Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Guiseppe Quintarelli
12-11-2013, 09:57 PM
Bericht: #1
Guiseppe Quintarelli
Valpollicella Classico Ripasso 2003

Geconcentreerde en zeer volle wijn. Eerder herkend als zuiders. Klassebak! Was mooi op dronk maar kan er nog jaaaaren tegen. Marsepein komt me zo terug onmiddelijk in gedachte. Zeer schone fles ook, handgeschreven etiket...

Wederom een verrassingkje, het hoeft niet altijd bdx op dronk te zijn e :-)

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
13-11-2013, 01:01 AM
Bericht: #2
RE: Guiseppe Quintarelli
(12-11-2013 09:57 PM)Tom T schreef:  Valpollicella Classico Ripasso 2003

Geconcentreerde en zeer volle wijn. Eerder herkend als zuiders. Klassebak! Was mooi op dronk maar kan er nog jaaaaren tegen. Marsepein komt me zo terug onmiddelijk in gedachte. Zeer schone fles ook, handgeschreven etiket...

Wederom een verrassingkje, het hoeft niet altijd bdx op dronk te zijn e :-)

Nog heel jeugdig inderdaad. Marsepein, praliné, fris en zachte, rijpe tannine. Heel lange, fruitige finale. Bijzondere wijn...thank you

Buvez du vin et vivez joyeux !
23-02-2014, 11:36 AM
Bericht: #3
RE: Guiseppe Quintarelli
Vanavond nog eens langst de nonkel, er staat er weer eentje op het programma!

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-02-2014, 06:36 PM
Bericht: #4
RE: Guiseppe Quintarelli
Gisteren dus nog eens eentje gedronken. Valpolicella Ripasso Classico 2003, fles stond een dag open met een vierde eruit. Volgende keer doe ik hetzelfde, nog beter versmolten dan vorige keer. Toen had ie wel een aantal uren karaf gezien maar bleek toch niet hetzelfde effect te hebben. Gisteren viel ons vooral de concentratie op, dijk van een wijn in feite. Maar toch een mooi samenhangend geheel met zeer mooi fruit erin.
Voor mij één van de beste Italianen die ik al mogen drinken heb! Niet omwille van zen finesse, maar het is een specialleke...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-02-2014, 06:59 PM
Bericht: #5
RE: Guiseppe Quintarelli
(24-02-2014 06:36 PM)Tom T schreef:  Gisteren dus nog eens eentje gedronken. Valpolicella Ripasso Classico 2003, fles stond een dag open met een vierde eruit. Volgende keer doe ik hetzelfde, nog beter versmolten dan vorige keer. Toen had ie wel een aantal uren karaf gezien maar bleek toch niet hetzelfde effect te hebben. Gisteren viel ons vooral de concentratie op, dijk van een wijn in feite. Maar toch een mooi samenhangend geheel met zeer mooi fruit erin.
Voor mij één van de beste Italianen die ik al mogen drinken heb! Niet omwille van zen finesse, maar het is een specialleke...

Dat heb ik ook al gewaar geworden bij wijnen van middelleeftijd: beter een kwart uit de fles en een nacht laten staan dan karaferen!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-02-2014, 07:03 PM
Bericht: #6
RE: Guiseppe Quintarelli
Bij de oudere doe ik net hetzelfde, enkel niet zolang (enkele uren maar, max). Je hebt het nog op je blog gepost! Voor mij de beste methode, je kan het perfect opvolgen zonder het risico te nemen dat de wijn een uur later "naar de vaantjes is"...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
11-05-2014, 05:38 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-05-2014 om 06:49 PM door Terretoir.)
Bericht: #7
RE: Guiseppe Quintarelli
Quintarelli Bianco secco 2012

Gedronken in LO by Wout Bru, zag deze op de kaart staan en ne Quintarelli kan ik niet laten staan :-)

100% Garganega, mooie goudgele kleur met een enorm complexe neus. Schonen apero wijn of als begeleiding bij het eten, zeer fris en mineraal. Geen licht wijntje, maar dit ben ik al gewoon van dit huis. Specialleke, en die etiketten zijn zo schoon e :-)


Bijlagen Afbeeldingen
   

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
11-05-2014, 06:55 PM
Bericht: #8
RE: Guiseppe Quintarelli
(11-05-2014 05:38 PM)Tom T schreef:  Quintarelli Bianco secco 2012

Gedronken in LO by Wout Bru, zag deze op de kaart staan en ne Quintarelli kan ik niet laten staan :-)

100% Garganega, mooie goudgele kleur met een enorm complexe neus. Schonen apero wijn of als begeleiding bij het eten, zeer fris en mineraal. Geen licht wijntje, maar dit ben ik al gewoon van dit huis. Specialleke, en die etiketten zijn zo schoon e :-)

Zalig etiket ook...
Wout Bru is ook een specialleke hé Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
11-05-2014, 07:40 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 11-05-2014 om 07:41 PM door Terretoir.)
Bericht: #9
RE: Guiseppe Quintarelli
Zonde dat em er niet was, had er wel eens een klapke mee willen doen :-) Nen aanrader trouwens. Eerlijke, pure gerechten en wijnkaart was de moeite (winkelprijs x2).

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
24-11-2014, 04:39 PM
Bericht: #10
RE: Guiseppe Quintarelli
Deze keer de Ripasso Classico 2002

Iets minder mondvullend dan de 2003, TN van hierboven blijft wel. Ondanks het naart schijnt moeilijk jaar voor Valpollicella's toch nog een zeer complexe en boeiende wijn.

Kheb nog een half fleske overschot van menne nonkel staan van gisteren dat er straks nog aangaat :-) Boehoe...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
25-11-2014, 02:22 PM
Bericht: #11
RE: Guiseppe Quintarelli
(24-11-2014 04:39 PM)Terretoir schreef:  Deze keer de Ripasso Classico 2002

Iets minder mondvullend dan de 2003, TN van hierboven blijft wel. Ondanks het naart schijnt moeilijk jaar voor Valpollicella's toch nog een zeer complexe en boeiende wijn.

Kheb nog een half fleske overschot van menne nonkel staan van gisteren dat er straks nog aangaat :-) Boehoe...

@Terretoir,
Waar kocht je deze wijn Ripasso Classico van het domein Guiseppe Quintarelli en wat was het prijskaartje?
Dronk van dit domein een witte wijn gekocht bij Xtrawine.
Koste een goeie 20 Euro maar was die prijs volgens mij niet waard.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
25-11-2014, 02:49 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-11-2014 om 02:50 PM door Terretoir.)
Bericht: #12
RE: Guiseppe Quintarelli
Don,

deze wijnen komen van Young Charly.
Ik heb het geluk gehad ze zelf niet te moeten kopen, ik krijg ze steevast cadeau van men oom...

Jij en ik, zei ik, we zijn een schitterende blend van twee rijpe singles. Ja, zei je, that's the spirit! Beter nog, zei ik, taste the spirit... --- Geert De Kockere
25-11-2014, 02:57 PM
Bericht: #13
RE: Guiseppe Quintarelli
Heb deze ook al mogen proeven en moet zeggen dat klasbak inderdaad de juiste naam is Smile
16-01-2016, 01:53 PM
Bericht: #14
RE: Guiseppe Quintarelli
Valpolicella Classico Superiore 2002

Enkele uren vooraf geopend en 2 glazen uitgeschonken.
Achteraf gezien toch enige twijfel of ik dit niet beter had gekarafeerd?
Wat niet wil zeggen dat de wijn teleurstellend was, integendeel!

Kort samengevat heeft deze wijn zowat alles wat een wijn moet hebben Smile

Zowel in de neus als in de mond is er een heel mooi evenwicht tussen kracht en elegantie.
Bovendien evolueert de wijn constant in het glas, absoluut klasse.
Ik meende te herkennen: fruit (pruim, rode bes), floraliteit (gedroogd?), kruiden, hint van hout, 'iets vegetaals', chocolade,...
In de mond eerst een soepele, ronde aanzet.
Tannines zijn voelbaar maar heel rijp en fijn.
De acciditeit zorgt voor een fris en vooral sappig (speekselvorming) mondgevoel.
Goede materie, uitstekende lengte.
Benieuwd wat deze wijn presteert in een topjaar...
16-01-2016, 04:47 PM
Bericht: #15
RE: Guiseppe Quintarelli
(16-01-2016 01:53 PM)Rik_ schreef:  Valpolicella Classico Superiore 2002

Enkele uren vooraf geopend en 2 glazen uitgeschonken.
Achteraf gezien toch enige twijfel of ik dit niet beter had gekarafeerd?
Wat niet wil zeggen dat de wijn teleurstellend was, integendeel!

Kort samengevat heeft deze wijn zowat alles wat een wijn moet hebben Smile

Zowel in de neus als in de mond is er een heel mooi evenwicht tussen kracht en elegantie.
Bovendien evolueert de wijn constant in het glas, absoluut klasse.
Ik meende te herkennen: fruit (pruim, rode bes), floraliteit (gedroogd?), kruiden, hint van hout, 'iets vegetaals', chocolade,...
In de mond eerst een soepele, ronde aanzet.
Tannines zijn voelbaar maar heel rijp en fijn.
De acciditeit zorgt voor een fris en vooral sappig (speekselvorming) mondgevoel.
Goede materie, uitstekende lengte.
Benieuwd wat deze wijn presteert in een topjaar...

Een 2002, 14 jaar oud toch al en nog zo fris... Straf!

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
25-09-2021, 04:53 PM (Dit bericht is het laatst bewerkt op 25-09-2021 om 04:56 PM door Mathijs81.)
Bericht: #16
RE: Guiseppe Quintarelli
Valpolicella Classico Superiore 2013

Privaat aangekocht ( 72,00 € incl. BTW & levering ), fles 1/3.

Ik kende de wijn enkel van een lang vervlogen proeverij.
De naam was ik vergeten, het etiket dan weer niet.
Dan toch beslist om drie flessen te kopen, en even uit te proberen.

Geen formele notities genomen, want dit was puur genieten.
Had zeker karaf kunnen gebruiken, maar helaas gene meer vrij.
Zeer timide in de neus, maar een super mondgevoel en ellenlange afdronk.
Zeer zalvend, zacht ( ondanks 15% ), en ging zeer vlotjes naar binnen.

Kan niet met zekerheid zeggen, maar voor mij alvast lekker op dronk (*)
(*) tenzij ik na deze bewering op de brandstapel terecht kom vanwege kindermoord ...

Mathijs
   

When in doubt ... drink Pomerol !


Ga naar locatie: