Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine des Aspras, Correns (Provence)
20-07-2013, 08:10 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 20-07-2013 om 08:14 PM door Innesto.)
Bericht: #1
Domaine des Aspras, Correns (Provence)
Domaine des Aspras is gelegen in Correns (Côtes de Provence). Correns is het eerste volledige "biodorp" in Frankrijk. Alle landbouwers in deze gemeente werken helemaal (gecertificeerd) biologisch en dat sinds 1995. Ook de winkels en horeca in Correns bieden naar verluid uitsluitend biologische producten aan.

Drijvende kracht achter dit initiatief was burgemeester Michael Latz, eigenaar van Domaine des Aspras. De 25 ha wijngaarden liggen prachtig beschut door de omliggende heuvels, het domein beschikt over een ultramoderne wijnmakerij daar midden tussen.

Meer info: http://www.aspras.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Domaine des Aspras 'Les Trois Frères' BIO 2012

Een apart topic voor een eenvoudige rosé uit de Colruyt...? Wel, deze van Domaine des Aspras heeft hier meer dan recht op.

Lichtroze kleur, mooie schittering in het glas. In de neus echt mooi, rood fruit, ietwat kruidigheid, citrus en rozenblaadjes. In de mond het verlengde van de neus, één en al rood fruit, kruidig, pittig, heel frisse zuren en een mooie fruitige en frisse afdronk.

Ik graaide enkele weken geleden onachtzaam twee flesjes in rode prijs, aan 6 euro en een klets, mee in de Colruyt. Na vandaag heb ik spijt dat ik niet enkele flesjes meer in de kar zwierde. Als niet al te grote fan van rosé voor mij een dikke aanrader deze zomer op het terras, al dan niet bij een fris slaatje of ander licht zomers gerechtje.

Zijn 7,15 euro (Coluyt) meer dan waard in vergelijking met de veel duurdere en meer gereputeerde Italiaanse rosato's die ik niet zo lang geleden proefde.
21-07-2013, 12:18 AM
Bericht: #2
RE: Domaine des Aspras, Correns (Provence)
(20-07-2013 08:10 PM)Innesto schreef:  Domaine des Aspras is gelegen in Correns (Côtes de Provence). Correns is het eerste volledige "biodorp" in Frankrijk. Alle landbouwers in deze gemeente werken helemaal (gecertificeerd) biologisch en dat sinds 1995. Ook de winkels en horeca in Correns bieden naar verluid uitsluitend biologische producten aan.

Drijvende kracht achter dit initiatief was burgemeester Michael Latz, eigenaar van Domaine des Aspras. De 25 ha wijngaarden liggen prachtig beschut door de omliggende heuvels, het domein beschikt over een ultramoderne wijnmakerij daar midden tussen.

Meer info: http://www.aspras.com
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Domaine des Aspras 'Les Trois Frères' BIO 2012

Een apart topic voor een eenvoudige rosé uit de Colruyt...? Wel, deze van Domaine des Aspras heeft hier meer dan recht op.

Lichtroze kleur, mooie schittering in het glas. In de neus echt mooi, rood fruit, ietwat kruidigheid, citrus en rozenblaadjes. In de mond het verlengde van de neus, één en al rood fruit, kruidig, pittig, heel frisse zuren en een mooie fruitige en frisse afdronk.

Ik graaide enkele weken geleden onachtzaam twee flesjes in rode prijs, aan 6 euro en een klets, mee in de Colruyt. Na vandaag heb ik spijt dat ik niet enkele flesjes meer in de kar zwierde. Als niet al te grote fan van rosé voor mij een dikke aanrader deze zomer op het terras, al dan niet bij een fris slaatje of ander licht zomers gerechtje.

Zijn 7,15 euro (Coluyt) meer dan waard in vergelijking met de veel duurdere en meer gereputeerde Italiaanse rosato's die ik niet zo lang geleden proefde.

Provence-rosé rules... ;-)
Ik wist dat Les Baux bezig is om de eerste aop te worden die enkel biowijnen produceert, nu dus een hele gemeente die bio gaat voor alle voedingsproducten watte Heel straf!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
21-07-2013, 01:19 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 21-07-2013 om 01:20 PM door Innesto.)
Bericht: #3
RE: Domaine des Aspras, Correns (Provence)
De ook meer dan goede rosé van Domaine Saint-Andrieu, te verkrijgen bij Delhaize (9,99 euro) komt klaarblijkelijk ook uit Correns.


Ga naar locatie: