"Quickly, bring me a beaker of wine so that I may wet my mind and say something clever" (Aristophanes)
02-10-2012, 04:22 PM
Bericht: #5
RE: Les geven over vinificatie in de kleuterklas: back to the basics
woeha

Ik kan bijna voelen wat een marteling dat was... - niet evident


Ga naar locatie: