Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Château Portal Minervois
30-10-2013, 02:47 AM
Bericht: #1
Château Portal Minervois
Ik sta nog altijd sceptisch ten aanzien van wijnen afkomstig van wijndomeinen uit de Minervois.
Maar ook in deze minder gereputeerde appelaties vind je soms Zeer mooie wijnen voor een prikje van een cent. ( Niet alleen bv Chateau d'Oupia)

In het glas Château Portal 2009 ( Cuvée Haute Expression: voor wat het waard is Sleepy) Minervois.
In de neus zeer aangenaam en je onmiddellijk positief stelt ( iets kruidig; tijm; ceder) voor wat nog moet komen.
In de mond wordt deze kruidigheid mooi door gezet door een mengeling van allerlei kruiden en rood fruit. In de afdronk wat mooie tannines en zuren die aangeven dat deze wijn zeker nog een paar jaar kan ouderen. Evenwichtig en bijblijvend.

Deze zondag kreeg ik lamsvlees met in de oven gestoofde tomaatjes met look ; witlof, flageolet boontjes en sluimererwtjes in mijn bord. Die wijn dronk ik toen niet maar moet wellicht een prachtig paar vormen met dit gerecht.

Kreeg een “Coup de Coeur” bij Hachette; ik begrijp nu waarom

Prijsklasse: 4.99 Euro
Herkomst: CORA

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
30-10-2013, 11:37 AM
Bericht: #2
RE: Château Portal Minervois
Ik vermoed dat hier met Jérome Portal dezelfde wijnmaker achter zit als bij Château Artix, verkrijgbaar bij Colruyt. Of ben ik mis?
30-10-2013, 09:15 PM
Bericht: #3
RE: Château Portal Minervois
(30-10-2013 11:37 AM)Innesto schreef:  Ik vermoed dat hier met Jérome Portal dezelfde wijnmaker achter zit als bij Château Artix, verkrijgbaar bij Colruyt. Of ben ik mis?

Dit is inderdaad een botteling van Jérome Portal van Chateau Beaufort.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)


Ga naar locatie: