Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Degelijk schuim aan een habbekrats!
16-02-2010, 05:59 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 16-02-2010 om 06:00 PM door Xavier.)
Bericht: #1
Degelijk schuim aan een habbekrats!
oftwel het qpr bubbles draadje.

Australië:
- Tulloch Cuvee Brut Sparkling Wine @ 12 euro .. het beste in bubbles in die prijs tot nu toe voor mij, maar ik ben eingelijk soieso een fan van de Tulloch (witte) wijnen.


Spanje:
- Raventos i Blanc Cava Brut Reserva 'L'Hereu' @ 13 euro.. mijn go to schuim...voor ik de Tulloch proefde. Af en toe nog eens wisselen zit er wel degelijk in.. heel lekker.

En zoals met de warenhuiswijnen, elkaars lijstje overnemen en bijvoegen wat je hebt toe te voegen lijkt me een goed idee.
16-02-2010, 06:03 PM
Bericht: #2
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Australië:
- Tulloch Cuvee Brut Sparkling Wine @ 12 euro .. het beste in bubbles in die prijs tot nu toe voor mij, maar ik ben eingelijk soieso een fan van de Tulloch (witte) wijnen.

Spanje:
- Raventos i Blanc Cava Brut Reserva 'L'Hereu' @ 13 euro.. mijn go to schuim...voor ik de Tulloch proefde. Af en toe nog eens wisselen zit er wel degelijk in.. heel lekker.

Frankrijk:
—Desiré Petit Crémant de Jura 'Cuvée Désirée'
100% Chardonnay. van een soortgelijke kalkrijke bodem als Champagne (3 jaar sur lattes) 13 euro, vitis vin
17-02-2010, 01:07 PM
Bericht: #3
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Australië:
- Tulloch Cuvee Brut Sparkling Wine @ 12 euro .. het beste in bubbles in die prijs tot nu toe voor mij, maar ik ben eingelijk soieso een fan van de Tulloch (witte) wijnen.

Spanje:
- Raventos i Blanc Cava Brut Reserva 'L'Hereu' @ 13 euro.. mijn go to schuim...voor ik de Tulloch proefde. Af en toe nog eens wisselen zit er wel degelijk in.. heel lekker.
- U mes u Fan Tres (1+1=3) Cava Brut Nature @10.9 EUR (Vinipure/Wijnen Dekok). Genuanceerd fruit, stevige zuren, mooi in balans. De Brut-versie @8,95 EUR is een tikkeltje 'te' voor mij, maar verder ook mooi gemaakt.

Frankrijk:
—Desiré Petit Crémant de Jura 'Cuvée Désirée'
100% Chardonnay. van een soortgelijke kalkrijke bodem als Champagne (3 jaar sur lattes) 13 euro, vitis vin

http://veraison.wordpress.com/
18-12-2010, 06:11 PM
Bericht: #4
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Ik zou een degelijke schuimwijn nodig hebben van rond de 10 euro, die makkelijk te verkrijgen is (bv. Colruyt, Delhaize, ...) ... Iemand tips?
18-12-2010, 06:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-12-2010 om 06:57 PM door doc.)
Bericht: #5
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Martini Brut , niet slecht... zelfs een neus die niet slecht is , niet onderschatten hoor, zelfs al is het naam Martini, eens proberen. Onder de 10 euro heb je veel minderwaardige produkten vind ik, doch deze niet. In den Auchan is er ook eentje, eens vragen aan Tom, die weet dat. Ook heel goedkoop. Stuur hem eens een PM met mijn complementen.

Buvez du vin et vivez joyeux !
18-12-2010, 07:38 PM
Bericht: #6
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Auchan is spijtig genoeg nogal ver voor een kempenzoon Smile

Heb, als Italiëliefhebber, zeker niks tegen Martini. Misschien dat ik die ga nemen. Bedankt voor de tip!
18-12-2010, 08:04 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-12-2010 om 08:08 PM door doc.)
Bericht: #7
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(18-12-2010 07:38 PM)33S schreef:  Auchan is spijtig genoeg nogal ver voor een kempenzoon Smile

Heb, als Italiëliefhebber, zeker niks tegen Martini. Misschien dat ik die ga nemen. Bedankt voor de tip!

Mrs zuipt die als soep, en ze houdt van kwaliteit dus, referentie ...applaus Die mannen maken wel werk van hun schuimwijn , ik kan het getuigen.

Buvez du vin et vivez joyeux !
18-12-2010, 09:06 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-12-2010 om 09:06 PM door carl.)
Bericht: #8
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Ik vind doorgaans de Crémant de Jura Marcel Cabillier (millesimé) 100 % Chardonnay uit de Makro aan een kleine 8 euro ook niet slecht. De 2004 die ik hier al van dronk was schitterend voor het geld alsook de iets mindere 2006.

"The poor man, the budget drinker, is forced to make choices and sacrifices that can only sharpen his discrimination and his appreciation of competing pleasures. Starting at the top, one will miss the climb." Jay McInerney, auteur van Bright Lights, Big City
18-12-2010, 10:23 PM
Bericht: #9
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(18-12-2010 06:53 PM)dr_magooo schreef:  Martini Brut , niet slecht... zelfs een neus die niet slecht is , niet onderschatten hoor, zelfs al is het naam Martini, eens proberen. Onder de 10 euro heb je veel minderwaardige produkten vind ik, doch deze niet. In den Auchan is er ook eentje, eens vragen aan Tom, die weet dat. Ook heel goedkoop. Stuur hem eens een PM met mijn complementen.

met suiker kunt ge alles rechttrekken hé
18-12-2010, 10:38 PM
Bericht: #10
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
voor feestjes met veel volk wordt het in het vervolg altijd den dezen :

http://www.1001vins.be/Cava-Castellblanc...aaaaUa.asp

ik heb het zelf moeilijk om veel centen te geven aan bubbels (dit in tegenstelling met rood druivensap)
19-12-2010, 08:58 PM
Bericht: #11
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(18-12-2010 06:53 PM)dr_magooo schreef:  Martini Brut , niet slecht... zelfs een neus die niet slecht is , niet onderschatten hoor, zelfs al is het naam Martini, eens proberen.

Foei dr_magooo. Je zakt behoorlijk in mijn achting ;-)
Ging hier rechtstreeks de gootsteen in na hem geproefd te hebben.
19-12-2010, 11:43 PM
Bericht: #12
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
ik gaf in Kuurne shopping een cava tasting voor de lancering van de nieuwe Kia en Opel Meriva. Aan de andere kant van de shopping stonden ze die martinibrol te geven. Jakkie. En de mix martini + martini brut is ook niet dat.

Een gewone martini daarentegen kan me wel smaken Smile
20-12-2010, 09:48 AM
Bericht: #13
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
@3S

Als "rond de 10 €" ook net iets meer dan 10 euro mag zijn; Champagne Rafaël Villard; 11,5 € bij Carrefour. Ik heb laatst een hele reeks budget-supermarktchampagnes geproefd ifv een feestje. Die Villard stak er ver boven uit.

Als het onder de 10 € moet; super-aanrader; Cava Amorany; nu voor de feesten verkrijgbaar in de Lidl voor 6,5 €. Of Villa Antonini Prosecco; 7,5 € ongeveer bij Colruyt (met volume-korting); blijf ik wel goed vinden.
20-12-2010, 01:43 PM
Bericht: #14
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(19-12-2010 08:58 PM)Olaf schreef:  
(18-12-2010 06:53 PM)dr_magooo schreef:  Martini Brut , niet slecht... zelfs een neus die niet slecht is , niet onderschatten hoor, zelfs al is het naam Martini, eens proberen.

Foei dr_magooo. Je zakt behoorlijk in mijn achting ;-)
Ging hier rechtstreeks de gootsteen in na hem geproefd te hebben.

@Olaf, zal laatste keer grote dorst gehad hebben zeker ? Wink

Buvez du vin et vivez joyeux !
20-12-2010, 02:26 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-12-2010 om 02:28 PM door Tom.)
Bericht: #15
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
In de Auchan Roncq verkopen ze met de regelmaat van de klok 1+1 gratis de Blanc Foussy (een van de grootste producenten in de Loire). En dit voor zowel de basiscuvée als de millésimecuvée.
De Grande cuvée met millésimejaar, brut en rosé, kost er dan slechts 4 Euro.
Prijs/kwaliteit niet te overtreffen. Hou je een receptie die niet te kostelijk mag uitvallen maar toch goeie materie moet leveren: kopen!
Er staan daar altijd voldoende palletten van.

The quality of a wine lies in the second half of the bottle.
26-12-2010, 12:32 AM
Bericht: #16
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(19-12-2010 08:58 PM)Olaf schreef:  
(18-12-2010 06:53 PM)dr_magooo schreef:  Martini Brut , niet slecht... zelfs een neus die niet slecht is , niet onderschatten hoor, zelfs al is het naam Martini, eens proberen.

Foei dr_magooo. Je zakt behoorlijk in mijn achting ;-)
Ging hier rechtstreeks de gootsteen in na hem geproefd te hebben.

Vandaag die Martini Brut geproefd bij mijn schoonouders (die duikt blijkbaar overal op, goede marketing zeker, Olaf ;-))
Vond 'm eigenlijk best wel meevallen. Is wel niet echt droog, commercieel gemaakt, dat wel, maar maar heb er geen moment aan gedacht om 'm weg te gooien (wat ik bvb met die goedkoopste cava uit de colruyt wél al deed- gelukkig dronken we die op een tuinfeest en kon ik dit redelijk ongemerkt doen.. Wink )

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
26-12-2010, 02:10 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 26-12-2010 om 02:23 AM door doc.)
Bericht: #17
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(26-12-2010 12:32 AM)vinejo schreef:  
(19-12-2010 08:58 PM)Olaf schreef:  
(18-12-2010 06:53 PM)dr_magooo schreef:  Martini Brut , niet slecht... zelfs een neus die niet slecht is , niet onderschatten hoor, zelfs al is het naam Martini, eens proberen.

Foei dr_magooo. Je zakt behoorlijk in mijn achting ;-)
Ging hier rechtstreeks de gootsteen in na hem geproefd te hebben.

Vandaag die Martini Brut geproefd bij mijn schoonouders (die duikt blijkbaar overal op, goede marketing zeker, Olaf ;-))
Vond 'm eigenlijk best wel meevallen. Is wel niet echt droog, commercieel gemaakt, dat wel, maar maar heb er geen moment aan gedacht om 'm weg te gooien (wat ik bvb met die goedkoopste cava uit de colruyt wél al deed- gelukkig dronken we die op een tuinfeest en kon ik dit redelijk ongemerkt doen.. Wink )

Mrs zal dit graag lezen , denk ik Wink Maar toch, dit begon als een halve grap. Wie hem gekocht heeft om te proeven, doet dit voor eigen rekening ! Zelf ben ik niet zo'n fan van die warehouse schuimtoestanden.

Buvez du vin et vivez joyeux !
26-12-2010, 11:17 AM
Bericht: #18
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Het was om af te geven aan een paar mensen in 't moederhuis (geen specifieke wijnliefhebbers), maar inmiddels heb ik geopteerd voor een paar flessen witte wijn die ik zelf al geproefd heb.
27-12-2010, 05:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-12-2010 om 05:48 PM door doc.)
Bericht: #19
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
@Tom, de Blanc Foussy is hier goed toegekomen en goedgekeurd ook. thank you
Voor dat geld kun je niet bedrogen zijn... Wat vind je trouwens van m'n Pouilly-Fumé ? Emmanuelle was in elk geval content. Een zotte trien dat da is jong !!

Buvez du vin et vivez joyeux !
29-12-2010, 08:01 PM
Bericht: #20
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
'k Heb zelf enige dagen geleden de "Belgian Bubbles" geproef..voor een 10 euro best nog te toen.
01-01-2011, 08:56 AM
Bericht: #21
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
vanaf 13 €, jaarlijks maak ik een tripje naar ginder voor het inslaan van de jaarvoorraad, zalige ontvangst !
vooral de cuvee de reserve bevalt mij ( 70 % pinot meunier, 20 % pinot noir en 10 % chardonnay )
vannacht nog enkele flessen gekraakt, blijft boeien imho.
http://www.champagne-testulat.com/
01-01-2011, 03:16 PM
Bericht: #22
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
Het nieuwe jaar in met een nieuw lid (no pun intended ;-))
Hartelijk welkom, Mark!

[Afbeelding: glazen20champagne.jpg]

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
02-01-2011, 12:42 AM
Bericht: #23
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(01-01-2011 03:16 PM)vinejo schreef:  Het nieuwe jaar in met een nieuw lid (no pun intended ;-))
Hartelijk welkom, Mark!

[Afbeelding: glazen20champagne.jpg]

thank you ! cheers
02-01-2011, 01:02 PM
Bericht: #24
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
gisteren Martini Brut gedronken bij schoonfamilie


ik blijf bij mijn standpunt: brrrrrrrrrrrrr
02-01-2011, 01:31 PM
Bericht: #25
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(02-01-2011 01:02 PM)Alex schreef:  gisteren Martini Brut gedronken bij schoonfamilie


ik blijf bij mijn standpunt: brrrrrrrrrrrrr

@Alex WinkWinkWink

Buvez du vin et vivez joyeux !
02-01-2011, 02:17 PM
Bericht: #26
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(02-01-2011 01:02 PM)Alex schreef:  gisteren Martini Brut gedronken bij schoonfamilie


ik blijf bij mijn standpunt: brrrrrrrrrrrrr

Was hij te koud?Wink

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
02-01-2011, 09:33 PM
Bericht: #27
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
ik kreeg er alvast kippenvel van Smile
voor Dr. gerust te stellen vind ik het een mooi neutraal standpunt Wink
03-01-2011, 02:11 PM
Bericht: #28
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
moscato d'asti heeft een aantal heel leuke bubbeltjes (van droog tot mooi zoet) voor weinig geld...
om in italie te blijven: franciacorta (is iets duurder) cavatappi in gent heeft een paar mooie flessen
als je in het ispc binnen geraakt en iemand eens wilt verrassen bottega alessandro fragolino (zeker voor de dames)
de cava van parxet is ook super (zeker in jeroboam) ze verkopen die oa bij la riojana
en tot slot belgisch: ik ben nog steeds onder de indruk van de schorpion die ik op oudejaar gedronken heb (ligt in ispc voor ongeveer 17 euro of zo)
cremant de bourgogne kan mij ook steeds bekoren

champagne: in victory you deserve it, in defeat you need it (napoléon)
03-01-2016, 02:57 PM
Bericht: #29
RE: Degelijk schuim aan een habbekrats!
(20-12-2010 02:26 PM)Tom schreef:  In de Auchan Roncq verkopen ze met de regelmaat van de klok 1+1 gratis de Blanc Foussy (een van de grootste producenten in de Loire). En dit voor zowel de basiscuvée als de millésimecuvée.
De Grande cuvée met millésimejaar, brut en rosé, kost er dan slechts 4 Euro.
Prijs/kwaliteit niet te overtreffen. Hou je een receptie die niet te kostelijk mag uitvallen maar toch goeie materie moet leveren: kopen!
Er staan daar altijd voldoende palletten van.

Ik vond in mijn kelder nog een bijna vol doosje van deze Blanc Foussy. Grande Cuvée Millesimé 2010.
Blijkt nu een heerlijke aperitief schuimwijn te bevatten, mooi fris met zelfs wat brioche en gewoon lekker smaakvol.
Niemand had klachten, en de flessen waren snel op.
Volgende keer als ik Auchan ben breng ik me weer een doosje mee en leg het verloren in de kelder...
Blanc Foussy Grande Cuvée 2010: redelijk goede tot goede wijn


Ga naar locatie: