Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Schorpion blanc de blancs 2008
27-12-2013, 11:32 PM
Bericht: #1
Schorpion blanc de blancs 2008
De wijze les die ik - nog maar eens - geleerd heb: altijd dit forum raadplegen alvorens wat dan ook te ondernemen. Op wijngebied dan.

Niets vermoedend kwam ik, tijdens de voorbereiding van een kleine bubbeldegustatie, de wijnen van Schorpion in Vliermaal op het internet tegen. Dacht eerst: wat een rare naam voor een schuimwijn, blijkt dat die vent gewoon zo heet.

Wat een fijne wijn! Blind geproefd waren nogal wat deelnemers bereid om hier een champagne in te zien.
Zelf ben ik nogal een blanc de blancs amateur en dit vond ik echt wel zeer charmerend. De prijs is wel ongeveer die van een een niet te dure champagne, maar eigenlijk mag dat.

En natuurlijk: als ik eerder "Schorpion" in de search had geramd, dan had ik op voorhand van het bestaan van deze wijn geweten. Enfin, in elk geval een aanrader.
28-12-2013, 03:25 AM
Bericht: #2
RE: Schorpion blanc de blancs 2008
(27-12-2013 11:32 PM)Jordaens schreef:  Dacht eerst: wat een rare naam voor een schuimwijn, blijkt dat die vent gewoon zo heet.

watte Serieus?

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
13-01-2015, 09:42 AM
Bericht: #3
RE: Schorpion blanc de blancs 2008
Gisteren de "Fibonacci Brut" geserveerd gekregen op de wijnles.
Ja wadde datte.

Echt toppertje voor mij. Redelijk prijzig wel (39 euro) maar kan zo naast champagnes staan. Vind het trouwens interessanter om eens te drinken
13-01-2015, 10:26 AM
Bericht: #4
RE: Schorpion blanc de blancs 2008
Als je eens in de buurt bent,zeker gaan bezoeken... je waant je in toscane! Mooie helling waar hij op gelegen is!

http://www.wijn-in-huis.be
14-12-2018, 12:21 PM
Bericht: #5
Schorpion blanc de blancs 2012
Nog wat besteld, de Chardonnay 2012 ondertussen.
Gisteren eentje opengedaan. Dit is toch echt wel heel knappe schuimwijn, hoor. Knisperend fris, zoals ik mijn blanc de blancs het liefste heb. Als ik ooit eens vijf minuten tijd heb, dan wil ik die Toscaanse helling echt wel eens gaan bezoeken.
17-12-2018, 04:17 PM
Bericht: #6
RE: Schorpion blanc de blancs 2008
In de zomer hebben ze een wijnterras in de wijngaard op zondag.
Verder kan je hen zo bezoeken. Kersendaelstraat 37 in Kortessem.
(in december van 9-19u)

meer info:
http://www.schorpion.com
21-06-2020, 05:46 PM
Bericht: #7
Schorpion blanc de blancs 2012
Eindelijk nog eens wat gekocht: 6 blanc de blancs 2012 en 6 "zwart", die laatste chardonnay en pinot noir. Mijn voorkeur voor enkel chardonnay in de schuimwijn blijft, maar de zwarte is heel erg de moeite, fijne bubbels, mooi evenwicht, smakelijk. Allebei wel wat sporen van de dosage, maar dat stoort niet. Aanbevelenswaardig nog steeds. Het waren de laatste 2012's.

Veilingmeester N.V. Jordaens


Ga naar locatie: