Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Jacob's Creek
14-01-2014, 12:34 AM
Bericht: #1
Jacob's Creek
Een van de grotere wijnbedrijven in Australie maar van constant goede kwaliteit. De merlot 2011 die we dronken had een verbazend lichte kleur (hoge opbrengsten waarschijnlijk), een geur van rood fruit en peper, een zacht rijp mondgevoel met gedroogd fruit en chocolade. Milde wijn, zéer oké voor zijn 5,8 euro (promoprijs Delhaize)

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
14-01-2014, 09:18 AM
Bericht: #2
RE: Jacob's Creek
(14-01-2014 12:34 AM)vinejo schreef:  Een van de grotere wijnbedrijven in Australie maar van constant goede kwaliteit. De merlot 2011 die we dronken had een verbazend lichte kleur (hoge opbrengsten waarschijnlijk), een geur van rood fruit en peper, een zacht rijp mondgevoel met gedroogd fruit en chocolade. Milde wijn, zéer oké voor zijn 5,8 euro (promoprijs Delhaize)

Inderdaad altijd OK. Nooit veel meer dan OK, maar ook niet minder. Als je in Engeland of Ierland bent, ben je al lang blij als je deze vindt, want voor de rest is 't daar huilen met de pet op.
18-06-2015, 10:45 PM
Bericht: #3
RE: Jacob's Creek
Jacob's Creek "Johann" 2001: blend van Shiraz en CS: mooi mooi mooi. Met oudjaar 3 flessen in den haas gekapt (marineren moeten we uiteindelijk allemaal), owv "erover". Was wel lekker!! Nog eens een flesje een week boven gezet en vanavond voor mijn allerliefste (jaja) geopend. Veel schrik, maar ohhh. Mooi versmolten, perfect symmetrisch geschaafd, zonder hoekjes, machtige, gedistingeerde neus. 92. Vorig jaar gekocht aan -50% en nog eens 20% eraf omdat de Algerijnen de Belgen niet konden kloppen. Pech voor Delhaize... MMMMM, nog een slokje...

Vineuze groeten, Bert (Genetisch gelinkt aan wijnimport HOPEwines Duffel)
18-06-2015, 11:36 PM
Bericht: #4
RE: Jacob's Creek
(18-06-2015 10:45 PM)TheWineVet schreef:  Jacob's Creek "Johann" 2001: blend van Shiraz en CS: mooi mooi mooi. Met oudjaar 3 flessen in den haas gekapt (marineren moeten we uiteindelijk allemaal), owv "erover". Was wel lekker!! Nog eens een flesje een week boven gezet en vanavond voor mijn allerliefste (jaja) geopend. Veel schrik, maar ohhh. Mooi versmolten, perfect symmetrisch geschaafd, zonder hoekjes, machtige, gedistingeerde neus. 92. Vorig jaar gekocht aan -50% en nog eens 20% eraf omdat de Algerijnen de Belgen niet konden kloppen. Pech voor Delhaize... MMMMM, nog een slokje...

Kort maar mooi verhaal.
Hier schuilt een echte wijnliefhebber achter.

There are no standards of taste in wine... Each man's own taste is the standard, and a majority vote cannot decide for him or in any slightest degree affect the supremacy of his own standard.
Mark Twain (1835-1910)
24-01-2016, 09:46 PM
Bericht: #5
RE: Jacob's Creek
Chardonnay 2015
Mijn eerste 2015 is een feit. Dronk deze wijn bij een stukje rog. Ging erg goed samen. Geen degustatiewijn maar een maaltijdbegeleider. Vreemd dat de zuurtje zo prominent aanwezig zijn terwijl de wijn qua mondgevoel toch erg zuiders aandoet. Zou deze wijn aangezuurd zijn? Deze zuurtjes zijn trouwens wel nodig om deze wijn fris en spannend te houden.
24-01-2016, 11:04 PM
Bericht: #6
RE: Jacob's Creek
(24-01-2016 09:46 PM)Fre schreef:   Chardonnay 2015
Mijn eerste 2015 is een feit. Dronk deze wijn bij een stukje rog. Ging erg goed samen. Geen degustatiewijn maar een maaltijdbegeleider. Vreemd dat de zuurtje zo prominent aanwezig zijn terwijl de wijn qua mondgevoel toch erg zuiders aandoet. Zou deze wijn aangezuurd zijn? Deze zuurtjes zijn trouwens wel nodig om deze wijn fris en spannend te houden.

Ongelooflijk, kreeg gisteren deze wijn ook bij mijn ouders - weet wel niet of het de 2015 was, kwam van het GBtje in Deinze dus zou wel kunnen.
Vond dit een verrassend lekkere wijn, inderdaad heel fris, heb er echt van genoten.
Aangezuurd...? Zou wel kunnen natuurlijk maar dan is het toch wel mooi gedaan Rolleyes
Kostte volgens mijn vader 8 euro.

Als men alles en iedereen spaart en beschermt, heeft men volstrekt niks te zeggen (Marc Mijlemans)
24-01-2016, 11:45 PM
Bericht: #7
RE: Jacob's Creek
(24-01-2016 11:04 PM)vinejo schreef:  
(24-01-2016 09:46 PM)Fre schreef:   Chardonnay 2015
Mijn eerste 2015 is een feit. Dronk deze wijn bij een stukje rog. Ging erg goed samen. Geen degustatiewijn maar een maaltijdbegeleider. Vreemd dat de zuurtje zo prominent aanwezig zijn terwijl de wijn qua mondgevoel toch erg zuiders aandoet. Zou deze wijn aangezuurd zijn? Deze zuurtjes zijn trouwens wel nodig om deze wijn fris en spannend te houden.

Ongelooflijk, kreeg gisteren deze wijn ook bij mijn ouders - weet wel niet of het de 2015 was, kwam van het GBtje in Deinze dus zou wel kunnen.
Vond dit een verrassend lekkere wijn, inderdaad heel fris, heb er echt van genoten.
Aangezuurd...? Zou wel kunnen natuurlijk maar dan is het toch wel mooi gedaan Rolleyes
Kostte volgens mijn vader 8 euro.
Vond dit inderdaad mooi voor z'n geld. Ik betaalde een kleine 10 EUR in Knokke, maar ja daar moet alles net ietsje meer kosten hé. Rolleyes
03-02-2020, 09:53 AM
Bericht: #8
RE: Jacob's Creek
Johann 2001. Zeer machtige wijn. Een echte blockbuster. Zeer intens van smaak. Een rode fruitbom.

Kan voor veel personen "too much" zijn.

Ik heb geen andere soortgelijke wijnen in de kelder liggen en vond deze wijn toch een interessante ervaring. Zeker zijn 11 euro waard.


Ga naar locatie: