Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
wijnbeurs.be
07-08-2013, 05:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-08-2013 om 05:51 PM door shiraz.)
Bericht: #1
wijnbeurs.be
heeft er iemand ervaring met de site wijnbeurs.be?
https://www.wijnbeurs.be/Onze-Wijnen/Gra...4_145.html

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
07-08-2013, 08:04 PM
Bericht: #2
RE: wijnbeurs.be
(07-08-2013 05:50 PM)shiraz schreef:  heeft er iemand ervaring met de site wijnbeurs.be?
https://www.wijnbeurs.be/Onze-Wijnen/Gra...4_145.html

Neen, maar ik zou er nooit wijn kopen...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-08-2013, 09:01 PM
Bericht: #3
RE: wijnbeurs.be
(07-08-2013 08:04 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2013 05:50 PM)shiraz schreef:  heeft er iemand ervaring met de site wijnbeurs.be?
https://www.wijnbeurs.be/Onze-Wijnen/Gra...4_145.html

Neen, maar ik zou er nooit wijn kopen...
Reden?

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
07-08-2013, 10:37 PM
Bericht: #4
RE: wijnbeurs.be
(07-08-2013 09:01 PM)shiraz schreef:  
(07-08-2013 08:04 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2013 05:50 PM)shiraz schreef:  heeft er iemand ervaring met de site wijnbeurs.be?
https://www.wijnbeurs.be/Onze-Wijnen/Gra...4_145.html

Neen, maar ik zou er nooit wijn kopen...
Reden?

Alles wat de naam "beurs" draagt is op zich al verdacht. Ze zitten graag in jouw beurs meestal. Beetje vergelijkbaar met Wijnvoordeel en zo. Heb eens naar de site en prijzen gekeken en leek ook niet echt interessant. Beter een cavist zoeken in de buurt dan via zulke websites wijn kopen volgens mij.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
07-08-2013, 11:37 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 07-08-2013 om 11:38 PM door Innesto.)
Bericht: #5
RE: wijnbeurs.be
(07-08-2013 10:37 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2013 09:01 PM)shiraz schreef:  
(07-08-2013 08:04 PM)vinejo schreef:  
(07-08-2013 05:50 PM)shiraz schreef:  heeft er iemand ervaring met de site wijnbeurs.be?
https://www.wijnbeurs.be/Onze-Wijnen/Gra...4_145.html

Neen, maar ik zou er nooit wijn kopen...
Reden?

Alles wat de naam "beurs" draagt is op zich al verdacht. Ze zitten graag in jouw beurs meestal. Beetje vergelijkbaar met Wijnvoordeel en zo. Heb eens naar de site en prijzen gekeken en leek ook niet echt interessant. Beter een cavist zoeken in de buurt dan via zulke websites wijn kopen volgens mij.

Komt uit dezelfde stal, is een onderdeel/ distributiekanaal van de Nederlandse wijndistributeur Baarsma Wine Group Holding.
08-08-2013, 12:21 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-08-2013 om 12:44 AM door don quichotte.)
Bericht: #6
RE: wijnbeurs.be
(07-08-2013 09:01 PM)shiraz schreef:  Reden?

Toen ze pas op de markt kwamen een goeie 15 ....25 jaar geleden ben ik die gasten een bezoekje gaan brengen op de Ambachtenlaan op het industrie terrein van Heverlee-Haasrode bij Leuven.
Hoe de wijnen daar werden gemanipuleerd en gestockeerd in een niet geacclimatiseerde industriële hangar was voor mij voldoende reden om daar nooit nog een fles te kopen.
Ik weet niet dat de Wijnbeurs actueel daar zijn opslag nog heeft. (Wil dit wel eens checken)
Het feit dat ze zogezegd rechtstreeks kopen op de Châteaux of domeinen strookt ook niet altijd met de werkelijkheid.Cool

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
08-08-2013, 12:01 PM
Bericht: #7
RE: wijnbeurs.be
Bedankt voor de info, ik ben weer wat wijzer applaus

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
08-08-2013, 09:50 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 08-08-2013 om 09:50 PM door doc.)
Bericht: #8
RE: wijnbeurs.be
Nooit iets gekocht, ik kan Jo volgen. De site komt behoorlijk commercieel over (ik kan ze dat niet kwalijk nemen) maar ik heb dan wel genoeg gezien. Kijk eens naar de prijzen van sommige Grand Cru's,... daarvan krijg ik opeens aarskramp !

Buvez du vin et vivez joyeux !
08-08-2013, 11:20 PM
Bericht: #9
RE: wijnbeurs.be
(08-08-2013 09:50 PM)doc schreef:  Nooit iets gekocht, ik kan Jo volgen. De site komt behoorlijk commercieel over (ik kan ze dat niet kwalijk nemen) maar ik heb dan wel genoeg gezien. Kijk eens naar de prijzen van sommige Grand Cru's,... daarvan krijg ik opeens aarskramp !

Inderdaad doc. En vele van deze Grand Cru's kunnen ze niet rechtstreeks op het domein of Château kopen. En wijnbeurs zegt van wel.huhuh

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
21-08-2013, 08:45 PM
Bericht: #10
RE: wijnbeurs.be
Merk ik hier een zeker wantrouwen?
Laat ik het delen.
Trouwens de naam "Wijnbeurs" rakelt slechte herinneringen op aan een vent uit Berchem (not related), van wie ik hier nog ergens een ongedekte cheque van duizend euro heb liggen... Ik herhaal: een andere zaak.

Bij de laatste Knack zat weer een encart van de Wijnbeurs in kwestie.
Ze bieden de Palacio de Sada Centenaria 2007 (100% garnacha uit Navarra) aan voor 9,99 euro de fles (niet tevreden, geld terug). Terecht (blijkt, want ik ken de wijn niet) voegen ze eraan toe dat de 2002 intussen rond de 60 euro de fles kost.
Dit lijkt me een gouden zaak, zoals die destijds alleen door Jean-Pierre Van Rossem, met zijn befaamde schoenendoos vol geld, kon voorgewend worden.

Mijn nieuwsgierigheid is nochtans gewekt: hoe kan dat? Wat zit daar achter? Was de 2002 een one shot deal? Is de 2007 door kleine, roodogige knaagdieren (conejos?) aangetast? Nergens op het hele onmetelijke internet vind ik een commentaar over de 2007. Waardoor een klein bol, Brussels mannetje met een geolied snorretje in mijn binnenste ontwaakt (damn you, Agatha) en ik onverwijld op onderzoek wil uitgaan.
Iemand een idee in welke richting ik mijn loupe moet richten?
22-08-2013, 09:46 AM
Bericht: #11
RE: wijnbeurs.be
(21-08-2013 08:45 PM)Jordaens schreef:  Iemand een idee in welke richting ik mijn loupe moet richten?
Met een mailtje naar het wijnhuis in kwestie zou je normaliter toch enige verduidelijking moeten kunnen bekomen? Hun mail adres is: bodega@bodegadesada.com Hun telefoonnummer staat ook op hun website (http://www.bodegadesada.com).

Ik vind die actie i.v.m. Palacio de Sada Centenaria 2007 ook nogal verdacht.
Het betreft een "icoonwijn" waarvan ik zelf nog nooit gehoord heb en het prijsverschil met de volgens hen "normale" prijs is wel zéér extreem.
Die 2007 is sowieso (nog?) niet op de markt gebracht. Zie ook: http://www.bodegadesada.com/01_vinos_wines/index.htm
Dat de wijn tegen die prijs enkel in België zou verkocht worden doet ook nogal veel alarmbellen bij me rinkelen. Vooral aangezien voor een soortgelijke actie blijkbaar ook een advertentie in het Nedederlandse NRC handelsblad stond (Zie "Se non è vero, è ben trovato " op http://www.perswijn.nl/core/content.php?...103&le=120 ). Deze wijn valt ook gewoon te bestellen op de wijnbeurs web site (https://www.wijnbeurs.nl/Wijnen/Rode-wij...231.html).
22-08-2013, 01:03 PM
Bericht: #12
RE: wijnbeurs.be
(21-08-2013 08:45 PM)Jordaens schreef:  Merk ik hier een zeker wantrouwen?
Laat ik het delen.
Trouwens de naam "Wijnbeurs" rakelt slechte herinneringen op aan een vent uit Berchem (not related), van wie ik hier nog ergens een ongedekte cheque van duizend euro heb liggen... Ik herhaal: een andere zaak.

Bij de laatste Knack zat weer een encart van de Wijnbeurs in kwestie.
Ze bieden de Palacio de Sada Centenaria 2007 (100% garnacha uit Navarra) aan voor 9,99 euro de fles (niet tevreden, geld terug). Terecht (blijkt, want ik ken de wijn niet) voegen ze eraan toe dat de 2002 intussen rond de 60 euro de fles kost.
Dit lijkt me een gouden zaak, zoals die destijds alleen door Jean-Pierre Van Rossem, met zijn befaamde schoenendoos vol geld, kon voorgewend worden.

Mijn nieuwsgierigheid is nochtans gewekt: hoe kan dat? Wat zit daar achter? Was de 2002 een one shot deal? Is de 2007 door kleine, roodogige knaagdieren (conejos?) aangetast? Nergens op het hele onmetelijke internet vind ik een commentaar over de 2007. Waardoor een klein bol, Brussels mannetje met een geolied snorretje in mijn binnenste ontwaakt (damn you, Agatha) en ik onverwijld op onderzoek wil uitgaan.
Iemand een idee in welke richting ik mijn loupe moet richten?

Jordaens, gelieve wat meer te posten want ik smul van je teksten... respect

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
22-08-2013, 03:59 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 22-08-2013 om 04:03 PM door Jordaens.)
Bericht: #13
RE: wijnbeurs.be
Merci for the support to my little grey cells...
Op de website van Wijnbeurs had ik slechts een rosado gevonden, voor net geen 9 euro. Niks "icoonwijn"...
En op de site van Sada lijkt alles er op te wijzen dat ze die centenaria slechts één keer gemaakt hebben. De naam lijkt trouwens ook op een jubileum te wijzen.

Dank ook voor de link naar Perswijn. Die kende ik nog niet. Leuke stijl, soms alsof Hans Teeuwen dicteert.

De vraag gewoon aan de betrokkenen stellen, dat kan ik niet maken. Eerst moet er danig rond de pot gedraaid worden, webben dienen te worden gespannen, moorden te worden gepleegd en uiteindelijk zal ik alle betrokkenen in een kamertje bij elkaar lokken en de schuldige op de meest vernederende manier ontmaskeren en uitleveren aan Madame Milquet.
Stom van mijn natuurlijk: het is geen "centenario" maar garnacha centenaria... De stokken zijn 100 jaar of ouder, de bodega is blijkbaar maar van 1939. Mij gaan ze niet op een dwaalspoor brengen, ik word alleen een beetje trager...
27-08-2013, 10:18 AM
Bericht: #14
RE: wijnbeurs.be
(22-08-2013 03:59 PM)Jordaens schreef:  De vraag gewoon aan de betrokkenen stellen, dat kan ik niet maken. Eerst moet er danig rond de pot gedraaid worden, webben dienen te worden gespannen, moorden te worden gepleegd en uiteindelijk zal ik alle betrokkenen in een kamertje bij elkaar lokken en de schuldige op de meest vernederende manier ontmaskeren en uitleveren aan Madame Milquet.
Rolleyes Dus eigenlijk ga je niets meer doen.
28-08-2013, 08:08 AM
Bericht: #15
RE: wijnbeurs.be
Nee, ik ben mijn loep kwijt...
Lag de ironie er wellicht nog niet dik genoeg op, dan was m.i. de boodschap toch duidelijk genoeg: linke soep.
08-09-2013, 02:23 PM
Bericht: #16
RE: wijnbeurs.be
Toch nog eens gegoogled.
- Alleen Wijnbeurs (versie Nederland) biedt deze 2007 aan via Wine Searcher.
- Decanter heeft de crianza twee sterretjes gegeven.
- Ook de blijkbaar plotseling in prijs gestegen Centenaria 2002 krijgt van Decanter maar twee sterretjes (drink from 2008...).
- Op Wine Searcher verwittigen ze dat je moet oppassen dat men niet de Garnacha Tinto Joven versie van deze wijn aanbiedt in plaats van de Centenaria.
- Wijnbeurs beweert dat de wijn in september (heute, gvd, om het met Raymond te zeggen) tegen vijftig of zestig euro de fles zal uitkomen, maar daarvan is niets te merken.

- De website van Palacio de Sada (een winkeltje met 6000.000 liter wijn) meldt noch steeds niets over een mogelijke Centenaria 2007. Heb dan toch maar de eer aan mezelf gehouden en hen een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zit.

Iet ies becoming too much for the little grey cells...
09-09-2013, 10:21 AM
Bericht: #17
RE: wijnbeurs.be
(08-09-2013 02:23 PM)Jordaens schreef:  Heb dan toch maar de eer aan mezelf gehouden en hen een mailtje gestuurd om te vragen hoe dat nu zit.
Ik ben benieuwd naar hun feedback.
09-09-2013, 02:42 PM
Bericht: #18
RE: wijnbeurs.be
Die feedback is er al:

"Dear Mr. Martens:

It is a pleasure your interest in our wine.

Our wine Centenaria 2007 will be present by Wijnbeurs in first time in
all world. Like we have interest in our country market, we made an
agreement with this company to make a very good offer of this wine to
promotion our wines PALACIO DE SADA.

The presentation of this wine in Spain and other countries will be in
some weeks.

Wee are going to change all the web page design, and for this at the
moment we don't actually the information. In short time, you could see
the new web page with all the information.

Best regards


Ignacio Ilarraz
Bodega de Sada
Tel. +34 948 877 013
Mobile +34 659 030 432"
09-09-2013, 05:36 PM
Bericht: #19
RE: wijnbeurs.be
(09-09-2013 02:42 PM)Jordaens schreef:  Die feedback is er al:

"Dear Mr. Martens:

It is a pleasure your interest in our wine.

Our wine Centenaria 2007 will be present by Wijnbeurs in first time in
all world. Like we have interest in our country market, we made an
agreement with this company to make a very good offer of this wine to
promotion our wines PALACIO DE SADA.

The presentation of this wine in Spain and other countries will be in
some weeks.

Wee are going to change all the web page design, and for this at the
moment we don't actually the information. In short time, you could see
the new web page with all the information.

Best regards


Ignacio Ilarraz
Bodega de Sada
Tel. +34 948 877 013
Mobile +34 659 030 432"

That very clear is.
Rolleyes

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
09-09-2013, 07:05 PM
Bericht: #20
RE: wijnbeurs.be
Hombre, es mejor que mi castillano!
09-09-2013, 11:09 PM
Bericht: #21
RE: wijnbeurs.be
@ Jordaens

Ik vind het intelligent je vraag rechtstreeks te hebben gesteld aan de wijnproducent.thumbsup
Kan er nu ook iemand anders de Wijnbeurs benaderen om een aantal kritische vragen te stellen.
Den dag van vandaag vraag ik geregeld een "second opinion" en die zijn niet altijd in lijn met elkaar.nono

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
09-09-2013, 11:31 PM
Bericht: #22
RE: wijnbeurs.be
(09-09-2013 07:05 PM)Jordaens schreef:  Hombre, es mejor que mi castillano!

Ze hebben u ook niet in t Nederlands geantwoord, hé vriend Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-09-2013, 01:20 PM
Bericht: #23
RE: wijnbeurs.be
Weet je wat ik hier nu plots voor mijn neus heb staan?
Een fles Palacio de Sada Garnacha Centenaria 2002.... Wat een toeval.

Zal ze volgende week zelf proberen te kopen, want ze is natuurlijk niet van mij. En dan zullen we daar een schoon degustatieverslagske van maken...
11-09-2013, 01:26 PM
Bericht: #24
RE: wijnbeurs.be
(11-09-2013 01:20 PM)Jordaens schreef:  Weet je wat ik hier nu plots voor mijn neus heb staan?
Een fles Palacio de Sada Garnacha Centenaria 2002.... Wat een toeval.

Zal ze volgende week zelf proberen te kopen, want ze is natuurlijk niet van mij. En dan zullen we daar een schoon degustatieverslagske van maken...

Aha, ik ga tegenbieden! Big Grin
Neenee, hopelijk haal je m binnen, ben benieuwd naar de bevindingen...

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-09-2013, 03:16 PM
Bericht: #25
RE: wijnbeurs.be
(11-09-2013 01:20 PM)Jordaens schreef:  En dan zullen we daar een schoon degustatieverslagske van maken...


Ik hoop hier binnenkort van je degustatieverslagje van die "Spaanse icoonwijn" te mogen genieten. Misschien bestel ik dan wel direct een aantal flessen van de nieuwe versie bij Wijnbeurs. Wink
18-09-2013, 11:17 AM
Bericht: #26
RE: wijnbeurs.be
Ik heb ze!
06-10-2013, 11:29 PM
Bericht: #27
RE: wijnbeurs.be
En al eens kunnen proeven?
10-10-2013, 06:49 PM
Bericht: #28
RE: wijnbeurs.be
Nee, ik moet wachten tot mijn vrouw haar verkoudheid over is, want ze wil meeproeven...
't Gaat al veel beter, dus: nog efkens.
11-10-2013, 08:50 AM
Bericht: #29
RE: wijnbeurs.be
Hier ben ik ook eens benieuwd naar se Smile
11-10-2013, 10:00 PM
Bericht: #30
RE: wijnbeurs.be
Ok. 't Snot is beter...

PALACIO DE SADA GARNACHA CENTINARIA 2002.

De kleur is een intens granaatrood, goeie tranen, gekleurde meniscus.

De neus is impressief. Veel cramberries en geconfijte kers. Maar ook peper en tabak, wat peperkoek, alcool camfré, leer, beetje beest. Gestoofde pruim (geeft toch ook een Spaanse toets aan dit complexe, mooi versmolten boeket). Een eerste vermoeden van droge bladeren.

Goed evenwicht tussen molligheid, zuren en de tannines, die lichtjes uitdrogen. Goeie lengte. Typische herfstige nasmaak van Gran Reserva.

Dit is misschien geen icoon, maar toch een bijzonder smakelijke wijn. Laten we zeggen een betere Châteauneuf-du-Pape met een uitgesproken Spaans karakter.
Als je dit voor een euro of 9 kan kopen en als de 2007 zo goed is als de 2002, laat dan niets je tegenhouden. Maar aan 50 of 60 euro zou ik in elk geval passen.


Ga naar locatie: