Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Coteaux de Layon AOC (Regio Anjou-Loire).
20-04-2013, 01:03 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-04-2013 om 02:07 PM door Nick Wood.)
Bericht: #1
Coteaux de Layon AOC (Regio Anjou-Loire).
Gisterenavond bij vrienden gaan dineren, ik had de wijn meegenomen.

Een witte en een rode, de rode is (was) een Beaujolais dus die beschrijf ik elders.

De Layon is een zijrivier van de Loire, de wijn die we geproefd hebben was een demi-sec uit 2000. Domein Le Clos de l'Elu.

Smaakt geweldig, ruikt goed en drinkt heel makkelijk weg. De kleur is al wat donkerder geel, dus nog erg veel langer bewaren is volgens mij geen goed idee.

De smaak blijft goed hangen waarbij een lichte zoetigheid zich manifesteert. Vol en rond, rijk aan smaak.

Een aanrader bij de visgerechten en Foie Gras.

Punten: volgens de schaal aangegeven op het forum.... Ik zeg 86 - 87

Genieten is een kunst, er verslaafd aan raken is een gebrek aan dicipline.
20-04-2013, 07:46 PM
Bericht: #2
RE: Coteaux de Layon AOC (Regio Anjou-Loire).
(20-04-2013 01:03 PM)Nick Wood schreef:  Gisterenavond bij vrienden gaan dineren, ik had de wijn meegenomen.

Een witte en een rode, de rode is (was) een Beaujolais dus die beschrijf ik elders.

De Layon is een zijrivier van de Loire, de wijn die we geproefd hebben was een demi-sec uit 2000. Domein Le Clos de l'Elu.

Smaakt geweldig, ruikt goed en drinkt heel makkelijk weg. De kleur is al wat donkerder geel, dus nog erg veel langer bewaren is volgens mij geen goed idee.

De smaak blijft goed hangen waarbij een lichte zoetigheid zich manifesteert. Vol en rond, rijk aan smaak.

Een aanrader bij de visgerechten en Foie Gras.

Punten: volgens de schaal aangegeven op het forum.... Ik zeg 86 - 87

Naar Loire forum verplaatst. ;-)
Zulke wijnen zijn idd een heel mooi alternatief voor Sauternes bij foie gras!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
20-04-2013, 09:03 PM
Bericht: #3
RE: Coteaux de Layon AOC (Regio Anjou-Loire).
Of met een slaatje met gerookte eendeborst en een vinaigrette met wat honing, of een blauw-geäderd kazeke.

Buvez du vin et vivez joyeux !


Ga naar locatie: