Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
3 Stones, Marlborough, Nieuw-Zeeland
05-05-2013, 08:13 PM
Bericht: #1
3 Stones, Marlborough, Nieuw-Zeeland
Boempatat, zou mijn zoon van 2 jaar zeggen. Met andere woorden, het is er weer lap op met deze sauvignon 2010 van onze antipoden. En het mooie is, het is toch geen eenheidsworst die van daar komt. Daar waar de Nobilo Icon SB een encyclopedie aan rijp fruit was, zitten we hier bij de asperges. En mineraal! 3 Stones, je moet er maar op komen. But how true! De knappe zuren van deze SB zijn als gensters van vuurstenen die door je mond schieten. De neus doet me spontaan denken aan de mini-zen garden met kiezels bij de Italiaan (I know...) waar ik vrijdag gegeten heb.

Heel dynamisch... Heel fris, maar ook weer een tikkeltje gerookt. Intrigerend.

Ik ben toch iedere keer opnieuw weer onder de indruk van de P/K die die Kiwi's tevoorschijn kunnen toveren.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
05-05-2013, 09:05 PM
Bericht: #2
RE: 3 Stones, Marlborough, Nieuw-Zeeland
(05-05-2013 08:13 PM)Olivier schreef:  Boempatat, zou mijn zoon van 2 jaar zeggen. Met andere woorden, het is er weer lap op met deze sauvignon 2010 van onze antipoden. En het mooie is, het is toch geen eenheidsworst die van daar komt. Daar waar de Nobilo Icon SB een encyclopedie aan rijp fruit was, zitten we hier bij de asperges. En mineraal! 3 Stones, je moet er maar op komen. But how true! De knappe zuren van deze SB zijn als gensters van vuurstenen die door je mond schieten. De neus doet me spontaan denken aan de mini-zen garden met kiezels bij de Italiaan (I know...) waar ik vrijdag gegeten heb.

Heel dynamisch... Heel fris, maar ook weer een tikkeltje gerookt. Intrigerend.

Ik ben toch iedere keer opnieuw weer onder de indruk van de P/K die die Kiwi's tevoorschijn kunnen toveren.

Waar te koop en aan welke prijs?
06-05-2013, 08:29 AM
Bericht: #3
RE: 3 Stones, Marlborough, Nieuw-Zeeland
Komt uit carrefour, aan een 10€

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
06-05-2013, 02:08 PM
Bericht: #4
RE: 3 Stones, Marlborough, Nieuw-Zeeland
(05-05-2013 08:13 PM)Olivier schreef:  Boempatat, zou mijn zoon van 2 jaar zeggen. Met andere woorden, het is er weer lap op met deze sauvignon 2010 van onze antipoden. En het mooie is, het is toch geen eenheidsworst die van daar komt. Daar waar de Nobilo Icon SB een encyclopedie aan rijp fruit was, zitten we hier bij de asperges. En mineraal! 3 Stones, je moet er maar op komen. But how true! De knappe zuren van deze SB zijn als gensters van vuurstenen die door je mond schieten. De neus doet me spontaan denken aan de mini-zen garden met kiezels bij de Italiaan (I know...) waar ik vrijdag gegeten heb.

Heel dynamisch... Heel fris, maar ook weer een tikkeltje gerookt. Intrigerend.

Ik ben toch iedere keer opnieuw weer onder de indruk van de P/K die die Kiwi's tevoorschijn kunnen toveren.

Ja, die asperges heb ik ook al gemerkt in N-Zeelandse sauvignon blanc. Nochtans heb ik dat aroma normaal eerder bij Chardonnay. Of zouden ze er 15 % chardonnay hebben bijgelapt? ;-)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)


Ga naar locatie: