Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 1 stemmen - gemiddelde waardering is 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
catawiki
11-10-2013, 04:45 PM
Bericht: #1
catawiki
iemand ervaring met catawiki?
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
12-10-2013, 06:47 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 12-10-2013 om 06:52 PM door Stievie.)
Bericht: #2
RE: catawiki
(11-10-2013 04:45 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met catawiki?
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling

Ik heb al enkele kavels gewonnen. Ben Catawiki toch al enkele maanden aan het volgen. Elke vrijdag wanneer de nieuwe 100 kavels worden gepresenteerd overloop ik de lijst. Ik doe regelmatig wel eens een bod en het moet gezegd, de gewonnen kavels worden meestal binnen enkele werkdagen geleverd. Er kunnen geregeld mooie koopjes gedaan worden, alhoewel ik mijn nonkel Visa toch af en toe eens moet intomen Blush ...zelf verkoop ik weliswaar niet.
ps. Ben eigenlijk op Sylvie's begonnen maar de prijzen daar swingen nogal de pan uit! Onlangs mee geboden bij Winefield's Auctioneers in Amsterdam maar geen spek voor mijn bek...
13-10-2013, 12:09 AM
Bericht: #3
RE: catawiki
(12-10-2013 06:47 PM)Stievie schreef:  
(11-10-2013 04:45 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met catawiki?
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling

Ik heb al enkele kavels gewonnen. Ben Catawiki toch al enkele maanden aan het volgen. Elke vrijdag wanneer de nieuwe 100 kavels worden gepresenteerd overloop ik de lijst. Ik doe regelmatig wel eens een bod en het moet gezegd, de gewonnen kavels worden meestal binnen enkele werkdagen geleverd. Er kunnen geregeld mooie koopjes gedaan worden, alhoewel ik mijn nonkel Visa toch af en toe eens moet intomen Blush ...zelf verkoop ik weliswaar niet.
ps. Ben eigenlijk op Sylvie's begonnen maar de prijzen daar swingen nogal de pan uit! Onlangs mee geboden bij Winefield's Auctioneers in Amsterdam maar geen spek voor mijn bek...

thank you

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
11-11-2013, 08:19 PM
Bericht: #4
RE: catawiki
voor wie op zoek is naar iets oudere jaargangen en graag een gokje waagt
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling/donderdag

vorige week 3 flessen Chateau du Cedre Grande Cuvée - 2006 gekocht voor 60€.
Normaal de prijs voor 1 fles.

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
15-11-2013, 11:16 PM
Bericht: #5
RE: catawiki
(11-11-2013 08:19 PM)shiraz schreef:  voor wie op zoek is naar iets oudere jaargangen en graag een gokje waagt
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling/donderdag

vorige week 3 flessen Chateau du Cedre Grande Cuvée - 2006 gekocht voor 60€.
Normaal de prijs voor 1 fles.

Heb geboden op twee Moutons en een Cheval Blanc...zal dik overboden worden vermoed ik...maar we geven ons niet gewonnen!! jamjamSlurp
16-11-2013, 12:25 AM
Bericht: #6
RE: catawiki
(15-11-2013 11:16 PM)Stievie schreef:  
(11-11-2013 08:19 PM)shiraz schreef:  voor wie op zoek is naar iets oudere jaargangen en graag een gokje waagt
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling/donderdag

vorige week 3 flessen Chateau du Cedre Grande Cuvée - 2006 gekocht voor 60€.
Normaal de prijs voor 1 fles.

Heb geboden op twee Moutons en een Cheval Blanc...zal dik overboden worden vermoed ik...maar we geven ons niet gewonnen!! jamjamSlurp

wachten tot de laatste minuut van de veiling en dan een tegenbod plaatsen en hopen

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
18-11-2013, 11:25 AM
Bericht: #7
RE: catawiki
(16-11-2013 12:25 AM)shiraz schreef:  
(15-11-2013 11:16 PM)Stievie schreef:  
(11-11-2013 08:19 PM)shiraz schreef:  voor wie op zoek is naar iets oudere jaargangen en graag een gokje waagt
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling/donderdag

vorige week 3 flessen Chateau du Cedre Grande Cuvée - 2006 gekocht voor 60€.
Normaal de prijs voor 1 fles.

Heb geboden op twee Moutons en een Cheval Blanc...zal dik overboden worden vermoed ik...maar we geven ons niet gewonnen!! jamjamSlurp

wachten tot de laatste minuut van de veiling en dan een tegenbod plaatsen en hopen

Dit is zowaar de meesten hunne tactiek...Wink
18-11-2013, 11:30 AM
Bericht: #8
RE: catawiki
Zou zo wel eens een iets oudere wijn willen kopen om een evolutie te zien aangezien ik momenteel niet echt oudere wijn heb liggen (dit aangezien ik nog maar dik jaar bezig ben met wijnen te kopen, moeten die nog even liggenSmile).

Spijtig genoeg heb ik hier niet veel kennis over en vrees ik dan ook een miskoop ofzo te doenSad
18-11-2013, 11:43 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-11-2013 om 12:13 PM door shiraz.)
Bericht: #9
RE: catawiki
(18-11-2013 11:30 AM)Dc schreef:  Zou zo wel eens een iets oudere wijn willen kopen om een evolutie te zien aangezien ik momenteel niet echt oudere wijn heb liggen (dit aangezien ik nog maar dik jaar bezig ben met wijnen te kopen, moeten die nog even liggenSmile).

Spijtig genoeg heb ik hier niet veel kennis over en vrees ik dan ook een miskoop ofzo te doenSad

Wat ik doe, is vooraf wat info opzoeken (hier op het forum of op de rest van het internet), kijken wat zo de gangbare prijs is en dan 30% onder de prijs blijven --> er komen immers nog verzendingskosten en veilingkosten bij

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
18-11-2013, 11:52 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 18-11-2013 om 12:02 PM door Stievie.)
Bericht: #10
RE: catawiki
(18-11-2013 11:30 AM)Dc schreef:  Zou zo wel eens een iets oudere wijn willen kopen om een evolutie te zien aangezien ik momenteel niet echt oudere wijn heb liggen (dit aangezien ik nog maar dik jaar bezig ben met wijnen te kopen, moeten die nog even liggenSmile).

Spijtig genoeg heb ik hier niet veel kennis over en vrees ik dan ook een miskoop ofzo te doenSad

Ik lees enorm (dagelijks) véél over wijnen en hun verschillende jaargangen. De topjaren staan meestal ook wel op het internet vermeld. Als je dan ook nog eens een topwijn (Rotschild/Ausone/Lafite/Brion/Pin/Romanee enz...) op de kop kan tikken uit zo'n uitzonderlijk topjaar, dan heb je wel kans dat je een mooi koopje hebt gedaan. Let wel, men is nooit zeker hoe deze wijnen bewaard werden en wie deze allemaal in handen hebben gekregen! Er staat wel steeds op dat ze zogezegd in ideale condities werden bewaard maar dit mag je zeker en vast met een korrel zout nemen.
Het enige dat je kan hopen is dat je wijn zijn topsmaak heeft behouden.
Ook goed in de gaten houden wat je koopt. Er worden soms wijnen geveild die je veel goedkoper nieuw kan aanschaffen (kelderresten bij wijnhuizen) dan men biedt op sommige veilingen. Ik zie dit wekelijks gebeuren. Onlangs een fles geveild en de koper had 300 Euro meer geboden dan men ze uit een kelderrest in een Belgisch wijnhuis kon kopen. Duidelijk iemand die de prijzen niet kent of totaal niet met wijn bezig is ofwel had diene mens geld te veel, dat kan natuurlijk ook Smile

Je kan echt wel mooie koopjes doen maar wees op je goede!
Ik moet toegeven, heb zelf ook al eens een prachtig wijntje gekocht op een veiling waarvan ik dacht, die gaan we nu eens op een speciale gelegenheid openen en delen met mijn beste vrienden tot de fles openging en ik ze kon gebruiken om de kalk in mijn leidingen los te weken.

Als je zeker(der) wil zijn, neem eens een kijkje bij één of ander gerenomeerd wijnhuis en je zal zien dat ze daar mooie jaargangen liggen hebben tegen degelijke prijzen.
Bij Delhaize doen ze soms ook eens hun (kelder)resten weg tegen schappelijke prijzen. Ook altijd interessant.

Er bestaat ook nog steeds iets als ruilen hé. Heb hier redelijk wat "oudere" wijntjes liggen en anderen hier op het forum wellicht ook ;-)
18-11-2013, 12:13 PM
Bericht: #11
RE: catawiki
(18-11-2013 11:52 AM)Stievie schreef:  
(18-11-2013 11:30 AM)Dc schreef:  Zou zo wel eens een iets oudere wijn willen kopen om een evolutie te zien aangezien ik momenteel niet echt oudere wijn heb liggen (dit aangezien ik nog maar dik jaar bezig ben met wijnen te kopen, moeten die nog even liggenSmile).

Spijtig genoeg heb ik hier niet veel kennis over en vrees ik dan ook een miskoop ofzo te doenSad

Ik lees enorm (dagelijks) véél over wijnen en hun verschillende jaargangen. De topjaren staan meestal ook wel op het internet vermeld. Als je dan ook nog eens een topwijn (Rotschild/Ausone/Lafite/Brion/Pin/Romanee enz...) op de kop kan tikken uit zo'n uitzonderlijk topjaar, dan heb je wel kans dat je een mooi koopje hebt gedaan. Let wel, men is nooit zeker hoe deze wijnen bewaard werden en wie deze allemaal in handen hebben gekregen! Er staat wel steeds op dat ze zogezegd in ideale condities werden bewaard maar dit mag je zeker en vast met een korrel zout nemen.
Het enige dat je kan hopen is dat je wijn zijn topsmaak heeft behouden.
Ook goed in de gaten houden wat je koopt. Er worden soms wijnen geveild die je veel goedkoper nieuw kan aanschaffen (kelderresten bij wijnhuizen) dan men biedt op sommige veilingen. Ik zie dit wekelijks gebeuren. Onlangs een fles geveild en de koper had 300 Euro meer geboden dan men ze uit een kelderrest in een Belgisch wijnhuis kon kopen. Duidelijk iemand die de prijzen niet kent of totaal niet met wijn bezig is ofwel had diene mens geld te veel, dat kan natuurlijk ook Smile

Je kan echt wel mooie koopjes doen maar wees op je goede!
Ik moet toegeven, heb zelf ook al eens een prachtig wijntje gekocht op een veiling waarvan ik dacht, die gaan we nu eens op een speciale gelegenheid openen en delen met mijn beste vrienden tot de fles openging en ik ze kon gebruiken om de kalk in mijn leidingen los te weken.

Als je zeker(der) wil zijn, neem eens een kijkje bij één of ander gerenomeerd wijnhuis en je zal zien dat ze daar mooie jaargangen liggen hebben tegen degelijke prijzen.
Bij Delhaize doen ze soms ook eens hun (kelder)resten weg tegen schappelijke prijzen. Ook altijd interessant.

Er bestaat ook nog steeds iets als ruilen hé. Heb hier redelijk wat "oudere" wijntjes liggen en anderen hier op het forum wellicht ook ;-)

Zal me eens wat meer moeten inlezen danSmile.
Aangezien ik nog niet super lang bezig ben, ga ik niet echt iets waardevol hebben om te ruilen vrees ik.

Alvast merci voor de tips!
18-11-2013, 12:22 PM
Bericht: #12
RE: catawiki
(18-11-2013 12:13 PM)Dc schreef:  
(18-11-2013 11:52 AM)Stievie schreef:  
(18-11-2013 11:30 AM)Dc schreef:  Zou zo wel eens een iets oudere wijn willen kopen om een evolutie te zien aangezien ik momenteel niet echt oudere wijn heb liggen (dit aangezien ik nog maar dik jaar bezig ben met wijnen te kopen, moeten die nog even liggenSmile).

Spijtig genoeg heb ik hier niet veel kennis over en vrees ik dan ook een miskoop ofzo te doenSad

Ik lees enorm (dagelijks) véél over wijnen en hun verschillende jaargangen. De topjaren staan meestal ook wel op het internet vermeld. Als je dan ook nog eens een topwijn (Rotschild/Ausone/Lafite/Brion/Pin/Romanee enz...) op de kop kan tikken uit zo'n uitzonderlijk topjaar, dan heb je wel kans dat je een mooi koopje hebt gedaan. Let wel, men is nooit zeker hoe deze wijnen bewaard werden en wie deze allemaal in handen hebben gekregen! Er staat wel steeds op dat ze zogezegd in ideale condities werden bewaard maar dit mag je zeker en vast met een korrel zout nemen.
Het enige dat je kan hopen is dat je wijn zijn topsmaak heeft behouden.
Ook goed in de gaten houden wat je koopt. Er worden soms wijnen geveild die je veel goedkoper nieuw kan aanschaffen (kelderresten bij wijnhuizen) dan men biedt op sommige veilingen. Ik zie dit wekelijks gebeuren. Onlangs een fles geveild en de koper had 300 Euro meer geboden dan men ze uit een kelderrest in een Belgisch wijnhuis kon kopen. Duidelijk iemand die de prijzen niet kent of totaal niet met wijn bezig is ofwel had diene mens geld te veel, dat kan natuurlijk ook Smile

Je kan echt wel mooie koopjes doen maar wees op je goede!
Ik moet toegeven, heb zelf ook al eens een prachtig wijntje gekocht op een veiling waarvan ik dacht, die gaan we nu eens op een speciale gelegenheid openen en delen met mijn beste vrienden tot de fles openging en ik ze kon gebruiken om de kalk in mijn leidingen los te weken.

Als je zeker(der) wil zijn, neem eens een kijkje bij één of ander gerenomeerd wijnhuis en je zal zien dat ze daar mooie jaargangen liggen hebben tegen degelijke prijzen.
Bij Delhaize doen ze soms ook eens hun (kelder)resten weg tegen schappelijke prijzen. Ook altijd interessant.

Er bestaat ook nog steeds iets als ruilen hé. Heb hier redelijk wat "oudere" wijntjes liggen en anderen hier op het forum wellicht ook ;-)

Zal me eens wat meer moeten inlezen danSmile.
Aangezien ik nog niet super lang bezig ben, ga ik niet echt iets waardevol hebben om te ruilen vrees ik.

Alvast merci voor de tips!

Niet alle oudere wijnen zijn waardevol, integendeel!
Het zijn alleen de betere wijnen die waardevoller 'kunnen' zijn...
Wees gerust Dc, de meeste wijnen die ik liggen heb zijn ook geen schatten hoor, die zijn er om nu gedronken te worden cheers

Een wijnclubje is ook altijd leuk en leerrijk.
Die vind je in alle hoeken van het land en meestal worden er ook wel eens "oudere" wijntjes geopend om eens de verschillen in jarentallen te kunnen vergelijken. Altijd welkom bij die mannen.
18-11-2013, 12:40 PM
Bericht: #13
RE: catawiki
Ik volg momenteel cursus 'wijnkenner' bij het CVO, hopelijk leren we daar nog wat interessante zakenSmile
24-10-2015, 10:33 AM
Bericht: #14
RE: catawiki
voor de liefhebbers van iets oudere wijn
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling-e...2015-11-01

My tastes are simple, I am easily satisfied with the best.
Winston Churchil
23-04-2020, 01:24 PM
Bericht: #15
RE: catawiki
Ik had gisteren een meeting met de eigenaar van Vivino en de eigenaar van Catawiki. Beide Nederlanders en in beide gevallen zijn de bedrijven nog jong. We kwamen samen om te praten over de huidige markt en de veranderingen die komen gaan na Corona (tenminste: zoals wij denken dat het zal gaan veranderen) Ongelofelijk respect wat beide mannen in een paar jaar tijd hebben gerealiseerd door "bedrijfjes" op te richten waarvan ze dachten dat de huidige moderne consument dit zoekt. Beiden begonnen vanaf een kamertje aan huis en beide doen nu 100Miljoen+ per jaar. Waanzinnig knap en respect! respect

Blijkbaar hebben 70% van de wijnliefhebbers de Vivino app en een kleine 20% van de "gewone" wijndrinkers. Bij die laatste categorie hebben we het dan inmiddels over een paar 100 miljoen mensen. watte
Woow...

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
23-04-2020, 04:02 PM
Bericht: #16
RE: catawiki
Vivino bevindt zich nu wel in een quasi-monopolie situatie en dat is nooit goed. Er is zo goed als nergens een kanaal waar je feedback op kan geven of tenminste waar ze reageren als je dat doet.
Wat mij persoonlijk ongelooflijk stoort bij Vivino is dat je niet gewoon alle TNs krijgt van de jaargang die je vraagt. Je krijgt eerst die in het NL van alle beschikbare jaargangen en pas die in het ENG of andere talen van de jaargang die je wil. Zo kan je dus wel een tijdje zoeken...
Kan je dat eens zeggen de volgende keer dat je die persoon ziet? Wink

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
23-04-2020, 04:16 PM
Bericht: #17
RE: catawiki
(23-04-2020 04:02 PM)Olivier schreef:  Vivino bevindt zich nu wel in een quasi-monopolie situatie en dat is nooit goed. Er is zo goed als nergens een kanaal waar je feedback op kan geven of tenminste waar ze reageren als je dat doet.
Wat mij persoonlijk ongelooflijk stoort bij Vivino is dat je niet gewoon alle TNs krijgt van de jaargang die je vraagt. Je krijgt eerst die in het NL van alle beschikbare jaargangen en pas die in het ENG of andere talen van de jaargang die je wil. Zo kan je dus wel een tijdje zoeken...
Kan je dat eens zeggen de volgende keer dat je die persoon ziet? Wink

We komen volgende week weer samen. Het feit dat ze in die positie zitten zegt alles over hoe geniaal het idee was. De punten waar jij je aan stoort hebben voor de eigenaren geen prioriteit kan ik me zo voorstellen. Er zijn maar een paar (gezien in het geheel dan) wijnliefhebbers zoals jij die de behoefte hebben naar die scores. Het gaat vooral om die miljoenen gebruikers die ergens op restaurant of terras (of elders) een wijn drinken die ze lekker vinden, een foto maken, en op de "bestel" knop drukken. En die bestellingen gaan dan vaak voor de hele tafel en 12 flessen per persoon.
Alle focus gaat naar de logistiek om wereldwijd zo veel mogelijk wijnen die gedronken worden te kunnen leveren.

Ik heb Vivino nog nooit gebruikt. Ik gebruik Delectable. Veel prettiger voor mij en heel makkelijk om alle notities van jaargangen te vinden. Is inmiddels eigendom van Vinous.

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
23-04-2020, 09:34 PM
Bericht: #18
RE: catawiki
Citaat:Er zijn maar een paar (gezien in het geheel dan) wijnliefhebbers zoals jij die de behoefte hebben naar die scores.

Ik heb geen behoeftes aan scores maar aan de TN van de mensen. Ik wil weten wat ze over de wijn zeggen. Om te weten of ik die wijn moet kopen, ja of nee. Maar natuurlijk niet via Vivino. Dus ja, ik ben niet interessant voor hen.

Maar trouwens, Vivino bestaat al veel langer dan dat ze wijn verkopen, dus ik zou gedacht hebben dat ze hun zoeksysteem wel op punt zouden hebben. Hoe moeilijk kan het zijn.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
23-04-2020, 11:18 PM
Bericht: #19
RE: catawiki
(23-04-2020 09:34 PM)Olivier schreef:  
Citaat:Er zijn maar een paar (gezien in het geheel dan) wijnliefhebbers zoals jij die de behoefte hebben naar die scores.

Ik heb geen behoeftes aan scores maar aan de TN van de mensen. Ik wil weten wat ze over de wijn zeggen. Om te weten of ik die wijn moet kopen, ja of nee. Maar natuurlijk niet via Vivino. Dus ja, ik ben niet interessant voor hen.

Maar trouwens, Vivino bestaat al veel langer dan dat ze wijn verkopen, dus ik zou gedacht hebben dat ze hun zoeksysteem wel op punt zouden hebben. Hoe moeilijk kan het zijn.

Vanaf start zijn ze gaan werken aan het verkoopmodel en de logistiek. Vanaf moment dat ze wijn zijn gaan verkopen (dat was de enige reden voor opzet app) stond alles klaar voor verkoop. Mensen die zoeken naar notities van anderen bestellen niet via de app. Dat is geen doelgroep.

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
24-04-2020, 09:48 AM
Bericht: #20
RE: catawiki
(11-10-2013 04:45 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met catawiki?
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling

Ik heb net twee positieve ervaringen achter de rug. De positieve ervaring is vooral dat ik daar iets vind wat ik nergens anders echt kan vinden in een wijnhandel of online webshop. Nl: brunello 2015 jerobeam (het geboortejaar van mijn eerste dochter :-))

Ik ben een prijsgevoelige consument en mijn ervaring betreffende prijs:
- dealtjes op nieuwe releases zijn er (vaak) niet. de eenheidsprijzen liggen dicht tegen online webshops zoals xtrawine of superiore.
- als je twee loten binnenhaalt bij eenzelfde verkoper betaal je vaak twee keer aparte verzendkosten tenzij de verkoper in je eigen land woont
24-04-2020, 07:46 PM
Bericht: #21
RE: catawiki
(24-04-2020 09:48 AM)rood schreef:  
(11-10-2013 04:45 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met catawiki?
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling

Ik heb net twee positieve ervaringen achter de rug. De positieve ervaring is vooral dat ik daar iets vind wat ik nergens anders echt kan vinden in een wijnhandel of online webshop. Nl: brunello 2015 jerobeam (het geboortejaar van mijn eerste dochter :-))

Ik ben een prijsgevoelige consument en mijn ervaring betreffende prijs:
- dealtjes op nieuwe releases zijn er (vaak) niet. de eenheidsprijzen liggen dicht tegen online webshops zoals xtrawine of superiore.
- als je twee loten binnenhaalt bij eenzelfde verkoper betaal je vaak twee keer aparte verzendkosten tenzij de verkoper in je eigen land woont

Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
25-04-2020, 11:16 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-04-2020 om 11:17 AM door rood.)
Bericht: #22
RE: catawiki
Citaat:Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Wel, als ik kijk naar een Belgische importeur die Tenuta Nuova in dubbelmagnum aanbiedt, ga ik 100 euro meer uitgeven dan dat ik heb uitgegeven op catawiki.
25-04-2020, 11:28 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-04-2020 om 11:39 AM door Vinoco.)
Bericht: #23
RE: catawiki
(25-04-2020 11:16 AM)rood schreef:  
Citaat:Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Wel, als ik kijk naar een Belgische importeur die Tenuta Nuova in dubbelmagnum aanbiedt, ga ik 100 euro meer uitgeven dan dat ik heb uitgegeven op catawiki.

Dat maakt me nieuwsgierig aangezien ik afgelopen week nog 6 dubbelmagnums Tenuta Nuova 15 heb verkocht. Wat is de prijs van de importeur?

Overigens, bijna alle Italiaanse wijnen die verkocht worden via Catawiki komen uit Italië. Het nadeel van bijna alle Italiaanse verkopers is dat de wijnen in de zomer in loeihete ruimtes staan. Zowel in Spanje als Italië hecht men niet zo veel waarde aan temperatuur Gek?. Nu zal dat bij de Tenuta Nuova 15 geen kwaad kunnen aangezien die nog geen zomer heeft meegemaakt.

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
25-04-2020, 11:37 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-04-2020 om 11:38 AM door rood.)
Bericht: #24
RE: catawiki
(25-04-2020 11:28 AM)Vinoco schreef:  
(25-04-2020 11:16 AM)rood schreef:  
Citaat:Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Wel, als ik kijk naar een Belgische importeur die Tenuta Nuova in dubbelmagnum aanbiedt, ga ik 100 euro meer uitgeven dan dat ik heb uitgegeven op catawiki.

Dat maakt me nieuwsgierig aangezien ik afgelopen week nog 6 dubbelmagnums Tenuta Nuova 15 heb verkocht. Wat is de prijs van de importeur?
525 euro voor Belgische importeur vs 430 euro op catawiki (inclusief btw)
25-04-2020, 11:41 AM
Bericht: #25
RE: catawiki
(25-04-2020 11:37 AM)rood schreef:  
(25-04-2020 11:28 AM)Vinoco schreef:  
(25-04-2020 11:16 AM)rood schreef:  
Citaat:Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Wel, als ik kijk naar een Belgische importeur die Tenuta Nuova in dubbelmagnum aanbiedt, ga ik 100 euro meer uitgeven dan dat ik heb uitgegeven op catawiki.

Dat maakt me nieuwsgierig aangezien ik afgelopen week nog 6 dubbelmagnums Tenuta Nuova 15 heb verkocht. Wat is de prijs van de importeur?
525 euro voor Belgische importeur vs 430 euro op catawiki (inclusief btw)

zit er al 9% en transport bij jouw prijs? Ik verkocht voor 425

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
25-04-2020, 11:58 AM
Bericht: #26
RE: catawiki
(25-04-2020 11:41 AM)Vinoco schreef:  
(25-04-2020 11:37 AM)rood schreef:  
(25-04-2020 11:28 AM)Vinoco schreef:  
(25-04-2020 11:16 AM)rood schreef:  
Citaat:Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Wel, als ik kijk naar een Belgische importeur die Tenuta Nuova in dubbelmagnum aanbiedt, ga ik 100 euro meer uitgeven dan dat ik heb uitgegeven op catawiki.

Dat maakt me nieuwsgierig aangezien ik afgelopen week nog 6 dubbelmagnums Tenuta Nuova 15 heb verkocht. Wat is de prijs van de importeur?
525 euro voor Belgische importeur vs 430 euro op catawiki (inclusief btw)

zit er al 9% en transport bij jouw prijs? Ik verkocht voor 425
430 euro is inclusief veilingkosten en verzendkosten.
26-04-2020, 11:14 AM
Bericht: #27
RE: catawiki
(24-04-2020 07:46 PM)Vinoco schreef:  
(24-04-2020 09:48 AM)rood schreef:  
(11-10-2013 04:45 PM)shiraz schreef:  iemand ervaring met catawiki?
http://veiling.catawiki.nl/wijnveiling

Ik heb net twee positieve ervaringen achter de rug. De positieve ervaring is vooral dat ik daar iets vind wat ik nergens anders echt kan vinden in een wijnhandel of online webshop. Nl: brunello 2015 jerobeam (het geboortejaar van mijn eerste dochter :-))

Ik ben een prijsgevoelige consument en mijn ervaring betreffende prijs:
- dealtjes op nieuwe releases zijn er (vaak) niet. de eenheidsprijzen liggen dicht tegen online webshops zoals xtrawine of superiore.
- als je twee loten binnenhaalt bij eenzelfde verkoper betaal je vaak twee keer aparte verzendkosten tenzij de verkoper in je eigen land woont

Ik check iedere wijnveilng op catawiki. Kan me niet herinneren ooit een fles gezien te hebben die ik niet in de handel kan kopen. Neem contact op met de importeur van de wijn die je zoekt en vraag hem of hij een dubbelmagnum kan leveren. Dit soort flessen zijn altijd vrij makkelijk te krijgen.
En voor een prijsgevoelige consument is catawiki niet echt de place to be. 99% van de flessen worden verkocht tegen hogere prijzen dan waar ze voor te vinden zijn in de handel.

Ik vind Catawiki echt een verkoopveiling. Geen koopveilng.

Dat idee heb ik vaak ook op catawiki, als ik soms zie aan welke prijzen die wijnen verkocht worden Gek?
Pas op soms zijn er wel koopjes te doen maar je moet heel veel geluk hebben.
De verzendkosten liggen ook vaak veel te hoog.

Ik volg wekelijks de wijnveilingen en neem er een paar favorieten uit en plaats ook een bod waarvan ik vind "hoog genoeg". En steeds gaan ze er nog een pak boven, ik vergelijk dan op het net waar ze goedkoper worden aangeboden.

Volgens mij komt dat omdat er in bepaalde landen de prijzen van de wijnen hoger zijn dan hier?
26-04-2020, 11:57 AM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 27-04-2020 om 10:38 AM door Vinoco.)
Bericht: #28
RE: catawiki
[/quote]

Dat idee heb ik vaak ook op catawiki, als ik soms zie aan welke prijzen die wijnen verkocht worden Gek?
Pas op soms zijn er wel koopjes te doen maar je moet heel veel geluk hebben.
De verzendkosten liggen ook vaak veel te hoog.

Ik volg wekelijks de wijnveilingen en neem er een paar favorieten uit en plaats ook een bod waarvan ik vind "hoog genoeg". En steeds gaan ze er nog een pak boven, ik vergelijk dan op het net waar ze goedkoper worden aangeboden.

Volgens mij komt dat omdat er in bepaalde landen de prijzen van de wijnen hoger zijn dan hier?
[/quote]

Dat laatste heeft er niets mee te maken. Als men uit die landen koopt via Catawiki dan kan men ook gewoon kopen in andere landen via internet waar de wijnen goedkoper zijn.

Het heeft gewoon puur te maken met emotie. Dat is wat een veiling met je doet. Als je een fles koopt via internet bij een wijnhandel dan koop je iets wat iedereen daar ook kan kopen. Dat is dus voor je gevoel niets bijzonders. Als je dezelfde fles koopt bij Catawiki dan ben je winnaar. Winnaar van de fles en dat is bevredigend. De spanning van heb ik hem of heb ik hem niet. Zeker als het einde van de veiling nadert en er net nog iemand overheen gaat. Dat stelt je teleur. Je voelt je niet de winnaar. Dus toch nog maar snel een bod uitbrengen. Het gaat immers maar om 15 euro meer. etc etc etc. Beleving, emotie.
Dat maakt het ook wel mooi vind ik. Mensen zijn ook heel goed te bespelen. Fascinerende materie.
In Nederland is er een programma op tv genaamd "Mindfuck" van Victor Mids. Ik kan er de hele dag naar kijken. Voor de mensen die het niet kennen raad ik aan om eens naar wat stukken te kijken op YouTube. Het menselijk brein is zeer complex, maar tegelijkertijd ook zeer simpel

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen
26-04-2020, 12:06 PM
Bericht: #29
RE: catawiki
Vraag me dan wel af of ze achteraf geen spijt hebben of zo.
Yes ben de winnaar maar wel te veel betaald.
26-04-2020, 02:21 PM
Bericht: #30
RE: catawiki
(26-04-2020 12:06 PM)150pk schreef:  Vraag me dan wel af of ze achteraf geen spijt hebben of zo.
Yes ben de winnaar maar wel te veel betaald.

Dat prettige gevoel mag ook wat kosten

Iedere Steak onder 500 gram is Carpaccio
Handelaar in High-end wijnen


Ga naar locatie: