Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine de Cause (Cahors)
15-02-2010, 03:28 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 15-02-2010 om 03:29 PM door nco.)
Bericht: #1
Domaine de Cause (Cahors)
Notre Dame des Champs (Cahors, 2004).
Proefflesje van gedronken dit weekend en heel erg van genoten. Mooie neus met veel zwart fruit (donkere kersen/bessen, pruimen) in een jasje van donkere chocolade en tabak. In de mond komen dezelfde smaken terug: donker, rijp (maar niet jammy) fruit in de attack, gevolgd door donkere chocolade en tabak. Daarnaast een zeer mooie aciditeit. De wijn heeft ook een stevige tannick backbone wat me doet vermoeden dat hij nog een stevig eindje meekan (gedronken over 3 dagen zonder enig teken van vermoeidheid op dag 3). Ik ga hier zeker wat van bijkopen!

Colruyt Klassewijnen, 9.45 Euro.
16-02-2010, 04:49 PM
Bericht: #2
RE: Domaine de Cause (Cahors)
thank you voor de tip, ga 'm zeker eens proberen! Mag ie in de aanraders voor de warenhuizen?
16-02-2010, 05:34 PM
Bericht: #3
RE: Domaine de Cause (Cahors)
Wat mij betreft zeker!
29-06-2011, 11:28 PM
Bericht: #4
RE: Domaine de Cause (Cahors)
Notre Dame des Champs Domaine de Cause 2004

Een tijd geleden hiervan een proefflesje gekocht na een mooie ervaring met hun 2003.

Mooi bessenfruit, fijne zuren en zeer evenwichtig. Iets minder expressief en koeler dan de 2003 maar zeer mooi. Geen blockbuster, wel zeer mooie P/Q. Zeer toegankelijk voor een Cahors. Aanrader.


Ga naar locatie: