Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Topwijnen.be
05-03-2013, 12:07 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 05-03-2013 om 09:03 PM door stassivo.)
Bericht: #1
Topwijnen.be
Mijn eerste post, jammer genoeg negatief, dit was niet de bedoeling maar dit wil ik toch even kwijt. Ik zal me later nog wel meer uitgebreid voorstellen, maar kort nu al: Ivo, 23 jaar, 3 jaar interesse in wijn en ik lees dit uitstekende forum al geruime tijd om bij te leren over wijn. Eén van de dingen die ik hier opgepikt heb is dat Topwijnen.be een betrouwbare site voor Bdx primeuraankopen is. Ik wil toch ook even mijn eigen ervaring delen.

Midden januari voelde ik plots de drang om snel nog wat Sauternes 2011 aan te kopen nadat ik zag dat deze nog en primeur aangeboden werd door Topwijnen.be. Ik bestelde 8 flessen Doisy Vedrines en 4 flessen Doisy Daëne en wachtte op bevestiging. 7 dagen later een vriendelijk mailtje met de waarschuwing dat deze wijnen pas in 2014 geleverd worden en de vraag of dit ok was. Na bevestiging de volgende dag plots een mailtje om te melden dat de voorraad Doisy Vedrines niet toereikend was voor mijn bestelling. Er zou een vraag in Bordeaux gelanceerd worden. Een volledige maand ging om en ondanks twee mailtjes met vragen van mij kreeg ik geen duidelijkheid over welk deel van de bestelling ik wel al kon vastleggen en betalen. Gisteren na nog eens een herinneringsmailtje van mij plots de mededeling dat ik Doisy Vedrines kon krijgen maar enkel aan de prijs van 26 excl btw in plaats van 21,65 excl btw zoals in mijn bevestigingsmail (en nog steeds geafficheerd op de site!), dus 20% meer. Geen informatie over de Doisy Daëne, ook al heb ik meermaals gevraagd of ik dat deel van de bestelling al kon vastleggen. Ik weet dat het misschien onrealistisch is om nog steeds de en primeurprijs te willen betalen voor deze wijnen maar ik heb het gevoel dat dit toch geen eerlijke manier van handelen is:
-de wijnen staan nog steeds als voorradig op de website
-de en primeur prijzen staan nog steeds geafficheerd
-men heeft vorige maand een nieuwsbrief verstuurd met de boodschap dat deze wijnen nog te krijgen waren aan die prijzen

Wat denken jullie hiervan? Misschien reageer ik te heftig maar deze wijnen aan deze prijzen na 1,5 maand op deze manier nog mislopen voelt niet aangenaam banghead
Hopelijk kan ik na deze eerste post in de toekomst positieve bijdragen doen aan het forum Smile (edit: sneller dan ik dacht al, zie bericht #3)
05-03-2013, 05:47 PM
Bericht: #2
RE: Topwijnen.be
Confronteer hen gewoon met je bevindingen (prijs op site en aangeduid als in voorraad) en vraag wat het probleem is en waarom dit dan nog niet is aangepast.
05-03-2013, 09:02 PM
Bericht: #3
Big Grin RE: Topwijnen.be
Heb ik gedaan. Na mijn confrontatie erkent men nu de fout volledig. Ik krijg de wijnen toch aan de afgesproken prijs Smile . Ik had even het gevoel dat klantentevredenheid hen niet zo nauw aan het hart lag, vandaar dat ik gisteren de bui al zag hangen, maar dit voorval bewijst het tegendeel. Ondanks alles ben ik dus toch nog een tevreden klant. cheers
05-03-2013, 09:21 PM
Bericht: #4
RE: Topwijnen.be
(05-03-2013 09:02 PM)stassivo schreef:  Heb ik gedaan. Na mijn confrontatie erkent men nu de fout volledig. Ik krijg de wijnen toch aan de afgesproken prijs Smile . Ik had even het gevoel dat klantentevredenheid hen niet zo nauw aan het hart lag, vandaar dat ik gisteren de bui al zag hangen, maar dit voorval bewijst het tegendeel. Ondanks alles ben ik dus toch nog een tevreden klant. cheers

Oef, eind goed al goed Smile
En nu wat tasting notes posten van wijnen die je daar gekocht hebt hé ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-09-2014, 05:18 PM
Bericht: #5
RE: Topwijnen.be
voor de liefhebbers
zie bijlage


Bijlagen
.pdf  Topwijnen Thema-avond Bernard Magrez 2014.pdf (Grootte: 1.11 MB / Aantal keer gedownload: 49)

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
16-09-2014, 08:43 PM
Bericht: #6
RE: Topwijnen.be
(16-09-2014 05:18 PM)shiraz schreef:  voor de liefhebbers
zie bijlage

Graag had ik wel het prijskaartje willen kennen van al deze wijnen van Magrez.
Ben niet van plan dit allemaal op te zoeken op hun site.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
16-09-2014, 09:15 PM
Bericht: #7
RE: Topwijnen.be
(16-09-2014 08:43 PM)don quichotte schreef:  
(16-09-2014 05:18 PM)shiraz schreef:  voor de liefhebbers
zie bijlage

Graag had ik wel het prijskaartje willen kennen van al deze wijnen van Magrez.
Ben niet van plan dit allemaal op te zoeken op hun site.

Topwijnen is een familiebedrijf met goede reputatie en eerlijke prijzen.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
16-09-2014, 10:21 PM
Bericht: #8
RE: Topwijnen.be
(16-09-2014 09:15 PM)vinejo schreef:  
(16-09-2014 08:43 PM)don quichotte schreef:  
(16-09-2014 05:18 PM)shiraz schreef:  voor de liefhebbers
zie bijlage

Graag had ik wel het prijskaartje willen kennen van al deze wijnen van Magrez.
Ben niet van plan dit allemaal op te zoeken op hun site.

Topwijnen is een familiebedrijf met goede reputatie en eerlijke prijzen.

Des te beter Jo, maar dat kan ik niet opmaken uit de publicatie van de Magrez wijnen.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
17-09-2014, 11:21 AM
Bericht: #9
RE: Topwijnen.be
(16-09-2014 09:15 PM)vinejo schreef:  Topwijnen is een familiebedrijf met goede reputatie en eerlijke prijzen.
Ben al enkele keren op hun site geweest omdat dit niet ver rijden is voor me, maar ik zie enkel te bestellen per 12...
Weet er iemand of dit klopt?
Of mail ik hen gewoon even?
17-09-2014, 01:06 PM
Bericht: #10
RE: Topwijnen.be
(17-09-2014 11:21 AM)Biff schreef:  
(16-09-2014 09:15 PM)vinejo schreef:  Topwijnen is een familiebedrijf met goede reputatie en eerlijke prijzen.
Ben al enkele keren op hun site geweest omdat dit niet ver rijden is voor me, maar ik zie enkel te bestellen per 12...
Weet er iemand of dit klopt?
Of mail ik hen gewoon even?

Mailen en gewoon per stuk bestellen, geen probleem.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
17-09-2014, 02:39 PM
Bericht: #11
RE: Topwijnen.be
(17-09-2014 01:06 PM)vinejo schreef:  
(17-09-2014 11:21 AM)Biff schreef:  
(16-09-2014 09:15 PM)vinejo schreef:  Topwijnen is een familiebedrijf met goede reputatie en eerlijke prijzen.
Ben al enkele keren op hun site geweest omdat dit niet ver rijden is voor me, maar ik zie enkel te bestellen per 12...
Weet er iemand of dit klopt?
Of mail ik hen gewoon even?

Mailen en gewoon per stuk bestellen, geen probleem.

Ah super!!
Bedanktthumbsup
28-09-2014, 05:56 PM
Bericht: #12
RE: Topwijnen.be
fyi - zij staan ook elk jaar op megavino. altijd wel eens leuk om langs hun stand te passeren...

Wine is sunlight held together by water…
By Galileo Gillilei
10-11-2014, 07:59 PM
Bericht: #13
RE: Topwijnen.be
groot degustatieweekend dat plaatsvindt te Lo, Ooststraat 42 – 44 aanstaande vrijdag 14/11 (van 18h – 22h), zaterdag 15/11 (van 14h – 20h) en zondag 15/11 (van 14h – 20h), en waarop u van harte wordt uitgenodigd.

Er worden meer dan 120 wijnen te proeven aangeboden, waaronder voornamelijk topwijnen uit Bordeaux, Bourgogne, Rhône maar ook uit andere regio's.

Gezien het magnifieke aanbod Grands Crus dat ter degustatie wordt aangeboden, mag u dit evenement zeker niet missen. Vrij in en uit en geen reservatie noodzakelijk!

Wie eens is geweest, komt steeds terug. Wie nog nooit kwam moet zeker eens langskomen.

degustatielijst zie bijlage


Bijlagen
.pdf  degustatielijst.pdf (Grootte: 291.18 KB / Aantal keer gedownload: 28)

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
07-01-2015, 05:31 PM
Bericht: #14
RE: Topwijnen.be
Vraagje - is de winkel ook te fysiek te bezoeken en kan men ter plaatse aankopen ?
Ik was in Westvleteren voor het bier, maar stond zaterdagnamiddag bij Topwijnen aan een gesloten poort ....

When in doubt ... drink Pomerol !
08-01-2015, 12:20 AM
Bericht: #15
RE: Topwijnen.be
(07-01-2015 05:31 PM)Mathijs81 schreef:  Vraagje - is de winkel ook te fysiek te bezoeken en kan men ter plaatse aankopen ?
Ik was in Westvleteren voor het bier, maar stond zaterdagnamiddag bij Topwijnen aan een gesloten poort ....
Goeie vraag, ik woon op een 15tal km van Topwijnen en heb ook al enkele keren gedacht om es te stoppen....
08-01-2015, 10:12 AM
Bericht: #16
RE: Topwijnen.be
(08-01-2015 12:20 AM)Biff schreef:  
(07-01-2015 05:31 PM)Mathijs81 schreef:  Vraagje - is de winkel ook te fysiek te bezoeken en kan men ter plaatse aankopen ?
Ik was in Westvleteren voor het bier, maar stond zaterdagnamiddag bij Topwijnen aan een gesloten poort ....
Goeie vraag, ik woon op een 15tal km van Topwijnen en heb ook al enkele keren gedacht om es te stoppen....

Openingsuren is alvast nergens online terug te vinden. Is een onderdeel van Voeding Lesage, welke blijkbaar een groothandel is. Het zou mij dus niet verbazen moest topwijnen.be uitsluitend een webwinkel zijn.

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
08-01-2015, 10:46 AM
Bericht: #17
RE: Topwijnen.be
(08-01-2015 10:12 AM)Mr Coone schreef:  
(08-01-2015 12:20 AM)Biff schreef:  
(07-01-2015 05:31 PM)Mathijs81 schreef:  Vraagje - is de winkel ook te fysiek te bezoeken en kan men ter plaatse aankopen ?
Ik was in Westvleteren voor het bier, maar stond zaterdagnamiddag bij Topwijnen aan een gesloten poort ....
Goeie vraag, ik woon op een 15tal km van Topwijnen en heb ook al enkele keren gedacht om es te stoppen....

Openingsuren is alvast nergens online terug te vinden. Is een onderdeel van Voeding Lesage, welke blijkbaar een groothandel is. Het zou mij dus niet verbazen moest topwijnen.be uitsluitend een webwinkel zijn.

Mijn broer is ooit ter plaatse geweest om te kopen als particulier en dat kon, maar ik denk dat hij vooraf een afspraak had gemaakt, dus ik weet niet of er echt een "winkel" is....
08-01-2015, 11:18 AM
Bericht: #18
RE: Topwijnen.be
(08-01-2015 10:46 AM)Dave schreef:  Mijn broer is ooit ter plaatse geweest om te kopen als particulier en dat kon, maar ik denk dat hij vooraf een afspraak had gemaakt, dus ik weet niet of er echt een "winkel" is....

OK, thanks for the info.
Misschien interessanter om daar te bestellen en zelf af te halen dan. Het zijn interessante prijzen op de website, en het is maar 45 min. rijden :-)

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
09-01-2015, 02:11 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-01-2015 om 02:12 PM door Biff.)
Bericht: #19
RE: Topwijnen.be
(08-01-2015 11:18 AM)Mr Coone schreef:  Het zijn interessante prijzen op de website, en het is maar 45 min. rijden :-)

Als ik vergelijk met sommige prijzen in de Auchan zijn ze soms wel duurder...
Zou dit liggen aan het feit dat het Frankrijk is mss?

Ducru-Beaucaillou 2010 staat bij Auchan aan 199,95 en bij Topwijnen 229,84...
Das toch al een redelijk verschil wanneer je ze er 6 koopt...
Brane-Cantenac 2010 nu in promotie bij Auchan aan 69, Topwijnen 79,99... Anders kost ie wel 84,5 in Auchan!
Vooral uit je doppen kijken, en vergelijken zeker...
09-01-2015, 02:33 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-01-2015 om 02:49 PM door Mr Coone.)
Bericht: #20
RE: Topwijnen.be
(09-01-2015 02:11 PM)Biff schreef:  
(08-01-2015 11:18 AM)Mr Coone schreef:  Het zijn interessante prijzen op de website, en het is maar 45 min. rijden :-)

Als ik vergelijk met sommige prijzen in de Auchan zijn ze soms wel duurder...
Zou dit liggen aan het feit dat het Frankrijk is mss?

Ducru-Beaucaillou 2010 staat bij Auchan aan 199,95 en bij Topwijnen 229,84...
Das toch al een redelijk verschil wanneer je ze er 6 koopt...
Brane-Cantenac 2010 nu in promotie bij Auchan aan 69, Topwijnen 79,99... Anders kost ie wel 84,5 in Auchan!
Vooral uit je doppen kijken, en vergelijken zeker...

OK, thanks Smile
Dat zal dan waarschijnlijk Auchan online zijn denk ik?
Goede ervaringen daarmee? Wij iets minder eigenlijk (de betaling met Mastercard niet aanvaarden en onze bestelling als frauderisico opgeven...)

edit: Ducru-Beaucaillou... uitstekende wijnkeuze! ;-)

In water, one sees one's own face.
But in wine, one beholds the heart of another
09-01-2015, 07:42 PM
Bericht: #21
RE: Topwijnen.be
Topwijnen is een correcte handelaar, ze leveren vanaf 250€ gratis aan huis.

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
09-01-2015, 11:02 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 09-01-2015 om 11:05 PM door Biff.)
Bericht: #22
RE: Topwijnen.be
(09-01-2015 02:33 PM)Mr Coone schreef:  
(09-01-2015 02:11 PM)Biff schreef:  
(08-01-2015 11:18 AM)Mr Coone schreef:  Het zijn interessante prijzen op de website, en het is maar 45 min. rijden :-)

Als ik vergelijk met sommige prijzen in de Auchan zijn ze soms wel duurder...
Zou dit liggen aan het feit dat het Frankrijk is mss?

Ducru-Beaucaillou 2010 staat bij Auchan aan 199,95 en bij Topwijnen 229,84...
Das toch al een redelijk verschil wanneer je ze er 6 koopt...
Brane-Cantenac 2010 nu in promotie bij Auchan aan 69, Topwijnen 79,99... Anders kost ie wel 84,5 in Auchan!
Vooral uit je doppen kijken, en vergelijken zeker...

OK, thanks Smile
Dat zal dan waarschijnlijk Auchan online zijn denk ik?
Goede ervaringen daarmee? Wij iets minder eigenlijk (de betaling met Mastercard niet aanvaarden en onze bestelling als frauderisico opgeven...)

edit: Ducru-Beaucaillou... uitstekende wijnkeuze! ;-)
Idd, online prijzen...
Geen ervaring mee, wel met aankoop in Auchan zelf.
Heb hier gelezen van die frauderisicoshizzle, wuk is dat eigenlijk.... Qua klantvriendelijkheid Huh
(09-01-2015 07:42 PM)shiraz schreef:  Topwijnen is een correcte handelaar, ze leveren vanaf 250€ gratis aan huis.
Ik twiifel niet aan hun correctheid, dit zal zeker in orde zijn!!
Ik wou gewoon effe tonen dat ze op sommige wijnen wel duurder zijn (zoals in zoveel plaatsen eigenlijk)...
We overwegen trouwens ook een bestelling bij Topwijnen, aangezien Vinejo zei dat bestellen per fles geen probleem gaf..., en ik op 15min rijden ervan woonSmile
10-01-2015, 12:39 AM
Bericht: #23
RE: Topwijnen.be
Inderdaad geen probleem om te bestellen per fles.
Prijzen vergelijken met Auchan is trouwens zinloos en niet fair tov Topwijnen (en andere reguliere wijnhandels), in Auchan is de beschikbaarheid tijdelijk of beperkt (zeker bij scherpe prijzen), bij Topwijnen heb je constant alle recente jaargangen van zowat alle kwaliteitsbordeaux.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-01-2015, 01:19 AM
Bericht: #24
RE: Topwijnen.be
(10-01-2015 12:39 AM)vinejo schreef:  Inderdaad geen probleem om te bestellen per fles.
Prijzen vergelijken met Auchan is trouwens zinloos en niet fair tov Topwijnen (en andere reguliere wijnhandels), in Auchan is de beschikbaarheid tijdelijk of beperkt (zeker bij scherpe prijzen), bij Topwijnen heb je constant alle recente jaargangen van zowat alle kwaliteitsbordeaux.

thumbsup ik denk dat het inderdaad moeilijk concurreren is met de grootwarenhuizen

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
10-01-2015, 10:20 AM
Bericht: #25
RE: Topwijnen.be
(10-01-2015 01:19 AM)shiraz schreef:  
(10-01-2015 12:39 AM)vinejo schreef:  Inderdaad geen probleem om te bestellen per fles.
Prijzen vergelijken met Auchan is trouwens zinloos en niet fair tov Topwijnen (en andere reguliere wijnhandels), in Auchan is de beschikbaarheid tijdelijk of beperkt (zeker bij scherpe prijzen), bij Topwijnen heb je constant alle recente jaargangen van zowat alle kwaliteitsbordeaux.

thumbsup ik denk dat het inderdaad moeilijk concurreren is met de grootwarenhuizen
Auchan ligt op 25min rijden, Topwijnen op 15...
Voor het verschil van 10min rijden tov het prijsverschil rijd ik graag naar Auchan.
Maar idd, vergelijken is mss niet correct!!
10-01-2015, 11:12 AM
Bericht: #26
RE: Topwijnen.be
Biff : het frauderisico krijgen we door van onze betaalprovider. Ik heb eergisteren een klant gehad die met een duitse visa op een duits adres wilde bestellen maar op dat moment voor zijn werk in de ukraine was. Dat wordt dus pertinent afgekeurd door de provider als een potentieel frauderisico.

http://www.wijn-in-huis.be
10-01-2015, 12:22 PM
Bericht: #27
RE: Topwijnen.be
(10-01-2015 11:12 AM)Abouriou schreef:  Biff : het frauderisico krijgen we door van onze betaalprovider. Ik heb eergisteren een klant gehad die met een duitse visa op een duits adres wilde bestellen maar op dat moment voor zijn werk in de ukraine was. Dat wordt dus pertinent afgekeurd door de provider als een potentieel frauderisico.
A oke, dat weten we ook alweerSmile...
Ik had er eigenlijk geen idee van!
Dus eigenlijk is het een bescherming voor de houder van de kaart omdat de provider ervan uitgaat dat hun klant die in uw geval Duitser is normaal niet betaald vanuit Ukraine...
Makes sense to me...thank you
10-01-2015, 12:42 PM
Bericht: #28
RE: Topwijnen.be
Inderdaad! Smile

http://www.wijn-in-huis.be
30-01-2015, 11:25 AM
Bericht: #29
RE: Topwijnen.be
ter info --> zie bijlage


Bijlagen
.pdf  UITN_Lesage Topwijnen_proef2.pdf (Grootte: 204.11 KB / Aantal keer gedownload: 43)

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
31-01-2015, 11:01 AM
Bericht: #30
RE: Topwijnen.be
(30-01-2015 11:25 AM)shiraz schreef:  ter info --> zie bijlage

Dank voor de info, Shiraz!

Ik zit die avond ook in de wijn maar zou veel liever naar Lo rijden voor deze fantastische degustatie met uitleg van een van de beste oenologen ter wereld...
Jammer genoeg, de plicht roept...
banghead

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: