Welkom, gast!


 
Waardering:
  • 0 stemmen - gemiddelde waardering is 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Domaine "Les Enfants Sauvages"
24-02-2014, 11:33 AM
Bericht: #1
Domaine "Les Enfants Sauvages"
Aangezien hier nog niet veel over dat domein is geschreven is, schets ik het domein in paar woorden: Een Duits koppel koopt een domein in de Côtes Catalanes (vlak buiten aoc Fitou, dus "Vin de Pays") en besluit om er Biodynamisch wijn te maken. Het is een kleinschalig domein die wijnen met veel karakter produceert en werd naar België gehaald door Pasqualinno.

Dit weekend nog eens hun duurste (+/- 14 euro) cuvée "Roi des Lézards" (100% Carignan) 2007 gedronken: Wilde neus, met garrigue, zoethout, gebakken vlees en iets mineraals. In de mond is de mineraliteit en de aciditeit zeer opvallend. Heeft niet meer dat jeugdige fruit, maar is wat "herfstig" geworden. Het plaatje blijft in ieder geval mooi kloppen: Een weerbarstige karakterwijn.

Het kan aan mij liggen, maar dit is zo'n wijn waar ik het rotsachtige, woeste landschap zo kan bij verzinnen.
28-12-2019, 11:07 PM
Bericht: #2
RE: Domaine "Les Enfants Sauvages"
Enfant Sauvage 2010

Nog eens aan 't genieten van de basiscuvée van dit domein. In de neus: cassis, zoethout, laurier, garrigue, maar ook zeer duidelijk 'stal' (de mourvedre, vermoed ik).
In de mond nog steeds bakken fruit, maar zoals gewoonlijk ook veel fraicheur. In vergelijking met vorige flessen is alles wat beter geïntegreerd. Mooi verouderd, maar verre van versleten.

Deze wijn was één van m'n eerste ervaringen met natuurlijke wijn. Het had veel slechter gekund ;-)


Ga naar locatie: