Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Fruitière vinicole de Pupillin
10-01-2014, 11:23 AM
Bericht: #1
Fruitière vinicole de Pupillin
Een sympathieke, redelijk kleinschalige cooperatieve (46 associants). Ooit dronk ik hun vin jaune (was zeer ok) bij klassewijnen verkoopt men nu de crémant.
Alweer een pluim voor de Colruyt- aankoper, want na de knappe prossecco van Fara is dit alweer een voltreffer.

Ik schonk de wijn blind naast een Champagne premier cru van Roger Coulon.
Welke is de Champagne, welke de Jura?
Ik specifieerde op voorhand wel dat de Jura Crémant 100 % chardonnay is, de Champagne een blend van de drie druiven.

Negen (!) van de 14 proevers dachten dat de Jura Crémant de Champagne was.
De Cuvée du Siecle was lichter, frisser, heel zacht en evenwichtig. De Coulon had meer fruittoetsen, meer body maar miste daardoor wat fraicheur.

Aan 11,95 euro vind je in Belgie alvast geen enkele Champagne die beter is dan deze uitmuntende Crémant de Jura.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
10-01-2014, 11:45 AM
Bericht: #2
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
Pfff

Met al jou tastingnotes weet ik net meer wat eerst te kopen Jo.
Het aanmaken van mijn account is al niet zo goed voor mijne portefeuille geweestSmile
10-01-2014, 11:50 AM
Bericht: #3
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
(10-01-2014 11:45 AM)Dc schreef:  Pfff

Met al jou tastingnotes weet ik net meer wat eerst te kopen Jo.
Het aanmaken van mijn account is al niet zo goed voor mijne portefeuille geweestSmile

De wijnen die me kwalitatief opvallen plaats ik natuurlijk eerder op het forum dan andere, minder lekkere of gewone wijnen.
Maar ik zal mijn best doen om eens wat wijnen te bespreken die niet onmiddellijk tot kopen nopen Wink

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
29-05-2017, 11:27 PM
Bericht: #4
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
(10-01-2014 11:23 AM)vinejo schreef:  Een sympathieke, redelijk kleinschalige cooperatieve (46 associants). Ooit dronk ik hun vin jaune (was zeer ok) bij klassewijnen verkoopt men nu de crémant.
Alweer een pluim voor de Colruyt- aankoper, want na de knappe prossecco van Fara is dit alweer een voltreffer.

Ik schonk de wijn blind naast een Champagne premier cru van Roger Coulon.
Welke is de Champagne, welke de Jura?
Ik specifieerde op voorhand wel dat de Jura Crémant 100 % chardonnay is, de Champagne een blend van de drie druiven.

Negen (!) van de 14 proevers dachten dat de Jura Crémant de Champagne was.
De Cuvée du Siecle was lichter, frisser, heel zacht en evenwichtig. De Coulon had meer fruittoetsen, meer body maar miste daardoor wat fraicheur.

Aan 11,95 euro vind je in Belgie alvast geen enkele Champagne die beter is dan deze uitmuntende Crémant de Jura.

Deze cremant in het weekend als aperitief gedronken en is inderdaad zéér lekker! Heel zachte pareling, appeltjes, wat krijt. Heb me direct een doosje aangeschaft. Bedankt voor de tip!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
20-08-2017, 10:10 PM
Bericht: #5
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
Vandaag nog een flesje van deze cremant gedronken. Kwam na de champagne van Dhondt-Grellet, die ik zeer mooi vond, en vreesde dat hij niet mee ging kunnen. Mijn vrees was echter ongegrond. In de neus waren de aroma's eigenlijk zeer gelijklopend. En ook in de mond was dit een schuimwijn met hetzelfde profiel : die fraicheur en zachtheid die een paringsdans opvoeren. De champagne was nog net een tikkeltje beter door wat meer smaakintensiteit, wat meer diepte. Maar dat kon ik enkel vaststellen door ze vlak na elkaar te drinken. Voor de rest is dit zeer veel wijn voor weinig geld. Dit is schuimwijn die ik altijd wil liggen hebben.

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)
06-01-2020, 05:30 PM
Bericht: #6
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
Ik zou de Cuvée du Siècle binnenkort eens blind plaatsen tegenover een Champagne en mijn gasten (sommeliers in opleiding) laten achterhalen wat wat is.
Is er een bepaald type Champagne die hier bij aanleunt en waarbij ze dus nog net iets meer hun best zullen moeten doen te achterhalen wat wat is?

It's not a hangover, it's wine flu
22-02-2020, 10:09 AM
Bericht: #7
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
Op donderdagavond de Cuvée du siecle geplaatst tegenover Nicolas Feuillatte, Blancs de Blancs, Cuvée speciale (30 euro Auchan).
Van de 7 aanwezigen dachten er 5 dat de Crémant Champagne was.
Zo zie je maar de relativiteit van een naam.
Of wij zijn gewoon heel slechte proevers, dat laat ik in het midden Wink

It's not a hangover, it's wine flu
01-06-2020, 10:39 AM
Bericht: #8
RE: Fruitière vinicole de Pupillin
Gisteren laatste flesje open gedaan van deze crémant. Ik vreesde dat hij wat aan zijn fraicheur zou ingeboet hebben, want heeft toch een jaar of drie in de berging gelegen, maar helemaal niet. Nog altijd mooi fris, en een zeer fijne mousse.
Dit is P/K top!

Trying to define wine at one particular moment is like photographing the sky and assuming it will always look like that picture. (Eric Asimov)


Ga naar locatie: